13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Macosx

iMac gaat spontaan uit ?

Hi,

Mijn iMac was vannacht aan het downloaden. Maar toen ik vanochtend ging kijken was de iMac uit :( ?

Ik heb de stekker er een minuut of 10 uit gehaald. En weer een poging gedaan om hem aan te zetten. En wat gebeurd er de iMac gaat even aan, maar na zo’n 5 seconden weer uit, dit heb ik div. malen weten te herhalen ????
    Ik hoor een soort klik voor dat ie weer uit gaat.

Iemand enig idee wat hier loos is ??????

Dank alvast. :finderoud:

Bijdrager
    Starbuck

Als je iMac niet meer opstart en direct weer uit gaat, dan zal je voeding denk ik defect zijn. Wat voor iMac heb je?

Nieuwe voeding voor een iMac kan best wel prijzig zijn als je geen AppleCare of geen fabrieksgarantie meer hebt.

Bijdrager
    Macosx

2e R (266 Mh) 6 Gb Hd)

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Macosx

En hoe heb je dat dan opgelost ?

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Macosx

Nee da is allemaal niet aan de orde bij mij.
    Ging gewoon spontaan uit, na jaren van goed werk. ;-(

Bedankt

Bijdrager
    starbuck28

je logicbord is kapot helaas
    :(

Bijdrager
    Rickdejong
    ”starbuck28″

je logicbord is kapot helaas
    :(

Ok, en ik heb dus hetzelfde probleem. Is dit op te lossen door een nieuwe te kopen, en zo ja, is het zelf te installeren?

Bijdrager
    TonE

Misschien heb je geluk:

If your iMac battery has failed, you will notice that your computer’s date and time won’t stay current. This is because the iMac’s logic board battery keeps the computers clock running even when the computer is turned off. It’s also possible that your iMac might have problems powering if the battery is low.

Bijdrager
    olbo

De kans is heel erg enorm groot dat je voeding kapot is! En de reparatiekosten kosten zijn te veel om het te laten repareren. Het is trouwens een veel voorkomend probleem bij die iMac modellen.

Bijdrager
    Rickdejong
    ”TonE”

Misschien heb je geluk:

If your iMac battery has failed, you will notice that your computer’s date and time won’t stay current. This is because the iMac’s logic board battery keeps the computers clock running even when the computer is turned off. It’s also possible that your iMac might have problems powering if the battery is low.

Zou kunnen, maar ik had geen problemen met de datum of tijdsaanduiding (leuke grap trouwesn van Apple als het gebeurt; dan geeft de klok de geboortedatum van Steve Jobs aan). Ik denk dus inderdaad dat het bij mij aan de logicboard ligt.
    Weet alleen niet of dit te vervangen is zelf, wat de kosten zijn van zo’n ding, en of het niet handiger is een nieuwe oude mac te kopen.

Bijdrager
    Rickdejong
    ”olbo”

De kans is heel erg enorm groot dat je voeding kapot is! En de reparatiekosten kosten zijn te veel om het te laten repareren. Het is trouwens een veel voorkomend probleem bij die iMac modellen.

Dank je, ik ben eruit.! Word een nieuwe computer kopen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.