6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    criccric

[Opgelost] iMac gaat na sluimerstand vanzelf uiloggen

Hallo

de titel zegt het zelf .. de iMac gaat elke keer vanzelf uiloggen na een bepaalde periode of na de sluimerstand. Hoe kan ik dat oplossen ? (iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) met Mojave op)

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  Night.

Bijdrager
    criccric

ik heb het intussen gevonden.. sorry –

1Kies op de Mac Apple-menu  ‘Systeemvoorkeuren’ en klik op ‘Beveiliging en privacy’ en ‘Algemeen’.

2Selecteer ‘Vraag om wachtwoord… na start van sluimerstand of schermbeveiliging’.
    3Klik op het venstermenu en geef op na hoeveel tijd om een wachtwoord wordt gevraagd.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat is overigens geen uitloggen wat ie dan doet.

Bijdrager
    criccric

ik noem uitloggen als ik weer mijn wachwoord moet geven om toegang te krijgen op mijn account

Bijdrager
    McPim

Ter info: wel of niet automatisch uitloggen zit iets verder verstopt. ‘Security & Privacy’ -> klik slotje linksonder -> ‘Advanced…’ (rechtsonder) -> ‘Log out after .. minutes of inactivity’. Standaard staat dit niet aangevinkt.

Bijdrager
    GoeieDag

Je mag alles noemen zoals je wilt. Maar als je met anderen praat is het wel makkelijk dat je voor dezelfde zaken ook dezelfde benaming gebruikt, want anders wordt het snel Babylonisch. En het kan dus ook naar andere opties refereren, zoals McPim hierboven laat zien.

Als je onder het Appeltje uitrolmenu voor “Log ‘Xxx” uit…” kiest, dan zie je het verschil wel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.