9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaimie

iMac G5 verbinden met MacBook

Sorry maar kan het echt nergens vinden.. hoe verbind ik mijn iMac G5 met mijn MacBook zodat ik van mijn MacBook software/data etc kan overhevelen naar mijn iMac G5…

ik heb wel de iBook G4 van mijn vriendin op kunnen starten met T ingedrukt en software overpompen, maar met mijn MacBook lukt dat niet.. de iMac ziet de MacBook niet..

Ook heb ik een wireless netwerk proberen te maken, maar ook al zie ik met mijn MacBook de iBook van mijn vriendin wel.. de iMac G5 ziet die van mijn vriendin niet en ook niet de MacBook van mij..

ik heb een Firewire kabel.. en zou het liefst gewoon verbinding willen maken dat 1 van de 2 gezien wordt als een harddisk.. of anders dat ik gewoon files kan sturen..

Bijdrager
    iPro

To use FireWire target disk mode

Make sure that the target computer is turned off. If you are using a PowerBook or iBook as the target computer, you should also plug in its AC power adapter.
    Use a FireWire cable (6-pin to 6-pin) to connect the target computer to a host computer. The host computer does not need to be turned off.
    Start up the target computer and immediately press and hold down the T key until the FireWire icon appears. The hard disk of the target computer should become available to the host computer and will likely appear on desktop. (If the target computer is running Mac OS X 10.4 Tiger, you can also open System Preferences, choose Startup Disk, and click Target Disk Mode. Then restart the computer and it will start up in Target Disk Mode.)
    When you are finished copying files, drag the target computer’s hard disk icon to the Trash or select Put Away from the File menu (Mac OS 9) or Eject from the File menu (Mac OS X).
    Press the target computer’s power button to turn it off.
    Unplug the FireWire cable.
    If the target computer’s hard disk does not become available to the host computer, check the cable connections and restart the host computer.

Bijdrager
    Jaimie

zoals ik zei:

ik heb wel de iBook G4 van mijn vriendin op kunnen starten met T ingedrukt en software overpompen, maar met mijn MacBook lukt dat niet.. de iMac ziet de MacBook niet..

Bijdrager
    iPro

Sorry, te snel overheen gelezen.

Heb je hier wat aan?
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75414

Bijdrager
    Jaimie

bedankt maar niet echt, want met mijn vriendin lukte het wel..
    ik vermoed dat het komt omdat mijn macbook een intel machine is.. maar dat weet ik niet zeker.
    er stond nog panther op de iMac G5, misschien dat de MacBook daar niet mee overweg kan.. (vergeet niet dat het met mijn vriendin haar iBook G4 wel deed, die heeft ook gewoon Tiger).

FF kijken of ie het zometeen wel doet, maar vroeg me ook af of ik gewoon een firewirekabel kan inpluggen en gewoon files kan sturen (zoals met bluetooth).

Bijdrager
    iPro

Heb je misschien een netwerkkabel liggen (volgens mij moet dat dan een Crossover kabel zijn)? Die plug je in beide computers. Via de netwerkverbinding kun je dan ook bestanden van de ene naar de ander computer verplaatsen.

Bijdrager
    Jaimie

volgens mij niet:(

via wireless netwerk moet het ook lukken toch?
    snap niet waarom het tussen mij en mijn vriendin wel lukt maar niet tussen de G5 en de MacBook..
    misschien als Tiger erop staat wel..

Bijdrager
    Petje

Het zou niet moeten uitmaken of jou macpro een intel is of niet.. De functie , de “T” tijdens opstarten in targetmodus hoort gewoon te werken..
    Nu kunnen we hier allerlei moeilijke dingen gaan doen,, maar jij moet gewoon terug naar de winkel en dit mankement laten nakijken..
    Als deze dan verholpen is werkt alles gewoon zoals bij de meeste van ons mac gebruikers..

Bijdrager
    Oppie
    ”iPro”

Heb je misschien een netwerkkabel liggen (volgens mij moet dat dan een Crossover kabel zijn)? Die plug je in beide computers.

Nee, dat hoeft niet; elke ethernetkabel is goed.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.