16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Rutger Oosterhoff

iMac G5 wil niet meer opstarten

Mijn G5 start niet meer op… HELP:(

Bijdrager
    vegeta

Euhm, meer info is welkom:D
    Wat heb je ervoor gedaan?
    Welke iMac G5 (revisie)?
    Wat heb je allemaal al geprobeerd?
    ….

Bijdrager
    Rutger Oosterhoff

ik wilde net extensis suitcase installeren en diverse fonts laden… deze konden niet geopend worden doordat er een conflict was met de syteem fonts… deze heb ik toen tijdelijk weggegooid…dwz eerst geback-uped in een andere map en daarna verwijderd uit de fonts map… daarna liep de comp vast en wilde deze niet meer opstarten

iMac G5 20″ 2.0 ghz, revisie weet ik niet… waar vind ik dat

Bijdrager
    MacAttack

En niet meer opstarten als in: ik hoor geen ‘boing’ of als in “dat cirkeltje blijft gewoon draaien”?

Bijdrager
    Rutger Oosterhoff

het cirkeltje blijft gewoon draaien en na verloop van tijd verandert het scherm blauw

Bijdrager
    Rutger Oosterhoff

het vervelende wil dat ik mijn installatie disks op werk heb liggen dus is er een andere oplossing om dit probleem op te lossen… iets van toetscombinaties ofzo

Bijdrager
    BlackMAC

Nu weet je het dus, met je systeemfonts moet je niet rotzooien!
    Ook een vreemde actie van jou moet ik zeggen om je systeemfonts te verwijderen.
    Dat is het nu waar ie naar zoekt vermoed ik.
    Ik denk dat er niks anders op zit dan te op te starten met je herstelschijf.
    Dus, terug naar je werk!
    Tenzij er iemand anders een oplossing weet

Bijdrager
    theisnx

yep ik was een beetje dom…. Maar goed… Denk je dat ik materiaal wat op de computer staat kwijt zou kunnen zijn..? Dat mag ik namelijk niet hopen! Heb niet veel ervaring met de herstelschijf, maar houdt dit in dat hij naar de oorspronkelijke vorm van het systeem terugkeert en dus alleen de systeemindeling weer aanpast?

Bedankt alvast

Bijdrager
    BlackMAC

ik denk niet dat je het kwijt bent.
    Ik heb “gelukkig” niet veel gebruik hoeven te maken van een systeemherstelschijf, maar vlgs mij kan je een nieuw systeemmap aanmaken met behoud van je gegevens.
    Maar zoals ik het heb opgemerkt, het was lang geleden dat ik dit heb moeten doen.
    Succes, mischien volgen er nog meer tips voor jou!

Bijdrager
    JeePee

Kun je niet via FireWire vanaf een andere schijf opstarten en de betreffende fonts weer terugzetten? Anders kun je vanaf de DVD opstarten en een Archiveer en installeer doen, alleen je systeem wordt dan vervangen. Een backup is natuurlijk altijd handig, wat je ook doet, maar in principe gaat een Archiveer en installeer altijd goed. Je zult hooguit wat software moeten herinstalleren die zaken ook in het systeem plaatst, die bestandjes zijn weg vanwege het verse systeem.:roll:

Bijdrager
    theisnx

Bedankt voor jullie reactie allemaal… Vanavond is moment supreme en ga ik kijken of ik niets kwijt ben… een back-up van alle foto’s had ik al veel eerder moeten maken.. geboorte foto’s van de kinderen etc staan er nog op, dus maar hopen dat die er nog op staan.
    Gisteravond geprobeerd met Check It (va Allume Systems) die haalde niets uit… maar ik had meer het idee dat deze bestanden archiveert en evt. herstelt dan dat deze echt iets fixt… puntje bij paaltje heb ik van half acht tot een uur of een zitten pielen en is er niets veranderd.
    Over Check It ben ik dan ook niet echt te spreken vergeleken bij bv Norton DiskDoctor voorheen, maar dat is mijn ervaring… Iemand een beter idee voor een vergelijkbaar programma?

Ik hoor het wel weer en hou het op de hoogte wat betreft mijn sneue iMaccie

Bijdrager
    BlackMAC

bij je opstartprobleem gewoon je herstelinstallatie dvd gebruiken, lijkt me gewoon het beste.

Bijdrager
    Digityzer

Je kan Datrescue eens proberen of DiskWarrior om je data te kunnen kopieren. wel eerst opstarten van externe drive…

Bijdrager
    theisnx

BlackMac gaat door voor de hoofdprijs…. thnx en de rest ook bedankt voor jullie tips en suggesties..

Ik heb er dus eerst Check It overheen laten lopen… waarvoor weet ik niet want volgens mij had dit niet gehoeven maar ik had de installatie cd’s dus niet bij de hand… Woensdag (gister) de herstel cd dus gedraaid… duurde eindeloos lang (van 19.30 uur tot 01.30 uur) maar uiteindelijk dus gefixt….

De herstel cd heeft het systeem overschreven maar alle bestanden en instellingen laten staan… Hoe is het toch mogelijk… Ik moest alleen alles up-daten en mijn computer doet het dus weer… Eindelijk van die klote pc af en gewoon weer Apple onder mijn vingers.

Mensen super bedankt en misschien tot een volgend topic… hopelijk niet voor een probleem..

Groetjes Rutger Oosterhoff

Bijdrager
    luclodder

Gebruikt deze vent nu 2 usernamen?:D
    Ik snapte er niks meer van, eerst ene rutger die wat vraagt en dan een theisnix die doet alsof ie rutger is:D

Bijdrager
    theisnx

Bij het inloggen de eerste keer ging het niet helemaal tof en moest ik het opnieuw doen… dus ja… ik ben Rutger en theisnx… sorry voor het ongemak!!!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.