11 berichten aan het bekijken - 61 tot 71 (van in totaal 71)
  • Bijdrager
    juleslixx

    Zo daar was hij weer!

    Nou het was met het dagje wel weer. Om 8.00 uur precies gebeld met Apple. Je moet weten dat je hier dan eerst ALTIJD in de eerste-lijns support loopt, hoe vaak je ook een probleem hebt gehad (moet toch niet zo moeilijk zijn, want Apple koppelt alles aan het serienummer van de machine). Dus terwijl de stoom uit mijn oren kwam (en ook uit mijn Mac) moest ik eerst geduldig voor de tigste keer de hele procedure doorlopen.

    Dus; alle kabels eruit, 10 seconden de aan/uit knop drukken, de stekker er weer in en opnieuw proberen. Aangezien ik moet werken overdag en dit een thuiscomputer is moest ik ophangen en mijn zoon thuis bellen om het truckje uit te laten voeren. Ehhh, mevrouw? Er komt wel een brandlucht uit mijn Mac… Is het dan wel verstandig dit te doen? Ohhh, geen probleem hoor meneer! OK. U vraagt wij draaien. En wat een verrassing! De Mac deed het natuurlijk niet.

    Dus nogmaals gebeld met de eerste-lijns support in Maastricht. Met het casenummer in de hand ging het, na enig aandringen, nu wat sneller. De beste man moest mij doorverbinden met de tweede-lijns support in Cork, Ierland. Aangezien deze pas om 9.00 uur NL-tijd open gaan (8.00 uur in Ierland) moets ik ophangen en om 9.00 uur nogmaals met het casenummer terugbellen. Rond een uur of negen belde ik nogmaals en ik werd toen ook vrij snel doorverbonden naar Ierland.

    De betreffende support-medewerker liet er geen gras over groeien en deelde mij direct mede dat ik een nieuwe iMac tegemoet kon zien. Het was economisch niet verstandig nog meer reparatiekosten aan deze machine te besteden. Wederom; ik kon weinig anders doen dan dit accepteren.

    Aangezien ik destijd de bijna duurste iMac leverbaar had aangeschaft (EUR 1.900 zonder AppleCare) vroeg ik of het mogelijk was te up-graden naar een 20″ model. Helaas pindakaas. Apple levert een vergelijkbaar model aan het voorheen geleverde. Procedure = Procedure!

    Ik krijg nu dus een iMac die momenteel EUR 1.250 kost inclusief Wireless keyboard en muis. Ik weet ook wel dat ik al twee jaar heb afgeschreven op mijn iMac echter mijn model wordt gemiddeld voor EUR 750 te koop aangeboden op tweedehandmac.nl en marktplaats.nl. Dat is voor mij dus de reƫle waarde.

    Ik stelde voor om het verschil dan bij te betalen (we hebben het hier ‘maar’ over EUR 250 (ex BTW) verschil). Apple heeft hier ook nog haar normale marge op dus de feitelijke kosten liggen beduidend lager voor haar. Ook dit was niet mogelijk. ‘Sorry meneer, ik zou het wel willen maar het kan gewoonweg niet binnen ons systeem’.

    Voor het overige wordt er ook nogal eenvoudig over het volgende punt gestapt; ik moet de hele computer opnieuw installeren (waarschijnlijk heb ik goed gebackuped). Alle gebruikers aanmaken. Quicktime pro opnieuw aanschaffen. Alle computers voor iTunes de-activeren en de juiste weer activeren (de back-up terugzetten van mijn iPod). En alle software opnieuw installeren. Met andere woorden; voordat ik weer normaal kan werken zit ik weer vele uren achter dat scherm(pje).

    Ik vind het ronduit belachelijk dat Apple geen excalatie-procedure kent die zeer ontevreden klanten mogelijk met een enigszins positief gevoel kunnen achterlaten (een 20″ zou mij al een stuk milder stemmen). De Apple-meneer vond het lullig voor mij maar kon er niets aan doen. Punt. Uit. Wel gaf hij nog een goedbedoeld advies; aangezien ik een geheel nieuwe iMac kreeg zou ik hiermee naar een Apple partner kunnen gaan en trachten deze om te ruilen voor een 20″ model.

