9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    stafmac

Imac heeft problemen met Safari

Ik ben nog in het bezit van een nog goed werkende Imac 6.1 met Lion 10.7
    Sinds kort kan ik echter Safari 5.1.7 niet meer openen.:mrgreen:
    Ik heb Safari via een andere PC gedowload op een USB stick en om dan opnieuw in te stellen op de Imac.
    Er is geen probleem met internet, want mijn Emails komen normaal binnen.
    Is er een oplossing mogelijk, want ik ben nog altijd verzot op mijn Imac.

Moderator
    Night

Heb je problemen nádat je Safari op een andere PC hebt gedownload en “geïnstalleerd” of al vóórdat je dat probeerde?

Bijdrager
    Shmoo

Safari 5.7.1 serieus gebruik gewoon een andere browser dat ding is stokoud en alles lager dan versie 7 zou ik niet eens meer vertrouwen.

Bijdrager
    McPim

De laatste Safari versie voor OS X 10.7 is versie 6.1.6. Zorg dat je OS up-to-date is (10.7.5). Verschijnt de Safari update dan in de App Store op je Mac onder ‘updates’?

Moderator
    Night

Voor je eigen veiligheid: Zorg voor een webbrowser die up-to-date is. Safari valt daar NIET onder. Voor low-end Macs (in deze categorie valt de jouwe inmiddels) zijn er voldoende alternatieven.
    Kijk bv. hier: http://lowendmac.com/2008/9-browsers-for-g3-and-older-g4-macs/
    of hier: http://lowendmac.com/2015/what-is-the-best-browser-for-os-x-10-6-snow-leopard/
    en hier: https://www.gadgetdaily.xyz/top-5-alternatives-to-safari-the-best-web-browsers-for-mac/

Bijdrager
    McPim

Als het daarom gaat Night: De eerste link is 10 jaar oud :wink: Alle browsers uit de laatste link worden niet meer ondersteund voor 10.7, v.w.b. Chrome en Firefox zijn de laatste ondersteunde versies wel een stuk recenter dan Safari 6.1.6. Een écht ‘up-to-date’ browser is er denk ik niet meer voor Lion [EDIT: toch wel, zie reactie @cursor hieronder]. Maar: OS X 10.7.5 heeft zelf ook al jaren geen security updates meer gehad, dus (relatief) onveilig blijft het altijd met dit systeem.

@stafmac: Als er géén Safari 6.1.6 update staat in jouw App Store (dat probleem komt meer voor) en je wilt hem ondanks bovenstaande tips en waarschuwingen tóch hebben dan moet je het even melden. Ik heb dan een (tijdelijke) link voor je om ‘m te kunnen downloaden van de Apple servers.

Moderator
    Night

Je hebt helemaal gelijk, de snelheid won het even een beetje van de accuraatheid.
    Maar er zijn goede webbrowsers die up-to-date gehouden worden en wél oudere versie van OSX ondersteunen.

Bijdrager
    stafmac

Night, dank voor je reactie.
    Ik heb een nieuw account aangemaakt en een ander pw ingesteld, en sindsdien is het probleem opgetreden.
    De probeersels met de USB heb ik nadien uitgevoerd.
    Is het niet mogelijk safari volledig te verwijderen om later opnieuw te installeren (of een andere Browser)?

Bijdrager
    McPim
    stafmac op 13 januari 2017

Is het niet mogelijk safari volledig te verwijderen om later opnieuw te installeren (of een andere Browser)?

Safari verwijderen kan niet, over update via App Store of opnieuw installeren heb ik wat tips gegeven. Vind je de laatste tip van Cursor om Firefox te installeren een goeie oplossing? Dan heb je een andere browser die voor jouw Mac het veiligst is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.