30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    hammar

Imac gevallen…

Van de week is mijn Imac gevallen, zie foto’s….

Iemand tips voor reparatie?

[URL=http://smg.photobucket.com/user/HAMMAR/media/IMG-20150321-WA0002_zpsd7s4wjag.jpeg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v448/HAMMAR/IMG-20150321-WA0002_zpsd7s4wjag.jpeg[/IMG][/URL]

[URL=http://smg.photobucket.com/user/HAMMAR/media/IMG-20150321-WA0004_zpsrlyw1mhe.jpeg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v448/HAMMAR/IMG-20150321-WA0004_zpsrlyw1mhe.jpeg[/IMG][/URL]

Bijdrager
    Delta

Wat erg, hij is zelfs helemaal krom in de hoek. Ik denk niet dat dit nog (netjes) te repareren valt. Als het nu enkel het glas was, maar de behuizing is zo scheef dat je er weinig mee kan lijkt me. Werkt hij wel nog? En hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Bijdrager
    Victor96

Zonde.. Om dit te repareren heb je een nieuwe behuizing en nieuw scherm nodig… Dus eigenlijk een nieuwe iMac behalve wat interne onderdelen… Dat wordt zo duur dat je denk ik beter een nieuwe kan kopen..

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    KarelWillem

Zo hé. Nee, dat ga je niet meer goed krijgen.

Gevalletje inboedel-verzekering denk ik.

Bijdrager
    Absrnd

Afspraak maken bij en van de Apple stores, dan krijg je in ieder geval te horen wat er mogelijk is,
    en als je Apple care zou hebben, en nog beter, binnen de garantie periode, dan heb je (misschien) meer kans op coulance:)

ga zeker niet naar een APR, die staan al in hun handen te wrijven als je binnen loopt:)

en heb je, je inboedel verzekering er al op na gekeken ?

Bijdrager
    KarelWillem

En dan bij de nieuwe iMac even voorzorgsmaatregelen nemen natuurlijk.:)

http://www.bol.com/nl/p/alecto-beschermende-tafelhoekjes-4st/9200000012520519/?s2a

Bijdrager
    Matanza
    Absrnd op 25 maart 2015

Afspraak maken bij en van de Apple stores, dan krijg je in ieder geval te horen wat er mogelijk is,
    en als je Apple care zou hebben, en nog beter, binnen de garantie periode, dan heb je (misschien) meer kans op coulance:)

ga zeker niet naar een APR, die staan al in hun handen te wrijven als je binnen loopt:)

en heb je, je inboedel verzekering er al op na gekeken ?

Wat is dat voor een boelshit reactie ! Apple en een APR gaan het zelfde zeggen. Betalen. Hier is geen kans dat Apple of AppleCare medelijden gaan tonen.

Bijdrager
    TRML
    Absrnd op 25 maart 2015

Reken daar maar niet op, dat noemen ze “Abuse” (Eigen schuld of zelf gedaan) en dat valt nooit onder enige garantie of Apple-Care.

Bijdrager
    Brombeer

De usernaam doet anders vermoeden…

Maar dit is een gevalletje inboedelverzekering. Zwaartekracht valt niet onder welke Apple-garantie dan ook. Dat gesjouw kun je je besparen.
    Wat je wel kunt doen is -nadat de data zijn overgezet- de machine aan een hobbyist proberen te slijten.
    Of, als hij het verder nog doet, met deze rat look verder pjoeteren.

Bijdrager
    makasa

Inboedelverzekering. Heb dit al eens meegemaakt. Via mijn verzekering is dat destijds gewoon geregeld.

Bijdrager
    Targaryen

Werkt zo’n inboedelverzekering zo makkelijk? Je duwt je iMac van tafel en je krijgt hem vergoed? Handig…

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Met inachtneming van een stevige afschrijving denk ik ja?

Bijdrager
    makasa

@Targaryen het is niet de bedoeling dat je de boel bewust flest. Dat is de reden dat sommige verzekeraars moeilijk doen. Dus dat is niet handig als je dat bewust doet. Je verpest het voor goedwillenden.

@KarelWillem
    afschrijving lijkt me ook logisch. Goede losse onderdelen kan je nog los verkopen.

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk is dat logisch.
    Ik reageerde ook op Targaryen, die het deed voorkomen of het omdonderen van je iMac voldoende was om een nieuwe te kunnen kopen.

Bijdrager
    Targaryen
    KarelWillem op 25 maart 2015

Natuurlijk is dat logisch.
    Ik reageerde ook op Targaryen, die het deed voorkomen of het omdonderen van je iMac voldoende was om een nieuwe te kunnen kopen.

Helemaal niet. Ik vind het gewoon van de pot gerukt dat er zulke verzekeringen zijn. Je stoot door je eigen schuld je dure iMac van tafel en dat wordt vergoed. Als het nou een ongeluk was, in de zin dat iemand die op bezoek komt het doet, dan snap ik het nog. Maar als je het zelf doet? Nou ja, prima als je verzekering dat dekt, maar dan vraag ik me af of dat genoeg gecontroleerd wordt. Succes alleszins aan de TS.

Bijdrager
    KarelWillem

Daar betaal je meestal gewoon je premie voor hoor.
    Niets raars aan.

