9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    MacKeessie

[Opgelost] iMac gaat niet meer uit of wil niet herstarten

Als ik mijn iMac 21 inch mid 2014  ( OS 10.13.2) wil uit zetten of herstarten blijft hij hangen in een zwart scherm met de muispijl in de hoek. De muis doet het dan nog. Verder gebeurt er dus niets.

Ik wil een update draaien, maar dat lukt dus ook niet want hij wil niet herstarten.

Ik heb al van alles geprobeerd, PRAM reset etc.  ook in veilige modus opgestart,  de schijf EHBO gedaan, wie heeft er tips?

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost]

Moderator
    Night

Je kunt rustig een update draaien hoor. Als ie dan wil herstarten kun je hem gewoon ‘hard’ uitzetten en weer aanzetten.
    Vaak laat console.app wel zien wat voor een foutmelding er optreed bij het afsluiten.

Bijdrager
    bebitoes

start op  in verbose mode (v bij opstarten indrukken) dan krijg je veel meer info.

als uitzetten niet wil probeer dan shift power uit. dit werkt bij mbp, weet niet of dit ook werkt bij imac.

Bijdrager
    MacKeessie

@night, dat doet hij niet.  Als je de iMac geforceerd met de uitknop uitzet, start hij weer normaal op, dus de update gaat niet verder.

Bijdrager
    KR1275

Kun je ‘m wel opstarten in recovery mode?

Bijdrager
    MacKeessie

Ja, Dat lukt wel.

Ik heb al schijf EHBO gedaan vanuit de recovery mode, maar het probleem bleef.

Bijdrager
    MacKeessie

Ik heb nu de schijf gewist, OSX opnieuw geïnstalleerd en Time machine backup terug gezet. Nu sluit hij weer gewoon af en kan ik weer herstarten.

Opgelost dus!

Bijdrager
    GoeieDag

Je had ook even een vorige snapshot van je systeem terug kunnen zetten, van voordat ie ‘raar’ deed. Via de recovery mode; één van de mooie feature’s van het nieuwe APFS (moet ie dus wel van HFS+ naar APFS zijn geformateerd met de HS installatie).

Bijdrager
    MacKeessie

@Goeidag, Bedankt voor de tip. Ik wist niet dat dit zo kon. Weer wat geleerd!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.