30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricksel

iMac gekocht maar nu …

Hallo Lezers,

Ik heb een Imac gekocht de IMAC 24″/2.93/2X2GB/640GB/SD/MSE/KB-NLD (MB419N/A).
    Maar hopen dat hij een beetje snel komt. Maar ik had nog wat vraagjes. Ik heb denk ik best wel wat ervaring gehad met wat oudere types mac. Imac G3 en een Emac. Is dat ongeveer hetzelfde?

En heb ik wel een beetje een snelle machine gekocht? Mijn Winddoos computer die ik heb geef een Quadcore cpu kan ik die ook overzetten? En is die mac niet langzamer dan me pc? Wat voor Intel type cpu zit er eigenlijk in die Imac? ik kan et nergens vinden alleen dat het een core2duo is maar welke? eigenlijk moet ik echt van die pc af! Vanmiddag was mijn kookpunt! Ik bestel een mac na het krijgen van 2 blauweschermen nu hopen dat hij der een beetje snel is

Bijdrager
    MacBoot

je kunt de processor in een Mac niet zelf vervangen (in elk geval niet zonder de garantie te schenden)
    en 2,93GHz core2duo is meer dan genoeg voor de komende paar jaar:wink:

Bijdrager
    Rub3n

meestal doe je dat soort onderzoek voor je aankoop.

En je CPU kun je niet overzetten.

Bijdrager
    Renzsz

Je hebt wel zin om de processor over te zetten maar niet de kennis om te bepalen wat je nu precies hebt gekocht?

Bijdrager
    victor93

wou net zeggen… maar waar heb je hem eigenlijk voor gekocht ? als je hem hebt gekocht om gewoon een beetje te internetten is ie eigenlijk te goed en had je beter een mac mini kunnen kopen… en dan had je nog geld voor iets extra’s:P

Bijdrager
    Ricksel

Ik dacht … ik heb toch bijna de snelste het hoeft ook niet perse hoor.
    Maar ik dacht misschien is het zo gepiept. Verder maakt het niet zoveel uit.

Mag je de mac helemaal niet openmaken? om even te kijken hoe het eruit ziet van binnen
    Waarom ik heb heeb gekocht: Stabiel (Toch) geen blauwe schermpjes wel lekker snel.. Ik maak graag foto’s om ze te bewerken dus. En videobewerking

en natuurlijk omdat hij der vet uitziet! En alles in 1 apparaat :evil:

Bijdrager
    Nikita

Dat “even openmaken” is niet zo maar een kwestie van een paar schroefjes losmaken hoor…

En uh… Niet om het een of ander, maar het dit soort vragen zou ik inderdaad stellen vóór dat ik het ding koop :P

Oh, en dan nog: de processor is sowieso een notebook-uitvoering. Die Quad core die jij hebt, is een desktop uitvoering. Die zitten hoe dan ook op een andere socket, als die van de iMac niet zit vastgesoldeerd.

Bijdrager
    diotav

@Ricksel .. je mag absoluut niet klagen met deze set. Op dit forum zitten genoeg mensen die zelfs overleven met een MacBook. Toch had ik zoals de rest al aangaf onderzoek gedaan voordat je een machine koopt. Je bent anders wel een hele makkelijke prooi voor verkopers.

Bijdrager
    Bor

Tjongejonge. Allereerst is het iMac en niet IMAC of Imac, daarnaast is het handig eventjes van tevoren dit soort vragen te stellen. Bovendien had je alles met Google kunnen vinden:wink:

Bijdrager
    cfv

Volgens mij wil je gewoon aandacht. Je hebt zulke professionele spullen staan, maar een spellingscontrole kan er niet vanaf? In ieder geval aandacht heb je gehad. Veel succes met je nieuwe spullen. Groet Fred uit Amersfoort.

Bijdrager
    1984
    ”Nikita”

Dat “even openmaken” is niet zo maar een kwestie van een paar schroefjes losmaken hoor…

Er waren tijden dat er een wereld open ging bij het zien van de nieuwe mac. en hoe je heel eenvoudig de mac open had:)

Bijdrager
    Maced.2

een switcher dus……. :finderoud:

ik koop maar een iMac en dan maar eens kijken wat we kunnen klooien…..please stay at windows
    :wink:

Bijdrager
    Marblewood

He als je toch geld over hebt…

Maar toch veel plezier ermee;)

Bijdrager
    moller

Ik hoop dat je de aluminium kleur hebt gekozen!
    Standaard leverkleur is geel, wist je dat niet?

Bijdrager
    KR1275
    ”diotav”

@Ricksel .. je mag absoluut niet klagen met deze set. Op dit forum zitten genoeg mensen die zelfs overleven met een MacBook.

Nou, ik heb het anders helemaal niet gemakkelijk hoor. Psychisch lijd ik er enorm onder…:D

Bijdrager
    Marius1976

En ik zal je tot je schrik ook nog vertellen dat ook je iMac blauwe schermen kent, al komen die (gelukkig) normaal gesproken veel minder voor.

Kernel Panics.

Ik heb er toch wel eens een bestand door verloren.

Maar goed, het komt minder voor dan de problemen onder windows.

Overigens: die quadcore CPU van je PC… daar kan je toch nog steeds lol van hebben IN je pc? Ik zie nooit zo waarom je niet (behalve dan de ruimte die dat inneemt in je huis) gewoon twee systemen naast elkaar zou draaien.

