3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

iMac harde reset/herstart (kon niet anders) maar inlogl accepteert geen tekens

tijdens fin.cutproX vastlopen kon alleen nog met harde reset stoppen.
    (dit is overigens de tweede keer na de nieuwe OS-instal vorige maand maar toen kreeg ik hem plots weer aan de praat)
    na herstart met schakelaar achterzijde komt normaal grijs scherm met inlogveld wachtwoord maar … kan niets intypen.
    (cursor werkt wel) Nogmaals harde reset/herstart, geen effect.
    Dus p-ram; maar … ook geen effect, zelfs niet drie keer het geluid, maar gewoon het inlogscherm.
    Opnieuw harde reset vanaf schakelaar achterzijde; weer inlogscherm maar kan wéér geen ww intypen.
    Tijdens dit typen gaat de iMac zomaar geheel uit; (reageert niet op spatiebalk oid dus niet in slaap) maar geheel uit.
    Weer p-ram maar hij start weer gewoon op (dus geen drie x geluid) maar login-veld accepteert geen tekens.
    De laatste (?) keer dan maar, een p-ram na 10 min. wachten met iMac uit. Nu zullen alle condensators etc. toch wel leeg zijn?
    En ja, nu werkt het; drie keer de apple sound en een opstarten als voorheen. (dus een vollopende voortgangsbalk) en gelukkig, nu accepteert het inlogveld ook de tekens en werkt alles weer.
    Toch is dit niet normaal en uiterst onbetrouwbaar.
    Ook vreemd is dat hij vandaag vanuit slaapstand plots even aansprong en binnen 1 sec. weer in slaap viel.
    (toen werkte ik er dus NIET op, het gebeurde en ik zag het bij toeval)
    Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik eraan kan doen?
    bvd!!

nb. Er is ook een keer vraag geweest naar herstelcode voor ww;. geen idee wat het is. (overigens geen nut want accepteerde geen tekens in het veld en ik wist het ww)

Bijdrager
    Glime

Misschien is er een toets op het toetsenbord die blijft hangen oid

Bijdrager
    Bruce27

ik kan het me nauwelijks voorstellen maar zal een volgende keer in de gaten houden.
    dank.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.