    Zie je het voor je? Ik kom bij die Partner en ruil mijn nieuwe iMac van EUR 1250 in. Hij geeft er (als hij een goede dag heeft) EUR 1.100 voor en ik moet dan minstens EUR 500 bijbetalen voor het 20″ model. En dan is die betreffende partner mij nog zeer terwille… Niet? Het lullige is dat de Apple Store in Enschede (20 km van mijn woonplaats) failliet is gegaan en de dichtstbijzijnde dan Apeldoorn is (70 km). Ik moet dus ook nog eens een halve zaterdag op stap om doel te bereiken.

    Dat gebeurt dus niet. Met andere woorden; ik zal mij mijn hele leven Apple weten te herinneren als een partij die het liefst geen garantie geeft ondanks alle mooie beloftes. Ze beginnen al bijna op een verzekeringsmaatschappij te lijken.

    Apple zou er veel beter aan doen de performance van het systeem van de leveringsdatum op te waarderen naar de performance van momenteel (ik kocht destijds bijvoorbeeld voor veel geld een upgrade van 256MB RAM naar 1GB RAM, tegenwoordig is dit het minimum) etc.

    Vanavond heb ik de iMac opengemaakt om te kijken welk component er defect is en om een aantal foto’s te maken (je weet tenslotte maar nooit). Nadat hij weer dichtgeschroeft was heb ik nogmaals geprobeert op te starten. Je zult het niet geloven maar hij startte gewoon alsof er niets aan de hand was! Shit, dat heb ik weer. Maar gelukkig; na circa drie minuten stopte hij er weer mee met dezelfde verschijnselen als gisteren. Pffff. Gelukkig! Hij doet mij echter wel vermoeden dat er iets met SW niet helemaal jovel is maar goed; dat is niet meer mijn probleem.

    Nu moet ik waarschijnlijk nog wel een week of twee wachten op mijn nieuwe Mac . Eerst moet TNT de oude ophalen. Ze maken binnen 48 uur een afspraak met je en halen hem dan binnen enkele dagen op. Nadat TNT de melding aan Apple gedaan heeft dat zij de computer in bezit hebben stuurt Apple de order uit om de nieuwe uit te leren. Aangezien ik een Wireless Keyboard en Muis heb duurt dit een aantal dagen langer. Dus twee weken is zo weg…

    Mijn eerdere argument om vooral maar geen AppleCare aan te schaffen maar vooral gewoon een extra computer doet hier weer zijn opgeld.

    Al met al heeft mijn iMac mij ruim EUR 1.200 extra gekost om maar te kunnen werken met dat ding. (AppleCare van EUR 200, EUR 100 belkosten, EUR 900 voor een HP PC en zeker 20 uur persoonlijk inzet van mijzelf = gratis)

    Ik had enige coulance van Apple verwacht na ruim drie maanden zonder computer gedurende die twee jaar die ik hem heb gehad en 6 reparaties (Apple zelf heeft er maar vijf geregistreerd). Zelfs als ik het verschil bij wil betalen wil Apple geen kant op. Wat een bedrijf…

    Maar goed; misschien wil mijn vrouw hem houden (hij is wel mooi) maar ik heb nu reeds een 19″ breedbeeld HP en dat is hedentendage toch wel de minimale standaard.

    Wel krijg ik het jaar Apple Care dat ik nog tegoed had teruggestort op mijn CreditCard. Das wel eerlijk. Maar ik had liever niets terug gehad en wel een computer die technologisch gezien meer vergelijkbaar is aan de iMac die ik twee jaar geleden aanschafte.

    Ik zal jullie over het verdere verloop op de hoogte houden.

    Bijdrager
    Dena

    ik heb mn ventilatortje eruit gehaald, en nu hoor ik niets meer…lol….probleem opgelost..was dat alles.

    Bijdrager
    juleslixx

    Vandaag is mijn oude iMac afgehaald door TNT. Ik heb nog een mailtje naar Apple gestuurd met het verzoek (al dan niet betaald) te upgraden naar 20″. Het antwoord was kort- en goed;

    Beste Meneer XX,

    Nogmaals mijn excuus voor de slechte ervaring met uw Apple iMac en de service.
    Ik begrijp dat u graag een 20-inch wilt.
    Helaas behoort dit niet tot de mogelijkheden.