Of schade die je zelf hebt aangericht aan je inboedel wordt gedekt door de inboedelverzekering, hangt af van de dekking die je hebt gekozen voor je inboedelverzekering. Bij all risk is schade die je zelf hebt veroorzaakt standaard meeverzekerd.

Bijdrager
    jf

Ik vraag me af of dit onder de inboedelverzekering valt.

Bijdrager
    Bianco

Rare beschadiging. Als je je imac van de tafel laat vallen, lijkt het me dat de onderste hoek beschadigd raakt, en niet de bovenste. Immers is de onderkant van de mac het zwaarst. Nu heeft ie een complete salto in de lucht gemaakt, en lijkt het meer op gooien in plaats van vallen.

Just my two cents.

Edit: of hij moet achterover gevallen zijn, dan zou het wel kunnen.

Maar, wel zonde inderdaad. Dat is niet 1,2,3 te repareren.

Bijdrager
    KarelWillem
    jf op 25 maart 2015

Ik vraag me af of dit onder de inboedelverzekering valt.

Als je het zelf hebt gedaan, en je ben all-risk verzekerd, dan is het jouw inboedelverzekering.

Als de visite het heeft gedaan, dan is het hun aansprakelijkheidsverzekering.

Inactief
    Anoniem

En als je hond of kat het gedaan heeft heb je vaak niet eens all-risk nodig..

Bijdrager
    KarelWillem

Nou nee.

Schade die door huisdieren is veroorzaakt, wordt vaak niet vergoed door de inboedelverzekering. Niet heel vreemd natuurlijk. Je haalt namelijk zelf het dier in huis en dan neem je bewust het risico dat er iets stuk kan gaan.

Je kunt bij een inboedelverzekering vaak kiezen uit twee dekkingen: Extra Uitgebreid of All Risk. Bij de dekking Extra Uitgebreid is schade door huisdieren niet verzekerd. Bij een All Risk-dekking soms wel.

Inactief
    Anoniem

Oh kijk nou.

Hmm dan heb ik toch gewoon een luxe inboedelverzekering denk ik.

Bijdrager
    hammar

Inboedelverzekering dekt dit helaas niet, valschade zat niet in mijn dekking…All Risk inboedel dekt dat wel en die heb ik niet.
    Schandalig, meteen opgezegd maar ook dat maakt geen indruk.

Hij viel idd head down van tafel, werd meegenomen door iets anders wat omviel. Ben er goed ziek van, ik heb ‘m nu 2 jaar en kostte me €3000.

Hij doet het overigens nog wel.

Ik zit er aan te denken om een nieuw scherm te kopen in China, die deuk krijg ik er zelf wel uit. Vanwege mijn werk heb ik de tools en mogelijkheden voor.

http://xcz.en.alibaba.com/product/60154271330-800354468/for_imac_lcd_screen_LM215MF3SDA1_2010_replacement.html

Bijdrager
    MrBelloNLD

dan toch wel kwaliteit als ie het nog doet.

de link welke je laat zien is volgens mij niet het juiste display….
    bij de platte iMac modellen zit het display vast aan de glasplaat, en die zijn bij mijn weten nergens voor 150,- te koop… eerder rond de 700,-
    en je hebt speciale plakstrips nodig…

ik denk dat je het beste hiermee kunt doorwerken, of verkopen, mocht je toch willen repareren, weet ik nog wel een adresje.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is inderdaad niet het juiste scherm.

Reparatie is nauwelijks het geld waard met dergelijke bedragen.
    Mocht het je al redelijk lukken, dan blijft het toch een flink gehavend model, wat nauwelijks meer verkoopbaar zal zijn.

Geblokkeerd
    Helena Vanaeken

Nou jonge ze kunnen dat zeker herstellen, gewoon even de behuizing terug rechtkloppen en een nieuwe glasplaat klaar is kees

Bijdrager
    Pivni Pes

Jaja, duidelijk dat je geen materiaal kennis hebt.
    Behuizing is van aluminium, dit rekt uit en is daardoor moeilijk in vorm te krijgen.
    Daarbij is de display en glazen plaat met elkaar verlijmd, onlangs nog een zo’n iMac open gehad.

Natuurlijk is er een hoop mogelijk, maar kost ook erg veel tijd en kundigheid.

Bijdrager
    Jeddes

Dat word echt lastig. Je kan dat aluminium idd niet zomaar maken. Je zal een nieuwe back cover en scherm nodig hebben. Als ik zo even rond check dan kost dat je ongeveer 1300 euro. Kortom als iemand nog iets weet wat je er zelf mee kan moet je dat doen. Succes.

Geblokkeerd
    Humain
    Helena op 26 maart 2015

Nou jonge ze kunnen dat zeker herstellen, gewoon even de behuizing terug rechtkloppen en een nieuwe glasplaat klaar is kees

Dit gaat je echt niet lukken. Aluminium is gerekt in de buitenbocht van de buiging. Als je dat terugklopt zoals je dat mooi verwoord rekt de andere kant en ben je alles uit proporties aan het kloppen. Roepen is leuk maar kennisloos een uitspraak gooien is noet handig voor de topicstarter:)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.