10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    OneMoreWill

Imac G5 upgraden voor torrents

Hallo Forumleden,

Bij deze stel ik me ook gelijk even voor ik ben Will, gebruik het forum best vaak maar tot op heden nog geen lid van geworden. Ik heb een vraag aan jullie. Mijn oude windows pc die ik gebruik naast mn macbook is helaas een paar weken geleden overleden. Ik zit nu te kijken voor iets anders om alleen te gebruiken om torrents op te halen en een beetje mee te internetten. Een Imac G5 leek mij een prima oplossing. Hier mijn vragen;

-Is dit daadwerkelijk een goede oplossing voor het downloaden?
    -Ik wil hem upgraden met deze SSD: http://www.ssdcenter.nl/product/259426/kingston-ssdnow-v300-120-gb.html
    -En welk besturingssysteem support deze Mac? Is Yosemite mogelijk?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    FloorvN

houd er rekening meet dat die imac G5 een Sata 1,5GBS verbinding heeft, veel moderne SSD’s kunnen problemen geven als ze op deze snelheid moeten werken..
    Het kan compatability issues geven..

Bijdrager
    Brainalyser

Waarom Ć¼berhaupt een SSD erin als je hem voornamelijk voor torrents en internet gaat gebruiken? Kan je er beter een grote harde schijf in zetten lijkt mij, zeker met oog op de torrents.

Yosemite gaat hem niet worden op een Powerpc mac zoals de iMac G5. Mac OSX Leopard is volgens mij de meest recente versie van Mac OSX die de iMac G5 ondersteunt.

Bijdrager
    FloorvN

dat klopt,

en houd er tevens rekening meet dat er totaal geen Trim ondersteuning is voor PowerPC en MAC OSX Leopard !!

Mijn advies zou ook zijn, zet er een 7200RPM grotere schijf in.
    Pak bijv. iets van het merk Hitachi of Seagate !

SSD zou ik er ook niet meer instoppen, zonde van je geld !

Bijdrager
    TheBigZ
    OneMoreWill op 12 september 2015

Een Imac G5 leek mij een prima oplossing.

Je zou ook eens naar een Intel Mac Mini kunnen kijken. Aanbod genoeg.

http://www.marktplaats.nl/z/computers-en-software/desktops-apple/mac-mini.html?categoryId=324&attributes=S%2C2336&sortBy=price&sortOrder=increasing

Bijdrager
    Soulshaker

Of een 1.1 mac pro , is intel en osx lion kan er op. Heeft ook 4 hdd bays en sata II , kost zo een 150 tot 200 eur ( afhankelijk van de configuratie)

Maar door een truukje kan je er ook yosemite op installeren

Bijdrager
    rammes

ook leuk voor je energie rekening, als je dat ding 24/7 aan laat.

Bijdrager
    computer space

Neem een raspberry pi bij je tv. Die haalt torrents op en speelt je videobieb af. Gebruikt 2 watt ipv 150

Bijdrager
    Soulshaker

Of een intel nuc , is ook een optie

Bijdrager
    Ralph_L_1999

Als je per se een Mac wilt, is de Mac Mini ook nog wel te overwegen denk, als je een Intel Core 2 Duo neemt kan deze maximaal Lion draaien, tenzij je 2009 of nieuwer koopt. Het voordeel van de Mini is dat ze zuiniger zijn, en waarschijnlijk ook rond dezelfde prijsklasse liggen als een iMac G5.

http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/desktops-apple/m968994614-mac-mini-core-2-duo-2-0-ghz-2-gb-ram.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik heb een MacBook uit 2008 met een Intel Core 2 duo met een Samsung SSD, werkt prima en supersnel. Of sit bij de Mini’s ook zo werkt weet ik niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.