30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Bintje

iMac heet

Ik voel net aan mijn iMac (linksboven op het glas en het aluminium) en hij is echt gloeiend heet. zo erg vind ik dat niet, mijn MacBook kookt ook vaak, maar ik zag dat mijn Northbridge 68 graden is. Dat vind ik vrij heet. Heb voor het gemak even alle temperaturen:

Valt opzich nog wel mee vind ik, alleen die northbridge wordt zo heet. Is dat erg?

Ohja, mijn iMac is 2 weken oud, 2,66 GHz, 4Gb RAM. 24″ instapmodel dus. ^^

Bijdrager
    Gastonw

Ik zou m even uitzetten en laten afkoelen, weer beginnen en kijken of ‘tie weer zo heet wordt, want volgens mij hoort dat ding geen 68 graden te worden. Max. van mijn MacBook Pro is 50 dacht ik

Bijdrager
    Bintje

Hmm, raar, ik die niet veel belastends. iTunes, Safari, Photoshop, iPhoto, Adium. Overigens, je merkt er niks van dattie heet is…

Bijdrager
    Guidoooh

Mijn iMac wordt linksboven ook warm/heet, het is nog geen warmte waarbij ik denk van dit is niet goed ofzo. Denk dat de warmte vooral komt doordat het nu op mijn kamer ook een stuk warmer is, namelijk 26 graden dat zal de iMac ook wel merken wanneer die aanstaat. Hoe heet die app waarmee je de temperatuur kan meten eigenlijk?

Bijdrager
    Lazy B

Niet druk om maken, is heel normaal allemaal.
    Kies maar eens tussen: Koud en langzaam of heet en snel.

Bijdrager
    Bintje

iStat Pro, verschijnt in je Dashboard.

Bijdrager
    Guidoooh

Dit zijn de temperatuur stats van mijn iMac, heb net zo’n drie uur Photoshop, Aptana Studio, iTunes, Adium, Safari, FireFox en mail tegelijk open gehad. Vind de temperatuur die wordt aangegeven wel oke, gezien de warmte en wat ik net allemaal open had.

Moderator
    unSOUND

Dit soort topic komen vaak terug. Mensen gaan met tooltjes naar waardes kijken zonder te weten wat de juiste waardes zijn, en gaan er vervolgens maar van uit dat de waardes die ze zien vast niet goed zijn…

Maak je niet druk, als een machine echt te heet wordt schakelt hij zichzelf uit voorzorg uit.

Bijdrager
    Bintje

Wow. Welke iMac heb je?

Bijdrager
    Bintje
    ”unSOUND”

Dit soort topic komen vaak terug. Mensen gaan met tooltjes naar waardes kijken zonder te weten wat de juiste waardes zijn, en gaan er vervolgens maar van uit dat de waardes die ze zien vast niet goed zijn…

Maak je niet druk, als een machine echt te heet wordt schakelt hij zichzelf uit voorzorg uit.

Dus het brand nu ook niet langzaam door?:P Nee maar zo’n programmaatje is toch wel betrouwbaar?

Bijdrager
    julesp

Ligt het aan mij of zie ik hier niks geks aan?
    Mijn CPU word regelmatig 80 graden :roll:
    Nu:

Bijdrager
    Maced.2
    ”julesp”

Ligt het aan mij of zie ik hier niks geks aan?
    Mijn CPU word regelmatig 80 graden :roll:
    Nu:

niet gek toch..met deze warmte….:wink:

Moderator
    unSOUND
    ”Bintje”

maar zo’n programmaatje is toch wel betrouwbaar?

Je stelt de verkeerde vraag. Wat je je af moet vragen: Waarom zou ik zo’n programma willen hebben ? ZEKER als je niet weet wat de juiste waardes zijn, want je wordt er ( overduidelijk ) alleen maar zenuwachtig van, en als je weet dat OS X dat zelf in de gaten houdt, en jouw hulp dus niet nodig heeft. Een Mac is geen Puch waar je elke dag aan moet te sleutelen om hem goed te laten lopen. Je moet er gewoon lekker mee werken.

Bijdrager
    Bintje

Haha oke, nou als OS X het voor me doet ga ik nu weer fijn Photoshoppen:)

Bijdrager
    Guidoooh
    ”Bintje”

Haha oke, nou als OS X het voor me doet ga ik nu weer fijn Photoshoppen:)

Haha, tja met dit warme weer zal je iMac wat eerder zweten om het zo maar te noemen en mensen die vaak naar dit soort apps kijken maken zich snel zorgen of er iets fout is met hun mac.

Bijdrager
    Bintje

Natuurlijk maak ik me af en toe zorgen om mijn beestje (A) Ik wil niet dattie pijn lijdt, of dattie stuk gaat.

