20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    vikking

iMac G5 start niet meer op!

Ik heb juist mijn nieuwe externe hardeschijf, en ik wou eens proberen of ie boot (het is een firewire hardeschijf). Gekloont met CCC en dan herstart met ALT ingedrukt. Maar toen begonnen de fans heel hard te draaien en kreeg ik een pijltje naar rechts en een pijltje dat zo rondgedraait achtig is. Herstart zonder alt en ik krijg een wereldbolletje in in rechthoekje (mac os 9 style) dat flikkert, en verder komt hij niet… Wat moet ik doen (heb ook al geprobeert met X op te starten, maar dat doet niets…)

Bijdrager
    jackg5

eerst opstarten zonder externe FW HD? Gewoon zoals je altijd al deed?

Inactief
    Anoniem

Choose Startup disk before booting -> Press Option during startup.

Bijdrager
    vikking

Al verwijderd, maar het werkt weer, installer cd eringeramt en in de diskutility repair disk gedaan.
    Pfff gelukkig, maar wat is er percies gebeurt??? Normaal moet ik toch kunnen kiezen als ik ALT inhou?

”Zakske”

Choose Startup disk before booting -> Press Option during startup.

Err is dat alt of appel :innocent:

Inactief
    Anoniem
    ”vikking”

Alt! Ben ook altijd in de war.:wink:

Bijdrager
    vikking
    ”Zakske”
    ”vikking”

Alt! Ben ook altijd in de war.:wink:

Haha, dacht ik ookal.
    Maar heeft iemand een idee van wat er kan gebeurt zijn, want tijdens het herstellen van de hardeschijf gaf hij veel errors…

Bijdrager
    Oppie

Dat laatste in niet abnormaal.
    Over start-up met alt/option ingedrukt hier meer info.

(edit: stijlfoutje)

Bijdrager
    vikking

Ik kreeg zoiets:

Maar ik kon nergens uit kiezen… Is vreemd waarschijnlijk is er iets verkeerd gegaan bij het uitschakelen van de iMac.

Bijdrager
    Moos

heb je lang genoeg gewacht?
    Want dat kan al eens wat duren voordat je kan beginnen kiezen ook al staan de icoontjes er allemaal (maar dat weet de computer niet direkt denk ik)

groeten

Bijdrager
    iDuck

Inderdaad kan het een tijd duren voordat je de gewenste opstartschijf kan selecteren en verdergaan. De mac zoekt nmlk nog een tijdje door of hij ook via een netwerk kan opstarten.

Bijdrager
    DEMON

Probleem komt mij bekend voor. Laatst heb ik mijn MacOSX systeem overgeheveld naar een nieuwe schijf met CCC.

Ik kon wel opstarten van de nieuwe schijf, maar het systeem op de oude schijf was niet meer bootable. CCC heeft waarschijnlijk essentieele bestanden de nek omgedraaid. Gelukkig kon ik al mijn bestanden nog gewoon benaderen op de oude schijf.

:apple:

Bijdrager
    vikking

Mja het was toch maar om te testen, dus ik heb alles er weer afgehaald en beginnen te vullen met mijn nodige data. Maar dus normaal moet het lukken:)

Bijdrager
    Xserve

Duidt dat wereldbolletje niet aan dat hij vanop het netwerk wil opstarten?
    Inderdaad option kiezen.

Bijdrager
    Joffry

Wat een gedoe. Gebruik gewoon SuperDuper! (is voor een volledige backup ook nog eens gratis)
    En wat de Amerikanen noemen ‘straight forward’.

Bijdrager
    Turbanus

Lekker testen (kloten) is vooral goed voor je macje. Bezint eer ge begint zou ik zeggen….:wink:

Bijdrager
    Deskman

CCC is goed en handig en levert bootable disks af, maar je moet wel goed weten wat je doet.

Er zit een gebruiksaanwijzing bij. Lees die eens door.:P

Bijdrager
    D-Smiley

Wat is trouwens een ccc? Is dat een firewire schijf of zoiets?

Bijdrager
    D-Smiley
    Bijdrager
    vikking
    ”Turbanus”

Lekker testen (kloten) is vooral goed voor je macje. Bezint eer ge begint zou ik zeggen….:wink:

Haha, kan ik niets aan doen, ik wil alles testen (BV iPodlinux op men iPod mini enzo :P)

Bijdrager
    Turbanus

Maar goed dat ik hier niet van die “testers” heb zitten, want die trek ik meteen aan hun oren achter de Mac vandaan…..

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.