12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    maik87

imac hangt

Ik heb een witte iMac 20″ 2.0GHz met 2GB werkgeheugen.

Hij draait op 10.6 en start gewoon normaal op. echter bij (normaal) gebruik kan de computer zomaar bevriezen.
    Ik kan niets meer aanklikken en krijg het regenboog radartje te zien, de muis beweegt nog wel. als ik muziek aan heb staan speelt het wel gewoon door en zelf bij een skype chat kan ik gewoon blijven praten, maar dus een bevroren beeld. af en toe zie ik ook plots gekke vervormingen in het beeld welke meeste weer verdwijnen als het een venster hier over heen beweeg.

Ik heb macosx al een keer helemaal school geïnstalleerd en de updates gedraaid (geen oude back-up terug gezet) dit heeft helaas niet geholpen.
    Ik heb ook pogingen gedaan om de computer te resetten maar bij het opstarten reageert de imac niet op het (usb) toetsenbord.

Vervolgens heb ik mijn nieuwe imac in target modus aan de betreffende imac gekoppeld en op die manier geprobeerd de computer te gebruiken.
    hierdoor leek het probleem even opgelost te zijn maar na enige tijd kwam het zelfde probleem weer naar voren.
    Hierdoor denk ik dat het probleem niet ligt aan de hardeschijf maar aan iets anders.
    Zou het een defect aan de videokaart kunnen zijn of misschien het werkgeheugen? (welke niet origineel is)

Bijdrager
    Moriarty

Witte iMacs zie je steeds vaker met kapotte LogicBoards vanwege opgeblazen elco’s.

Oplossing, zelf Elco’s gaan vervangen of het LogicBoard vervangen (wat geen optie is ivm kosten).

Bijdrager
    maik87

Nog nooit van dit probleem gehoord, ik ga hem van het weekend dan maar eens open maken.
    Ik begrijp dat het voornamelijk een probleem is bij g5 imacs en dat die elco’s te vinden zijn op het logic board, of moet ik ook nog op andere plekken kijken?

Bijdrager
    Moriarty

Als je hem openhaalt zie je ze wel zitten…

Als de kopjes bol staan of lekken weet je genoeg.

Wij hebben er op de zaak 7 staan met allemaal hetzelfde probleem, zijn allen rijp voor de sloop omdat de klanten een nieuwe iMac hebben gekocht.

Even ter volledigheid:
    http://jimwarholic.com/2008/07/how-to-repair-apple-imac-g5.php

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hij krijgt wel lucht genoeg?

Bijdrager
    fatboysmart

Ik heb er ook nog twee staan met waarschijnlijk kapotte elco’tjes.
    Weten jullie iemand die dat tegen een redelijke vergoeding kan repareren?

Of is dat onbegonnen werk?

Bijdrager
    johnkeates

@Moriarty & fatboysmart;
    Ik heb het bij Asus en andere PC moederborden gedaan. In princiep wil ik het wel doen, zal je niet veel kosten.

Er is altijd een kans dat het mis gaat (heb ik de laatste 10 jaar met reparatiewerkzaamheden nooit gehad gelukkig), en om dat het in principe een ‘mod’ betreft lever ik er ook geen garantie op.

Bijdrager
    j0han

Er zijn er meer met dit probleem. (ikzelf ook)

Hier staat een oplossing, ik durf het zelf niet…

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2384136&start=330&tstart=0

Bijdrager
    johnkeates

Dat is een ander probleem

Bijdrager
    j0han

Hoezo? Er staat toch dat de computer doorloopt maar het beeld freezed?

Bijdrager
    fatboysmart

@johnkeates

Bedankt voor je aanbod. Probleem is alleen dat ik niet bepaald in de buurt van Zwolle woon (ik woon in Leidschendam bij Den Haag). Zodra ik weet dat ik toch die richting uit moet, dan neem ik contact met je op om wat af te spreken… is dat goed? De iMacs staan al een jaar in de kast, dus haast heeft het niet.

Bijdrager
    maik87

Bedankt voor de reacties.
    De problemen die ik op internet zie met de elco’s zijn eigenlijk allemaal met G5 iMac.
    Die van mij is een intel en heeft dus een ander moederbord. Pas geleden heb ik de imac open gemaakt omdat ik bij de HDD moest zijn en kan me niet herinneren dat ik van die grote elco’s heb zien zitten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.