24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    navara

Lion herkent Samsung tv (46c8700) niet als extern beeldscherm.

Hallo,

Een maand geleden heb ik een Imac gekocht. Oorspronkelijk was Leopard snow geïnstalleerd. Mijn Samsung tv werd gemakkelijk herkend en gaf de beelden als extern beeldscherm perfect weer.

Helaas heb ik daarna Lion geïnstalleerd, helaas, want de Imac herkend de tv niet meer als extern beeldscherm.

Zijn er meer gebruikers die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad?

Bijdrager
    LighScan

De knop “detecteer beeldschermen”, helpt niet neem ik aan?

Bijdrager
    navara

Dat kl;opt, bekend probleem?

Bijdrager
    navara

Verder lezend in het forum kom ik erachter dat meer mensen dezelfde problemen hebben.

Niemand een oplossing voor dit probleem?

Bijdrager
    LeRu

benaderd vanuit de tv:
    Ik heb hier de handleiding van een Samsung series 5 [p.10-11]:

achtereenvolgens:
    – bij gebruik van een HDMI/DVI kabel moet aansluiting HDMI in 1 (DVI) gebruikt worden;
    – “wanneer u een PC op de HDMI/DVI in 1 aansluit met een HDMI kabel, moet u de tv op de modus PC instellen onder naam bewerken” (is Lion mss wat kritischer in?)
    – er wordt aangeraden op de rode toets te drukken [niet aan/uit, ttxt toetsen ]; (..)”de tv zoekt dan naar aangesloten apparaten”

Misschien heb je er iets aan, heb zelf de mbp nog niet aangesloten gehad; heb de tv pas een paar dagen.

Bijdrager
    navara

thx ga het gelijk proberen,laat het je weten!

Bijdrager
    navara

Helaas, geeft aan:

” Geen signaal

Controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de Apparaten en controleer de bronselectie’

De Samsung die ik heb is een 46c8700 Ik heb de nieuwste software op de tv ( wordt automatisch geupdate )

Het vreemde is dat het eerst onder Leopard wel goed werkte en onder Lion niet…

Bijdrager
    iquik

Wellicht dat de patentenstrijd tussen deze twee grootmachten nu ook op andere vlakken wordt uitgevochten.

Bijdrager
    navara

Ik mag hopen van niet, het rare is dat het eerst wel werkte…

Bijdrager
    paullez

heb hier hetzelfde probleem met een philips tv en een macbook pro. in sl werkt alles prima maar in lion niet meer. ik heb hier ook al een post voor opgezet deze week. maar ook geen oplossing gevonden.

HDMI support Lion

inmiddels gebruik ik de ipad2 met hdmi achter de tv en dat werkt dan weer prima.

Bijdrager
    navara

In ieder geval ben ik blij dat het, gezien het feit dat het bij jou een Philips betreft blij dat het niet aan de tv ligt. Ik heb al met Apple gebeld maar daar was het probleem niet bekend…. Dan begin je aan jezelf te twijfelen.

Ben aan het overwegen om weer terug te gaan naar de Leopard, alleen dan zit je met al je mail, bestanden, foto’s etc.

Ben ik voorlopig voor Jan met de korte achternaam met 15 meter HDMI-Kabel door een stoffige en met spinnenwebben gevulde kruipruimte gegaan….

Bijdrager
    paullez

het moet iets software matigs zijn. de nieuwe mac mini’s werken wel perfect met hdmi en lion samen. waarom het dan niet wil op een imac of een macbookpro is mij een raadsel.

en het probleem is wel degelijk bekend bij apple.

Bijdrager
    navara

Er zijn inderdaad veel meer mensen met hetzelfde probleem:

HDMI Problemen[/url]https://discussions.apple.com/thread/3196192?start=210&tstart=0

Bijdrager
    navara
    Bijdrager
    1984
    paullez op 17 september 2011

het moet iets software matigs zijn. de nieuwe mac mini\’s werken wel perfect met hdmi en lion samen. waarom het dan niet wil op een imac of een macbookpro is mij een raadsel.

Je hebt geen extra adapter nodig als je rechtstreeks aansluit op de HDMI-poort van de Mac mini

@navara je kunt de titel beter veranderen in “Lion herkend tv niet als extern beeldscherm.”

Bijdrager
    Raddie

Als we dan toch de titel veranderen suggereer ik om “herkent” te gebruiken. Derde persoon enkelvoud, stam plus t enzo, weten jullie nog?
    Sorry, dit is toch wel een ernstig gevalletje grammatica mishandeling, moest ik even kwijt op deze regenachtige zondagochtend.

Bijdrager
    navara

Dt is goed, ik zal de titel veranderen, mede om aan de wens van onze taalpurist Raddle te voldoen.

Waar kan ik de titel veranderen?

Moderator
    Strifer

op je avatar klikken van je openingspost en vervolgens klikken op iets als ‘bewerk’. volgens mij kun je dan ook de titel aanpassen van je post:-)

ik heb trouwens al een wat oudere samsung lcd tv: LE32 series. Ik heb Snow Leopard nog op mijn MBP staan en ik sluit mijn MBP altijd met een MDP > HDMI converter aan op mijn Samsung TV. Ik gebruik dit vaak en ik ben een beetje huiverig om te updaten naar Lion (heb ‘m al wel), omdat ik wel de Samsung wil gebruiken als ik mijn MBP erop aansluit.

Bijdrager
    navara

@ striver: Persoonlijk zou ik geen Lion installeren voor alle ellende is opgelost!

Bijdrager
    Raddie

Taalpurist? Ik begreep in eerste instantie helemaal niet wat je bedoelde. Die taalregels zijn er niet voor niets. En nee, het groene boekje is niet mijn favoriete werk.

Bijdrager
    navara

@ raddle: Heeft u ook nog iets toe te voegen of hang u alleen de schoolmeester uit?

Bijdrager
    navara

up

Bijdrager
    BramNetnel

Navara,

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Zie mijn topic, heb je ondertussen al een oplossing?

Groet

Bijdrager
    navara

Na alle updates gedaan te hebben lijkt het erop dat de sterkte van het uitgaande HDMI signaal na de update is afgenomen.

Ik heb er een HDMI versterker tussen gezet. Daarmee is het probleem (deels) opgelost. Af en toe kleurt het beeldscherm nog even blauw voor een paar seconde’s, dat stoort mij niet genoeg om met de Applecare te bellen

(uren heb ik met ze gebeld en op dit moment zouden ze mij 2 maanden geleden gebeld hebben met het ‘escalatieteam’ ……) De service desk hoef je er niet voor te bellen….. Kost veel tijd en geld qua wachttijd en er is niemand die weet waar hij het over heeft….

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.