13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    DeMaccer

iMac G5 start niet meer goed op na 10.4.6

Hij blijft hangen in de Finder. Alleen het iccontje van Spotlight is er. De rest komt niet op.
    Is er de mogelijkheid om terug te gaan naar 10.4.5 zonder dat ik al mijn gegevens kwijt ben?

Bijdrager
    intrax

Backup… hehe

Bijdrager
    DeMaccer

daar heb ik wat aan …………

Bijdrager
    nocturno

idd, heb hier soms ook wel eens een hapering. Ik heb een iMac G5 Rev. B

Bijdrager
    Moos

ik heb de eerste keer opstarten ook heel lang moeten wachten voordat de finder verderging. Hij bleef ook op hetzelfde punt hangen.
    Misschien gewoon even langer wachten (duurde bij mij wel 8 minuten of zo)

Bijdrager
    blt
    ”Moos”

ik heb de eerste keer opstarten ook heel lang moeten wachten voordat de finder verderging. Hij bleef ook op hetzelfde punt hangen.
    Misschien gewoon even langer wachten (duurde bij mij wel 8 minuten of zo)

Ook een iMac G5, duurde bij mij ook minstens 5 minuten voordat ie volledig opstartte, maar was ook voor dergelijke dingen gewaarschuwd bij Apple.
    Nadat ie ‘officieel’ na de update gereboot had, heb ik ‘m zelf ook nog een keer gereboot en toen ging het weer as usual.

Bijdrager
    kwispel

Ook zoiets (iMac G5 rev B) – na de reboot vanzelf een keertje rebooten. Vreemd.

Bijdrager
    Deskman

Misschien even rondlezen hier en daar. Zoals de bijbehorende infodoc van Apple

De updater laat je Mac twee keer herstarten. De eerste keer kan knap lang duren en er worden dan wat herstelwerkzaamheden (permissies, prebinding en dat soort zaken) uitgevoerd.

Daarnaast heeft Apple ook nog een algemeen document met update-oplossingen

Terug naar een oudere versie kan nooit, backuppen hoort bij iedereen standaard-routine te zijn, dus waarom bij jou niet??

Bijdrager
    Macdan

Opstarten met de shift toets ingedrukt (safe mode)
    Daarna inloggen en terug opstarten.

Bijdrager
    Eru

Ik heb volgens mij een soortgelijk probleem.

Binnen een tijdsbestek van twee maanden hebben we hier op werk met z’n drieen allemaal hetzelfde: OSX start niet meer op, het enige wat je te zien krijgt is een blauw scherm met in de rechterbovenhoek een klein vierkant symbooltje van Spotlight…. Opnieuw installeren is het enige wat hier hielp.

Weet iemand wat dit probleem kan zijn?

Bedankt!

Bijdrager
    Esquare
    ”Eru”

Binnen een tijdsbestek van twee maanden hebben we hier op werk met z’n drieen allemaal hetzelfde: OSX start niet meer op, het enige wat je te zien krijgt is een blauw scherm met in de rechterbovenhoek een klein vierkant symbooltje van Spotlight…. Opnieuw installeren is het enige wat hier hielp.

Weet iemand wat dit probleem kan zijn?

Dat lijkt me een probleem met de Spotlight-database. Je kunt de bestaande index van een schijf wissen door in Single-User Mode op te starten en het commando:

sudo mdutil -E /Volumes/xyz

te geven (xyz is de naam van de betreffende schijf). Je kunt ook de onwillige Mac met een Firewire-kabel aan een andere hangen, Target Mode opstarten en de Spotlight-index vanuit die andere Mac wissen. Dat kan bijvoorbeeld door bovenstaand commando in een Terminal-venster te geven. (Let wel op dat je de juiste schijf selecteert!)

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    ”intrax”

Backup… hehe

Zeer onnodige en niet grappige reactie. Ik zal deze reactie onthouden voor de keer dat jij een echt probleem hebt………

Bijdrager
    erwin

Heb Mdutil geprobeerd maar krijg steeds de melding dat er geen index is.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.