Duur ding:P:D

Bijdrager
    Guidoooh
    ”Bintje”

Natuurlijk maak ik me af en toe zorgen om mijn beestje (A) Ik wil niet dattie pijn lijdt, of dattie stuk gaat.

Duur ding:P:D

Dat hoopt iedereen natuurlijk dat zijn/haar mac niet kapot gaat;)

Bijdrager
    Afroman

Ik wil niet dattie pijn lijdt

Kom op zeg..

Doe gewoon wat unSOUND zeg en geniet van je iMac.

Bijdrager
    KingAchille

De temperaturen van mijn Mac’s lopen ook regelmatig tegen de 80 of 90 graden aan. Soms zelfs meer. Zoals unSOUND reeds aangaf, niets om je zorgen over te maken. Mac’s zijn degelijk gebouwd hoor, ze smelten niet zomaar weg:wink:

Bijdrager
    jabesse

Met datzelfde tooltje (istat) kun je ook de fans uitlezen. Zo zul je zien dat die sneller draaien als de temperatuur binnenin omhoog loopt. Kortom: regelt zichzelf.

De processor van m’n MacBook zit idle op zo’n 40 graden. De fan draait dan zo’n 1800 toeren. Als ik veel doe, kan de CPU gerust naar boven de 80 graden schieten. Maar kort daarop gaat ook de fan omhoog naar meer dan 6000 toeren.

Hoge temperatuur is in principe nooit erg. Het wordt pas vervelend als de warmte niet (goed) kan worden afgevoerd. Kortom, als je je graag zorgen wilt maken of je Mac zichzelf wel goed onderhoudt, kijk dan ook naar de fans. En als je die een keer hebt zien reageren op hogere temperaturen, dan weet je hoe hij zichzelf gezond houdt, en hoef je er nooit meer naar te kijken.;-)

Bijdrager
    Bintje
    ”Afroman”

Kom op zeg..

ooit wel eens van een grapje gehoord? Ik ben gewoon zuinig op mijn spullen.

Bijdrager
    Guidoooh
    ”Bintje”
    ”Afroman”

Kom op zeg..

ooit wel eens van een grapje gehoord? Ik ben gewoon zuinig op mijn spullen.

Niet zo serieus op in gaan joh, denk dat Afroman ook zit te grappen;)

Bijdrager
    Tjerker
    ”unSOUND”

Voordat ie dat doet gaat eerst mijn scherm flikkeren (iMac alu 24″). Komt voornamelijk voor bij heftige belasting (after effects renders bijvoorbeeld). Met smsFanControl hou ik de temperatuur (gemiddeld) onder de 50 graden door ‘m met de hand harder te laten draaien als het scherm gaat flikkeren. Onder de 50 graden doet ie dat niet, nml.

Bijdrager
    milann

Het is buiten 30 graden, het is normaal dat een iMac zo heet wordt hoor. Mijn macbook is soms ook wel 90 graden, maakt niet uit er zit toch een koeler in;).

Bijdrager
    Egons

Die van mij is helemaal heet!

HD: Macintosh is 60 graden

Bijdrager
    Guidoooh
    ”Egons”

Die van mij is helemaal heet!

HD: Macintosh is 60 graden

Ach ja, tien graden meer dan de mijne nu;)

Bijdrager
    Egons

gelukkig is de ambient (omgeving) maar 31 graden :nietblij:

Bijdrager
    Appletosh

ik heb de zelfde iMac als Bintje en ik schrok er ook van dat de bovenkant van de imac zo heet word kan het nog net vast houden maar toch zorg wekkend. mijn broer die een zelfde imac maar 20″ heeft zij dat dat normaal was. ik zet mijn mac nu na twee uren werken uit om af tekoelen:o wil ook niet dat hij stuk gaat

Bijdrager
    milann

Er zit een koeler in en de Mac gaat vanzelf uit als het te warm wordt dus na 2 uur is uitzetten is echt totale onzin…

Bijdrager
    maclover111

ik heb dit ook met mijn imac intel 20 inch (alu)
    je kunt er zelfs een ei op bakken.

ik heb vandaag de Izone in Middelburg gebeld,
    die vertellen mijn dat ik me geen zorgen moet maken,
    de imac regelt alles vanzelf & wordt gewoon heet omdat ijzer altijd wat warmer wordt.

dus ja,
    geen zorgen over de temperatuur.

het is al klote weer voor mensen / dieren laatstaat voor een machine.

edit:

”milann”

Er zit een koeler in en de Mac gaat vanzelf uit als het te warm wordt dus na 2 uur is uitzetten is echt totale onzin…

uitzetten lijkt mijn ook overbodig

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.