9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

iMac gaat niet uit / duurt heel lang

Ik heb sinds een week of 2 dat als ik mijn iMac (Leopard laatste update) uitzet het een hele tijd duurt voordat deze uitgaat. Het dock verdwijnt zodat alleen mijn bureaublad nog zichtbaar is, dan gaat het wachtcirkeltje ronddraaien en dat duurt soms 5 tot 10 mminuten en soms gaat de Mac helemaal niet uit.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en wat ik er aan kan doen? Ik heb schijfpermissies ed reeds hersteld.

Bijdrager
    iJoost

Kijk eens in de logfiles of je wat ziet wat er mee te maken zou kunnen hebben.

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Dit hab ik op een oudere Mac gehad nadat ik Paragon NTFS had geïnstalleerd.

Hetzelfde heb ik nu met mijn Mac Pro als ik zeer veel programma’s heb gestart (verschillende Pro Apps en Fusion). Als je een programma hebt afgesloten, dan blijft dat gedeelte van het geheugen nog in gebruik, en duurt het langer om de computer uit te zetten omdat al die data ontladen moet worden.

Je kan dus het beste even bij Activiteitenweergave kijken naar het geheugengebruik.

Bijdrager
    mollie319

hoi Breuf,

Wellicht is dit de oorzaak:

kijk eens of er onder ‘systeemvoorkeuren’ – ‘mobileme’ en dan tabblad iDisk
    niet toevallig iDisk Synchronisatie ingeschakeld staat. Als dit zo is, worden eerst de gegevens gesynchroniseerd, en dan sluit je mac pas af. Als je dit niet wilt, moet je hem natuurlijk op uitgeschakeld zetten.
    Dit synchroniseren kan even duren namelijk.

Suc6 Marcel

Bijdrager
    Hengheng

Paragon is berucht.
    Transmission sluit ook vaak moeilijk af.

Geblokkeerd
    Breuf

Mollie319 had het goede antwoord. De prijs komt naar je toe.

Bedankt!

Bijdrager
    MACniffecent

toch vind ik dat vreemd
    want je zou zeggen dat hij vanuit de systeeminstelling op ‘handmatig’ staat

tenminste bij mij wel:lol:

Moderator
    Pete.Z
    ”mollie319″

hoi Breuf,

Wellicht is dit de oorzaak:

kijk eens of er onder ‘systeemvoorkeuren’ – ‘mobileme’ en dan tabblad iDisk
    niet toevallig iDisk Synchronisatie ingeschakeld staat. Als dit zo is, worden eerst de gegevens gesynchroniseerd, en dan sluit je mac pas af. Als je dit niet wilt, moet je hem natuurlijk op uitgeschakeld zetten.
    Dit synchroniseren kan even duren namelijk.

Suc6 Marcel

Sorry,maar dat is onzin.
    Het zou kunnen dat hij toevallig aan het syncen is,maar het gebeurt echt niet standaard bij afsluiten.
    Althans bij mij niet.

Bijdrager
    MACniffecent

dat dacht ik dus ook:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.