    Groet,

    Voornaam Achternaam
    Apple Support

    Jammer maar helaas dus. Nu maar hopen dat die nieuwe iMac het wel blijft doen want ik blijf het een prachtig mooie computer vinden..

    Bijdrager
    edward00

    Beste,

    Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Korte samenvattingen etc kun je wel vinden onder deze gebruikersnaam en edward007 maar terzijde. Halfjaar lopen klagen over macbook pro (Had een van de eerste maanden) en na heeeeeel veel gezeur een nieuwe gekregen. Apple Beloofde een betere! Dus ik weer blij. Wat kreeg ik? Exact dezelfde, men beweerde dat ze zich hadden vergist..

    Ik zou zeggen life with it.. niets aan te doen, mijn mbp was toen ik hem kocht 2689 euro (15 inch, 100 gb 5400 rpm 1024 mb, 2,0 ghz) en nu bestaat ie niet eens meer.

    Bijdrager
    Dena

    de mijne is nog steeds heel stil……en werkt nog steeds( zonder ventilatortje.) als ik heel stil ben dan hoor ik het pinnetje draaien waar het ventilatortje aan vast zat….maar dan moet ik toch heel goed luisteren……verder geen problemen meer …groetjes Dena.

    Bijdrager
    t.leffers

    @Dena:
    Ik hoop niet dat je serieus de fan hebt verwijderd, want dat kan echt serieuze problemen op gaan leveren. Omdat -in tegenstelling tot een ‘normale’ pc-kast- de warmte in een iMac maar 1 kant op kan, zijn de fans zo’n beetje het belangrijkste onderdeel. Ik erger me ook dood als ie als een dolle gaat loeien, maar eerlijk gezegd komt dat maar zelden voor.
    Ik spreek je wel als het zomer is en er weer een hittegolfje aankomt. Ik zou alvast maar gaan sparen…:wink:

    Bijdrager
    juleslixx

    Ik denk inderdaad dat het verwijderen van dergelijke cruciale onderdelen van een iMac de goden is verzoeken.

    Ik zou er gewoon een watergekoelde unit inbouwen… Met blauw neon licht… Of toch maar liever niet?

    Maar het zou wel toppunt van lef zijn als je dan over een maand of twee op en mooie mei-dag ook nog zonder blikken of blozen garantie durft te claimen bij Apple.

    Ben benieuwd!

    Bijdrager
    juleslixx

    Ik vond nog wat handige pagina’s. Het is een veel voorkomend probleem blijkt wel.

    http://www.scienceman.com/pgs/00_imacG5.html

    http://www.scienceman.com/pgs/00_imacG5_fanforum.html

    http://www.myswitchtomac.com/2006/05/08/75-of-apple-products-i-bought-have-been-defective/

    Weinig geruststellend nieuws….

    PS.
    Mijn nieuwe iMac komt aanstaande vrijdag, ruim 7 weken na de laatste reparatie! Ik heb deze nieuwe iMac inmiddels aan een collega verkocht en zelf een nieuwe 20-inch besteld. Vanaf volgend week woensdag kan ik ook weer werken op een iMac. Althans; dat hoop ik….

    Bijdrager
    Dena

    ik heb trouwens een 3e generatie imac,
    Het blazen van mn imac was puur toeval, ik had mn imac naar de imac store gebracht
    en ze zette zonder moeilijk te doen een nieuw moederbord erin.
    probleem opgelost.
    ze wisten trouwens wel wat het blazen van de 1e en 2e generatie imac veroorzaakte.
    ze hebben in de fabriek de verkeerde voeding geplaatst.
    p.s. was maar een grapje hoor ( het verwijderen van het ventilatortje.) lol.

    Bijdrager
    juleslixx

    Mijn vervangende iMac is vandaag binnengekomen. Hij is een heeeel stuk stiller. Inmiddels is mijn collega ook blij met zijn nieuwe computer.

    Volgende week woensdag krijg ik mijn 20-inch. Na acht weken kan ik weer werken op een Mac.

    Bijdrager
    juleslixx

    Zo.

    Na acht weken is vandaag mijn nieuwe iMac binnen. Snel installeren en gebruikers aanmaken.

    Misschien mag dat Windows ding wel weer uit mijn woonkamer van mijn vrouw.

    Wel een plaatje van een computer.

11 berichten aan het bekijken - 61 tot 71 (van in totaal 71)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.