11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    louis1993

iMac G5 software

hallo, ik heb voor mijn broertje ergens een iMac G5 gekocht.
    aangezien hij de mijne alleen maar gebruikte voor Facebook youtube etc.

heb nadien is gezocht voor software zoals uTorrent of flash player (de laatste die er nog op werkt) vlc etc.
    maar vind niet echt iets… iemand raad

Bijdrager
    KarelWillem

…ik vind niet echt iets wat hij me aanraad…

????

Wat probeer je ons nu te vertellen?

Moderator
    Night

Op de sites van veel applicatiemakers zul je een link terugvinden naar oudere versies van hun software. Maar je zal dus zelf moeten zoeken;-)

Om als voorbeeld VLC te nemen: http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html
    Hier kun dan je klikken op de PowerPC versie.

Bijdrager
    SunKeeper

Hoezo? Is er geen versie meer voor beschikbaar?

Op zich ook niet vreemd, want sinds 2006 worden er al geen PowerPC Macs (daar valt de G5 ook onder) meer verkocht.
    Dat is toch ondertussen alweer acht jaar en vier systeemupgrades geleden.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Haha. Mooi verhaal

Bijdrager
    louis1993

dat heb je als je in het midden van je zinnen iets aanpast en het niet naleest:o

oké maar bv op de site van adobe als je daar flash wilt downloaden staat er “kies je besturingssysteem” daar kan ik niet eens op klikken

Bijdrager
    Qapla

flash player is sen groot probleem op de g5 aangezien ppc niet meer ondersteund word door adobe, en je dus een veel oudere flash moet installeren zul je merken dat veel websites flash niet goed weergeven.

Bijdrager
    FloorvN

neem hier eens een kijke !!!!

http://www.powerpcsoftware.com/

Bijdrager
    Ernste

Zie ook webbrowser Tenfourfox, een afgeleide van Firefox voor PPC, die nog steeds bijgehouden wordt.

en e-mailprogramma Tenfourbird, een afgeleide van Thunderbird voor PPC, ook actueel.

Met de eerste heb ik prima ervaringen (alleen geen plugin voor 1Password wachtwoordmanager), de tweede heb ik nooit gebruikt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Bijdrager
    computer space

uTorrent werkt niet op PPC. Er is een oude versie, die geen encrypted upload en magnet ondersteunt, en daar kun je er effectief niks mee.
    Ik denk dat Vuze nog de beste torrent-ondersteuning voor PPC had. Bloatware maar dat werkte wel.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.