9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

imac gaat niet automatisch in sluimerstand

Mijn imac gaat niet automatisch in sluimerstand. Mijn gevoel zegt dat er dus activiteit blijft plaatsvinden, ook als ik ga slapen. Het is wel ingesteld bij energiebeheer. Wat zou dat kunnen zijn? Is het het contact met de NAS? Die heeft hetzelfde probleem. Deze NAS zakt ook niet weg in zijn slaapstand.

Wie heeft een idee?

Jos

Moderator
    Poezenbeest

NAS????

wat kan zijn is dat de muis te gevoelig is voor trillingen… ik heb een keer een systeem gehad dat ook niet wilde slapen… bleek dat de weg waarover veel vrachtwagens reden de boosdoener was.

Heb je al een keer opneiuw opgestart; instellingen voor sluimeren worden overigens ook in een voorkeurenbestand vastgelegd, wellicht dat even vervangen… anders een PRAM-zap…

Bijdrager
    Wouter I

Zelf heb ik last van slaapgebrek op de mijn iMac sinds ik een USB-hub (met voeding) heb aangesloten.
    Soms gaat -ie wel in slaap, soms niet. Heel bizar.

Bijdrager
    josephusjg

Ik weet zeker geen trilingen en geen usb hub. Opnieuw gestart is er al diverse keren.

Een NAS is een netwerkschijf (network attached storage). Maar wat is een PRAM zap?

Waar kan ik dat voorkeursbestand vinden? Overigens heeft de tweede imac hetzelfde probleem, dus ik denk niet dat het dat voorkeursbestand is. Wel toevalllig anders.

Bijdrager
    eubank

Hier hetzelfde probleem. Mijn iMac gaat niet meer in sluimerstand. Het lijkt erop dat dit na de update naar 10.4.11. is gekomen.

Bijdrager
    Dick de Roos

Interessant, Onze iMac G4 met 10.11 gaat ook niet meer uit zichzelf slapen, of wordt steeds na een tijdje weer wakker.
    Ik heb wel kortgeleden en Hub aangesloten. Er zat eerst een andere aan, maar die was USB 1.1; deze is USB 2.0.
    Of dat de dader is, weet ik niet, maar er zijn verdenkingen.
    De iMac Intel heeft dezelfde Hub en hetzelfde OS en die valt wel braaf in slaap.

Wie het weet mag het zeggen.

Bijdrager
    eubank

Ik heb net alles losgekoppeld, usb, ethernet. Lijkt nog steeds niet te werken. Zou het nog een bepaalde widget kunnen zijn?

Bijdrager
    nemcis

misschien een weerwidget die zichzelf steed update?

Bijdrager
    Wouter I

Inmiddels heb ik mijn iMac naar Leopard geupgrade, en probleem lijkt bij mij nu verholpen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.