4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    -nickx-

imac hangt bij uitzetten tv op ext. DVI

Hello!

Een heel vreemd probleem doet zich voor, iets wat ik denk ik pas vanaf de laatste update merk. (heeft een week goed gegaan)
    Ik heb mijn imac aangesloten op mijn HD TV werkt perfect.

Ik werk dmv. mirroring so far so good. Als ik mijn TV aanzet dan pas de resolutie zich op m’n imac aan. (komen 2 kleine balkjes)
    Op m’n tv heb ik perfect beeld voor mijn mediacentre plex.

Zodra ik het kanaal uitzet (naar HDMI 1 ga ipv HDMI 2) hangt mijn muis en keyboard zich op… m’n imac werkt totaal niet meer.
    Het scherm blijf ik wel gewoon zien.

Schakel ik terug naar HDMI 2 dan komt het beeld weer op de tv en werkt opeens mijn muis en keyboard weer.

Een heel vervelende situatie waarvoor ik m’n mac graag herinstalleer:( nu moet ik mijn imac eerst reboten voordat de TV naar een ander kanaal kan gaan.

Wat ook werkt is dat ik de DVI connector uit de mac trek en weer insteek. Dan gaat het ook weer goed.
    Iemand hier ervaring mee of advies wat ik het beste kan doen.

Thnx maar weer

Bijdrager
    -nickx-

Zodra ik de TV uitzet gaat het beeld ook weer in normale stand en kan ik werken.
    Het lijkt er op dat het signaal door de mac niet goed wordt afgesloten.

Ik zeg er maar bij mac, gezien de TV niet qua software is veranderd : )

Bijdrager
    J-P-H

Ik heb met mijn MBP een paar keer een bevroren scherm gehad op het moment dat ik de tv uitdeed.
    Waarschijnlijk zit er een bug in Leopard.
    Zoals je zelf zegt: waarschijnlijk wordt het signaal niet goed afgehandeld.

Bijdrager
    -nickx-

Dan ga ik toch maar eens een re-install doen. Hopelijk dat dit het probleem oplost elke keer dat uittrekken is ook niet geweldig. Of toch maar wacht op leopard snow … de tijd is er voor : )

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.