5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    servir frais

Imac G5 nieuw : compleet moederbord waar te vinden?

Ik veronderstel dat wanneer de videokaart defect is, het ganse moederbord moet worden vervangen.

Weet iemand een site waar ze tweedehands of liefst nieuwe moederborden voor de imac g5 aanbieden?

Mijn vriend beld mij gisterenavond op en zijn videokaart deed het waarschijnlijk niet meer van zijn g5, toestel is twee jaar buiten garantie dus dat wordt waarschijnlijk, bij wijze van spreken een toestel voor het stort!

Iemand tips?

Bijdrager
    mvdenberg

Het zou mooi zijn als je zo’n logiboard als reserve op de plank hebt liggen. Maar die dingen zijn erg duur. Je zou op marktplaats / tweedehandsmac.nl kunnen kijken: misschien heeft iemand een defect scherm en kan jij dat logicboard overnemen.

Echter, ik zou in jouw geval Applecare overwegen: dat is goedkoper dan een logicboard en je bent voor andere hardwarematige storingen (harddisk, combo-superdrive, scherm e.d.) gedekt. Bovendien wordt de reparatie door een Apple gecertificeerde monteur uitgevoerd zodat je niet zelf hoeft te klooien.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”mvdenberg”

Echter, ik zou in jouw geval Applecare overwegen….

AppleCare voor een machine die al twee jaar uit garantie is, is niet zo zinvol. Of bedoel je dat niet?

De eerste iMac’s van deze serie zijn van augustus 2004.
    Hoe kun je dan al twee jaar buiten de garantie zijn?
    Hij zou dus maximaal twee jaar oud zijn. Wat betekent dat je gewoon bij de dealer gaat zeuren nu. Want zo snel mag zo’n ding niet uit elkaar vallen.

Bijdrager
    mvdenberg

De mac van zijn vriend is 2 jaar oud. Die heeft niets meer aan apple care: ie vriend moet inderdaad gaan zeuren bij de dealer /apple.

Ik weet niet hoe oud de mac van de topic starter is: als deze nog binnen het eerste jaar valt, kan hij apple care aanschaffen ipv een duur logicboard.

Bijdrager
    iDuck

Ik denk dat je hier gebruik van kan maken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.