3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Kippewit

iMac gaat in hibernation en komt er niet meer uit

Gisteren installeerde ik Mac OS 10.13 op mijn iMac uit 2011. Het is de laatste OS X versie die op die mac kan. Sindsdien gaat mijn mac bij 10 minuten niet gebruiken automatisch in een soort hibernation mode. Scherm zwart, wacom tablet uit. Ik heb alles van energiebesparing uit staan (scherm in sluimerstand, harde schijf in sluimerstand, geen screensaver…) en toch gaat hij na een tiental minuten in deze staat. Wat veel erger is: ik krijg de iMac ook niet meer wakker. En ook op de powerknop drukken doet niks. Het enige wat ik nog kan doen is die knop lang indrukken en opnieuw opstarten.

Ik heb de usuals al geprobeerd (inclusief pram reset), maar niks lijkt te helpen. Iemand nog tips? Want op deze manier valt er gewoon niet meer te werken…

Bijdrager
    Kippewit

En wat me nu ook opvalt: mijn computer is nu half Engelstalig half Nederlandstalig. Sommige systeemberichten zijn in het Engels, maar Finder is helmaal in het Nederlands bijvoorbeeld. Daarvoor was alles gewoon netjes in het Nederlands.

Moderator
    Night

De taal kan je weer goed instellen op de manier die staat beschreven onder het kopje ‘Als er op uw Mac meerdere gebruikersaccounts zijn’.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.