5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sonjabroek

iMac geeft zwart scherm na opstarten

– Eerst bleef molentje draaien op gekleurd scherm
    – In veilige modus opgestart (shift ingedrukt houden bij starten)
    – Verschillende keren opnieuw herstart / afgesloten / stroom eraf / stekkers er uit
    – Gestart met cmd-R, opnieuw OSX ge├»nstalleerd. Resultaat: zwart scherm unsure-emoticon Daarna opnieuw opgestart, startte toen verschillende keren opnieuw op vanuit zichzelf. Nu steeds zwart scherm na opstarten
    – Lijkt steeds gewoon op te starten, gaat over op zwart scherm met muis zichtbaar op scherm
    – Oud(er) model, zo’n 6-7 jaar schat ik

Iemand tips…? Graag uitleg in Jip-en-Janneke-taal:wink:

Bijdrager
    Jopie Huizinga

Ik heb tijd geleden vergelijkbaar issue gehad. Uiteindelijk mijn HDD vervangen door SSD. Nu een supersnelle imac 2007!

Bijdrager
    Jopie Huizinga

Ik heb tijd geleden vergelijkbaar issue gehad. Uiteindelijk mijn HDD vervangen door SSD. Nu een supersnelle imac 2007!

Bijdrager
    sonjabroek

@Johan Dat klinkt positief, alleen… uhm… wat is HDD en SSD? En wat waren de kosten?

Bijdrager
    essiw

Simpel gezegd: HDD en SDD zijn hardeschijven waarbij een SSD een snellere soort is, maar vaak minder capaciteit heeft en duurder is dan een HDD.

Maar dan moet je eerst zeker weten dat het aan de hardeschijf ligt, en niet aan iets anders. Je hoort geen tikkend geluid o.i.d.?

Probeer dit eens uit te voeren: https://support.apple.com/nl-nl/HT1509

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.