8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Figarinho

iMac herkent externe harde schijf ineens niet meer

Ik heb een Buffalo externe harde schijf. Deze werd altijd herkend door mijn iMac maar nu ineens niet meer. Mijn Dell herkent hem wel en opent hem ook.

Als ik de HD aan de iMac koppel en aanzet, gebeurt er gewoon niets op de iMac. Er verschijnt geen enkel teken van leven???

Bijdrager
    www.project-euh.com

Toevallig net een update gedaan naar OS X 10.4.10? Daar zijn nogal wat problemen mee qua externe harde schijven, alhoewel het hiet nog maar weinig gemeld is…

Bijvoorbeeld: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=4781482

Bijdrager
    Figarinho

Niet dat ik weet, maar het zou kunnen, ik heb nu 10.4.10, misschien dat mijn vrouw die update geaccepteerd heeft. Ik kan het haar nu niet vragen, ze is er niet.

Overigens pakt hij wel nog steeds usb-sticks.

Als ik die thread van jou lees, komt het me in elk geval bekend voor, maar hoe ik kan reverten naar .9 is me niet zo duidelijk…

Bijdrager
    inTOWN

Ik heb daar een “trucje” voor.
    Met het programma OnyX kan je onzichtbare files tevoorschijn toveren:
    Parameters> Finder> Show hidden files and folders.

Dan ga je naar je Finder>Macintosh HD> Volumes >daar vind je je externe schijf meestal.
    Sleep hem naar je sidebar.. klik in OnyX de show hidden files and folders weer uit.. en voila…
    8)

Bijdrager
    Figarinho
    ”inTOWN”

Ik heb daar een “trucje” voor.
    Met het programma OnyX kan je onzichtbare files tevoorschijn toveren:
    Parameters> Finder> Show hidden files and folders.

Dan ga je naar je Finder>Macintosh HD> Volumes >daar vind je je externe schijf meestal.
    Sleep hem naar je sidebar.. klik in OnyX de show hidden files and folders weer uit.. en voila…
    8)

Ik heb alles gedaan wat je zegt, goed programma dat onyx, kende ik nog niet. Maar ik denk dat het ergens anders aan ligt, waarschijnlijk toch die update, want ook in volumes zit hij niet…

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ik heb op een macbook pro hier het volgende gedaan:

Installatie-cd erin en toen gekozen bij de install optiond voor archive and install met het automatish importeren van gebruikers aangevinkt. Hoefde maar een paar dinge terug te zetten en photoshop CS3 opnieuw installeren, maak wel eerst een backup van de belangrijkste zaken indien mogelijk (in principe kan dit desnoods in een map op je harde schijf zelf). Dan updaten met de combo update naar 10.4.9 en je kunt weer verder. Of even wachten tot apple met een oplossing komt.

Bijdrager
    ZwaN

Ik heb hier ook een zwetende buffalo liggen….helemaal moe van het harde werk en uit zijn ritme…door de update naar 10.4.10 is tie ook niet meer te mounten. Nouja dan moeten we maar even wachten tot Apple komt met een update…hopelijk komt tie snel want de buffalo moet weer terug in zijn bio ritme ^^

Bijdrager
    Figarinho

Kan ik echt alleen maar wachten? Is er geen helpdesk waar ik terecht kan bij Apple? Ik ben juist weggegaan bij Windows omdat ze updates op hun OS deden die al mijn software en externe hardware frustreerden…

Heb het vandaag gemeld bij Apple. Ze wisten er nog niet van?? Iedereen massaal melden zou ik zeggen!

UPdate

Ben vandaag bij iCentre geweest, daar zei men dat ik de nieuwste update van .10 moest installeren, die zou het oplossen, maar helaas… nog steeds niet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.