6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    fl-ris82

iMac heel traag na update

Hallo allemaal!
    Ik heb zojuist mijn iMac flink opgeschoond.
    Gewoon zooi die erop stond weggegooid enzo.
    Toen ik eindelijk klaar was, was er nog niets aan de hand.
    Maar toen klikte ik op systeem update!
    Er waren 3 updates, een voor thunderbolt, een voor iTunes en een voor safari.
    Ik klikte op installeer en herstart en toen kwam het hoor!
    M’n iMac is nu opeens zo traag!
    De dock reageert slecht, het kost safari 3 minuten om op te starten en ik kon dit
    artikel niet eens via de mac plaatsen want dat ging 6 min. te langzaam, wat overegens
    niet aan mijn internet licht. Er zat nog wat zooi in de prullebak maar die kon ik niet eens legen
    omdat oneindig duurde!
    Ik heb geen idee wat ik moet doen dus ik vraag jullie om hulp voor ik weer die man bij apple moet
    bellen!

Mvg.

Floris

Bijdrager
    www.project-euh.com

Heb je misschien wat mappen ‘opgeruimd’ die deel uitmaken van het systeem? Dat zorgt vaak voor problemen. De hamvraag is: heb je alleen bestanden en mappen weggegooid die je ook echt zelf hebt aangemaakt?

Bijdrager
    Hansi2124

Herstarten;
    Prullenbak toch maar legen (hoe lang dat ook duurt);
    Schijfbevoegdheden herstellen met Schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    fl-ris82

Dankje voor jullie reacties!
    Maar ik heb ontdekt dat het kwam doordat ik mijn externe harde schijf had aangesloten.
    Erg apart. Ik ga proberen de schijf te partitioneren in windows ( die echter niet sloom wordt)
    en als dat niet werkt zal ik toch maar de schijbevoegdheden herstellen.

Bijdrager
    GastonM

Heb je gebruik gemaakt van opruimsoftware zoals “Mackeeper” of “OnyX”? Die veroorzaken namelijk meer kwaad dan goed…

Bijdrager
    fl-ris82

Ik heb gebruik gemaakt van omnidisk maar alleen om te kijken welke bestanden op de Mac
    het meeste geheugen in beslag nemen om die vervolgens handmatig te wissen.
    Films, games, muziek etc.

Heb onderhand de schijf gewist en ben nu bezig er mijn Time machine backup van te maken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.