7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

iMac G5 overzetten naar iMac Intel zonder target disk

Ik wil overstappen van een G5 iMac naar een intel Mac. Nu kan ik met Carbon Copy Cloaner een exacte copie maken van de inhoud van de schijf en daarvan booten en later weer terugzetten naar de nieuwe Mac. Maar het bestandssysteem van een Intel is anders dan een PowerPC; zeker om te kunnen booten. Hoe kan ik dan het beste mijn iMac inhoud “transplanteren”?

Oh ja…ik ga eerst de oude verkopen en met mijn MacBook werken en later evt. een nieuwe kopen. Dus target-disk mode met de ingebouwde optie van copieren tussen macs is geen oplossing.

Bijdrager
    iJoost

Jammer. Want de Migratie-assistent is echt de allerbeste oplossing. Die “begrijpt” alles wat maar nodig is om naadloos over te stappen.

Bijdrager
    macses
    ”iJoost”

Jammer. Want de Migratie-assistent is echt de allerbeste oplossing. Die “begrijpt” alles wat maar nodig is om naadloos over te stappen.

toch werkt deze methode ook niet 100% feilloos

Bijdrager
    Edwin377

als ik er zo over nadenk; als ik een exacte copie maak met CCC op een firewire schijf, dan is dat toch hetzelfde als een iMac G5 in target mode? M.a.w. kan ik dan de migratieassistent niet laten werken met de harddiskcopie als zijnde de bron-iMac?

Moderator
    unSOUND

Yep, de migratie-assistent kan ook gewoon een andere schijf als bron pakken, en dat kan ook een interne of externe zijn.

Bijdrager
    Edwin377

nog een laatste vraag; mag die schijf ook alleen USB zijn of werkt dit alleen met een firewire-schijf?

Bijdrager
    iJoost

Alleen Firewire.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.