17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    mr.greenish

Imac groen/distorted beeld

hm ja.. ik heb gisteren een imac 400mhz graphite opgehaald van een vriend van mij, ik kreeg die van hem omdat hij een nieuwe powerbook *slupr* heeft gekocht. Ik plantte die neer om mijn tafel en startte die. alles deed het ik zette jaguar er op met alles updates. Deed wat files van mijn g4 er op via ethernet en alles deed het. . . . Volgende ochtend… start ik hem op en is de beeld GROEN:o en daarna ook vervaagt met groene streepjes langs de beeld. .. Weet iemand hoe dit kan komen? … :| :x :( Ik begrijp niet hoe het komt.. ik heb niets verandert en die avond deed die het gewoon goed… mischien temparatuur verschil ofzo? . . maar ja dan zou die het nu wel moeten doen lijkt me.. maar goed. . . iemand ideen?

Groet !

Flip¿:mrgreen:

Bijdrager
    pepe

heimwee….

Bijdrager
    Scotty

heb je de laatste firmware update uitgevoerd voordat je jaguar erop heb gezet. ik geloof dat dat voor problemen kan zorgen als je dat niet doet. zie andere forum berichten.

Bijdrager
    Pier

kijk even of je firmware up to date is, dit soort problemen heb ik ook met de mijne gehad, na een firmware update had ik geen problemen

Bijdrager
    maceddy

Geen magnetisch veld in de buurt??

Paar boxies ofzo?
    K heb t ook wel eens zomaar gehad, na een paar dagen was het overigens zomaar weg.

Bijdrager
    Lin

Ik kreeg dit ook wel eens onder OS 9, dan gebruikte ik de toets combinatie om het RAM geheugen te wissen: appeltje+option+P+R ingdrukt houden tijdens het opstarten. hoop dat het werkt

Bijdrager
    Julian

Ligt 99% zeker aan je firmware… Als je een externe monitor aansluit heb je normaal beeld en kun je (onder os9) de laatste firmware installeren.

Bijdrager
    mr.greenish

Ik wou de firmware fixen inderdaad maar zag dat pram zappen misschien zou helpen dus ik dacht ik probeer dat maar effe voor ik begin . . maar t mijn zat 30 min niets te doen . zwart scherm. ik heb de sterker uit getrokken en opgestart .. nu begint die met opstarten, gaat de caplock lampje aan en dan gaat de HD uit en stilte .. zwart scherm en niets ik hoor allen een of ander raar geluid steeds maar that’s it… : HELP???

:cry:

:(

Bijdrager
    Julian

Probeer een externe monitor aan te sluiten, grote kans dat ie dan wel opstart…

Bijdrager
    mr.greenish

Nee niet gelukt… ik heb extern monitor aangesloten hij begon te werken zo als net, de externe scherm ging aan en verscheen een witte vlak en toen gong weer de HD uit en alles was stil… Als ik de restet knop indruk dan gebuurt er ook niets… :sick: :sick: :sick:
    anybody please .. . help…

Bijdrager
    Haddock

Ik vrees toch echt voor jou dat ‘ie stuk is. Heb namelijk precies hetzelfde gehad met mijn Imac DV 400. Eerst dat rare beeld. Meestal kreeg ik na drie of vier keer herstarten wel weer een goed beeld. Dat heeft bij mij zo een maand of wat gewerkt voordat het helemaal over was. Bij het opstarten hoorde je iets zoemen (de harde schijf?) dan een vreemd geluid en dan niets meer. Bij elke poging herhaalde zich dat.

Ik heb nog naar de rekening gezocht om t ekijken wat er precies vervangen is maar die rekening ligt helaas al bij mijn boekhouder. Kon trouwens wel nog nagaan wat het gekost heeft… 343,- ex. btw !! Overigens heb ik twee maanden na de reparatie ook mijn harde schijf (13GB) moeten vervangen. Kosten 160,- voor een iets groter model. Het is dus maar zeer de vraag of je er goed aan doet die imac te laten repareren…:roll: :o :oops: :cry:

sterkte!

Bijdrager
    Julian

Voor meer info kun je kijken op de discussions site van apple

Topic: iMac Screen after Jaguar upgrade

Bijdrager
    Aqua1

Wat een vervelend gedoe. Maar misschien helpt het je als je bedenkt dat groen ook de kleur is van lekker frisse appels ? :mrgreen:

Hmm, ik word zelf ook niet super-enthousiast…

Bijdrager
    mr.greenish

heheh oh oh ik word er gek van maar goed… ja groen heheh maar ja het is dus blijkbaar de firmware maar ja nu is het te laat want hij wilt niet meer opstarten door dat pram &*@#%…
    Ik heb gebeld naar machouse en die zeiden ook externe monitor aansluiten, maar ja dat helpt niet.. Waarschijnlijk is iets mis gegaan toe de pram gezapt was. . Oh ups ik zap meteen de gehele imac *ZAP!* . . . . oke whatever.. maar ja iemand nog ideeën?¿ ik laat hem wel nakijken bij een macshop als ik geld heb . …

Maar ja iedereen die meedacht heel erg bedankt!:mrgreen: :cry:

Bijdrager
    Aqua1

Heb je al een vis ? Dan kun je er een aquarium van maken.

Bijdrager
    andrez

Voor mij nog geen heimwee, maar realiteit. Heb nl. een zelfde soort iMac, hoewel flink aangepast aan de Jaguar behoeften. Ga me toch afvragen wat zo gemiddelt de levensverwachting is van een dergelijke Mac!
    In het verleden deed je met een tv, nog wel eens een jaar of 15 of zelfs (veel) langer, terwijl die duurzaamheid nu allang passé lijkt. Hoe zit dat voor computers eigenlijk? Voor de modale gebruiker dus.

Bijdrager
    Julian

Misschien heb je dit al geprobeerd maar toch…

met ext. monitor in OS9 opstarten (van CD) en dan os9 installen. Firmware erop en dan OSX

Het is een lang schot, maar het proberen waard (goedkoper dan laten repareren)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.