Hoe dan ook veel plezier met je iMac.
    Groet
    M.

Bijdrager
    PimPamPet

Ik zie bij het opstarten altijd een blauw scherm :wink:

Ik heb ermee leren leven….

:P

Bijdrager
    sally

Die Ricksel is een grappenmaker.

Bijdrager
    Basket Case

Kom op mensen, we komen allemaal op een andere manier op de Mac terecht. Dan mag deze poster misschien geld teveel hebben (mensen soms jaloers dat hij zich en high-end iMac kan veroorloven?) en een wat alternatieve volgorde van aanschaffen en onderzoek verrichten er op na houden, is dat dan een reden om ‘m zo af te katten?

TS, ook ik vind het wat vreemd dat je eerst zo’n bak met geld uit geeft en dan pas gaat kijken wat je nu eigenlijk gekocht hebt, maar desondanks welkom (terug) op de Mac en veel plezier er mee! Je iMac is wat specificaties betreft waarschijnlijk net iets langzamer dan je PC (2 cores tov 4), maar het verschil zal je in de praktijk denk ik amper merken. Verder zijn Macs absoluut geen Tweaker machines; je kan er hoogstens wat geheugen in proppen, maar andere upgrades of casemodding praktijken er op los laten zijn of onmogelijk of frustrerend moeilijk. Het is simpelweg niet waar je een Mac voor koopt; die koop je om nu juist af te zijn van ‘gedoe’ en gewoon lekker je computer te kunnen gebruiken.

Bijdrager
    Kipnugget
    ”diotav”

@Ricksel .. je mag absoluut niet klagen met deze set. Op dit forum zitten genoeg mensen die zelfs overleven met een MacBook. Toch had ik zoals de rest al aangaf onderzoek gedaan voordat je een machine koopt. Je bent anders wel een hele makkelijke prooi voor verkopers.

Grappenmaker. Hier iemand die het overleeft met een Powermac G4, en een 500mhz Compaq als laptop:P

Bijdrager
    palahala
    ”Marius1976″

Overigens: die quadcore CPU van je PC… daar kan je toch nog steeds lol van hebben IN je pc? Ik zie nooit zo waarom je niet (behalve dan de ruimte die dat inneemt in je huis) gewoon twee systemen naast elkaar zou draaien.

Inderdaad: niet laten verstoffen, maar verkopen (of weggeven) of gebruiken zo’n ding. Of zet er dan Linux op als je Windows echt kwijt wilt.

Bijdrager
    Edwin
    ”Renzsz”

Je hebt wel zin om de processor over te zetten maar niet de kennis om te bepalen wat je nu precies hebt gekocht?

Inderdaad en blauwe schermen komen toch ook niet meer voor en zouden gemakkelijk voorkomen moeten worden (met de juiste drivers)

Bijdrager
    Ricksel

Ik kan op internet ook geen antwoorden vinden op de volgende vraag: Kan ik ook mijn Windows Server overnemen op Extern Bureaublad ? met me iMac? Heeft iemand een tip ofzo want dit is best wel vervelend voor de rest gaat het uitstekend!

Trouwens ben ik wel bekend met mac … waar andere lezers schijnbaar anders over denken .. Ik heb in het verleden een iMac G3 gehad en ook een Emac … Dus ik weet der heus wel iets van …

Iedereen nog heel bedankt voor jullie berichten!

Bijdrager
    iSponge
    ”Ricksel”

Ik kan op internet ook geen antwoorden vinden op de volgende vraag: Kan ik ook mijn Windows Server overnemen op Extern Bureaublad ? met me iMac? Heeft iemand een tip ofzo want dit is best wel vervelend voor de rest gaat het uitstekend! […]

Dat kan gewoon ja:) D’r is een (ik dacht gratis) programma, “Verbinding met extern bureaublad”.

”Marius1976″

Kernel Panics.

Die zijn toch grijs/transparant?

Bijdrager
    MacDennis

Ricksel,

Microsoft heet het programma “Remote desktop Connection” ook voor het MacPlatform, hiermee heb ik via een therminal server de hele windows server in beheer.

http://www.microsoft.com/mac/products/remote-desktop/default.mspx

Veel plezier met je iMac.

Bijdrager
    hans dorsman

En als alternatief kun je ook http://www.logmein.com gebruiken. Dat werkt 2 kanten op, dan kun je bijvoorbeeld vanaf je werk al je thuiscomputers bedienen of andersom.

Bijdrager
    Panda

Dit kan ook gewoon met remote desktop.

Toch bedankt voor het de link MacDennis wist niet dat dit er was, gebruikte voorheen vnc viewer maar dit werkt toch beter.

In een 2,93 imac zit een E8335

Bijdrager
    Hayalet

snel een vraagje, ik kan niks wijzigen op de externe HD @ iMac, bijv. verwijderen.. het zijn allemaal bestanden uit Windows (mp3s,videos etc.) is er iets om op Mac te kunnen wijzigen ?

Bijdrager
    G-Force

Je kunt niks wijzigen op NTFS-geformatteerde harde schijven.

Oplossingen daarvoor:
    – Paragon NTFS for Mac of MacFuse gebruiken
    – Backup maken van de schijf en herformatteren in FAT32 of nog liever HFS+ Journaled.

Bijdrager
    Hayalet

Yes, Dankjewel!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.