11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Fast Freddy

iMac gaat tijdens opstarten over in volledig wit scherm

Probleem:
    Bij opstarten hoor ik de dong en vervolgens kot het appeltje tevoorschijn.
    Daarna start het bakje met inladen. Halverwege stopt dit, en gaat de iMac over in een volledig wit scherm.
    De iMac (model A1311) draait sinds een update enkele maanden geleden op OSX El Capitan 10.11.5.

Opties reeds geprobeerd:
    Alle kabels uit en na 10 seconden herstart
    Via Shift – Opstarsten in veilige modus => Na herstart zelfde probleem
    Via Cmd+Option+P+R – NVRAM opnieuw ingesteld
    Via Cmd+R – Schijf EHBO => Geen problemen gevonden
    Via Cmd+R – Recovery een back-up uit time machine van voor probleem er was
    Via Cmd+R – OSX opnieuw geinstalleerd
    Via Cmd+R – OSX opnieuw geinstalleerd op een externe hade schijf. Balkje blijft bij inladen halverwege hangen, maar komt nu wel niet in volledig wit scherm.

Laatste optie lijkt me nu de schijf via schijfhulpprogramma volledig te wissen en over te gaan tot een nieuwe installatie.
    Zou dit een oplossing kunnen bieden? Of zijn er nog (minder drastische) opties?

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    macmaus

Volgens mij heb je alle software-matige opties al geprobeerd. Misschien nog alles uitzetten, alle kabels (incl stroomkabel) loskoppelen, even de geheugenchips eruit halen en rustig terugplaatsen, een minuutje wachten en dan weer de zaak aansluiten. Begin eerst met alleen de stroomkabel, toetsenbord en muis en verder andere geen externe apparatuur.

Anders zou het helaas iets met de videokaart kunnen zijn… Dat betekent waarschijnlijk naar een Apple Repair Centre brengen. Er schijnt een serie iMacs te zijn die problemen met de videokaart hebben, en die onder een soort verlengde garantie vallen, bij Apple weten ze voor welke types dit geldt.

Geblokkeerd
    Carp

Dit model heeft regelmatig last van een slechte verbinding tussen moederbord en grafische chip, dit kan relatief simpel gerepareerd worden, reflow, heet dat.
    http://wwwoud.microfix.nl/html/laptop-moederbord-reflow.html

nog een

Apple MacBook repareren

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat is niet simpel @carp.
    Maar aantal bedrijven kunnen het, waarvan de meeste het kunnen verprutsen.
    Als dit het probleem is… Zou je eerst bij apple langs moeten gaan…
    Het programma van apple is verlengt om dit onder garantie te repareren. Of deze mac er ook onder val….
    Maar het is en blijf een fabriek fout.

MacBook Pro 2011-2013 videokaart reparatieprogramma

Geblokkeerd
    Carp

Voor de bedrijven die het aanbieden, is het wel simpel en ze garanderen ook dat ie het dan goed doet.

Ja,ja naar Apple? Dat gaat zwaar geld kosten dan. Is trouwens een iMac.

Geblokkeerd
    Anoniem

Lees je wel of niet ? Of geef je toetsenboard maar douw?
    Jij huur ook elke stukadoor in want het is simpel. kwaliteit … ach het is toch simpel voor die bedrijven?
    Ze geven garantie dat goed gebeurd.

Apple heeft ook garantie. Elke fabriek heeft garantie als het om fabrieksfouten gaat.
    de eeuwige discussie over garantie.Dat is niet simpel.
    En wat is de definitie van goed?

Weet u überhaupt hoe chip reflow gaat btw?(zonder te google)

ongelofelijk dat dit soort mensen een toetsenboard en internet verbinding mogen.

Bijdrager
    Fast Freddy

Mijn iMac val niet onderde deze actie.

Zou een clean install kunnen een oplossing bieden voor mijn probleem?
    Wanneer ik schijf EHBO uitvoer is er geen enkel probleem vastgesteld.

Geblokkeerd
    Carp

ongelofelijk dat dit soort mensen een toetsenboard en internet verbinding mogen.

Ongelooflijk dat er nog van die maffe fanboys rondhangen die je liever het 5 voudige laten uitgeven!

Bij Apple valt hij niet onder de garantie (bevestigd TS net ook)
    Apple bied je dan de optie aan om m voor €600 of zo te repareren.
    En hij is al ‘kapot’.

Jij bent zelf te ‘dim witted’ om te lezen wat die bedrijven doen?
    Je kunt t ook voor €60 laten doen, zonder garantie.
    En t gaat over een iMac, Droeftoeter.8-)

Geblokkeerd
    Anoniem

1) ben geen fanboy, weet wel wat over reflow, garantie. Dus daar zit je alweer fout.
    2) ik zeg niet dat er garantie is, zeg dat je het kan proberen vanwege fabriek fout(als dat het probleem is) Elke fabriek heeft garantie als het om fabrieksfouten gaat. Dat moet zelfs.
    3) je kan niet iets laten repareren wat niet kapot is.

Waneer komt de wet dat ouderen gewoon geblokkeerd moeten worden bij bepaalde sites….
    Bij de bibliotheek krijgen ze gratis bakje koffie. kunnen ze wat mokken tegen andere lotgenoten…

@edit, ow over lezen gesproken. pak even de eerste link.(voor de mensen die niet van lezen houden)
    Ik qoute zo even wat. Mag u zelf oordelen

Toch blijft het een onzeker proces. De chips kunnen te heet worden, of niet heet genoeg. Interne experimenten bij Microfix met diverse technieken leverden soms goed, soms tijdelijk resultaat op.

De oplossing die vaak goed werkt

Verloopt de reparatie niet succesvol dan betaalt U slechts een deel van de arbeidskosten € 39,00 excl btw

hahaha even van grond af komen om op verzenden te klikken:D

Geblokkeerd
    Carp

Ezels horen zichzelf graag balken!

Bijdrager
    Fast Freddy

Oplossing : Nieuwe videokaart

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.