30 berichten aan het bekijken - 31 tot 60 (van in totaal 71)
  • Bijdrager
    Frenco
    ”J.Baauw”

    Ik heb dit dus nadat ik een nieuw main logic board heb gekregen.

    Maar dat kan dus ook de oorzaak zijn begrijp ik???

    grt,
    JNN

    bij ons op het werk lag daar wel de oorzaak maar die Mac bleef continu doorblazen
    die hield dus niet meer op…

    Bijdrager
    J.Baauw

    Dit is wat ik kreeg van Apple. via de mail.

    Voor het probleem met de fans is er echter nog een softwarematige tip. Het resetten van de SMU-controller. De SMU (System Management Unit) is verantwoordelijk voor zaken als: stroom, fans, warmte-metingen, diverse kleine configuraties en meer. 

    Het resetten van de manager is een kleine handeling, waarmee het probleem mogelijk in een keer opgelost wordt. Om bij de SMU-controller te komen dient u allereerst de iMac open te maken. Dit kan door de schroeven aan de onderkant van de iMac te verwijderen. Hiervoor zult u een torx en kruiskop schroevendraaien nodig hebben.

    ?

    Vervolgns dient u de SMU-reset button te vinden.

    ?

    Het resetten vereist de volgende procedure:
    1. Terwijl de iMac open ligt, dient u de power-cord (stroomstekker) weer aan te sluiten.
    2. Na enkele seconden zal er weer stroom op de machine staan.
    3. Zoals in de bovenstaande fig. aangegeven dient u bijv. met een dun (plastic) voorwerp de SMU knop eenmaal in te drukken en na een sec. los te laten.
    4. Hierna kunt u de iMac weer dichtmaken en op de gebruikelijk manier opstarten.

    Bij mij hielp het overigens niet.

    grt,
    JNN

    Bijdrager
    juleslixx

    Ik ben zelf ook de gelukkige bezitter van een iMac G5 17″ 1,8 GHz. Onder de Apple-Care garantie zijn sinds een paar maanden na de aanschaf de volgende zaken vervangen;

    – Alle coolingfans (vanwege het zeer irritante geluid. Het lijkt wel of er een modelbouwvliegtuig door mijn kamer vliegt). De reparatie heeft niets geholpen.

    – Inmiddels drie keer het moederbord. Vanwege opstart- en sluimerproblemen. Alle drie keren stonden er condensatoren bol op het moederbord.

    – Twee keer een her-installatie vanwege opgenoemde problemen.

    Het huidige probleem is dat de computer spontaan in de slaapstand valt en dan kun je niets meer. Het slaaplampje knippert dan heel snel en vervolgens moet de computer ongeveer een kwartier zonder voedingsspanning om opnieuw opgestart te kunnen worden.

    Ik word helemaal doodziek van deze computer!

    Hij verziekt de rust in onze woonkamer (en ik heb drie kleine kinderen dus herrie ben ik wel gewend) en ik ben iedere maand vele uren kwijt aan communicatie met de support lijn van Apple (a 0,10 Euro per minuut).

    Ondanks de vriendelijke toon van de helpdesk medewerkers stellen ze nog steeds voor iedere keer die computer te repareren. Het is volgens mij beter om het ding maar bij de vuilnis te zetten en een gewone computer te kopen. (Mijn oude Windows XP computer draaide tenminste altijd. En dan ook nog zonder die klere herrie).

    Ik ben inmiddels zover dat ik het afgelopen half jaar twee brieven naar de directie van Apple NL heb gestuurd om ze van deze trieste zaak op de hoogte te brengen. Tot op heden blijft het bij vriendelijke mensen die mijn klachten niet op kunnen lossen.

    Echt jammer allemaal, want ik ben inmiddels echt een fan geworden van OS X en vindt de computer een juweeltje om te zien. Mijn ouders hebben op mijn advies in December een 24″ iMac gekocht en deze hoor je nauwelijks. Apple weet wel hoe het moet dus.

    Beste collega herrie-maker; ik denk dat je er maar aan zult moeten wennen of je iMac snel verkopen want Apple heeft geen serieuze oplossing voor hun probleem!

    Sterkte!

    Bijdrager
    J.Baauw

    Ik heb een nieuw moederbord gekregen en bij mij is het nu opgelost.

    sterkte,
    JNN

    Bijdrager
    juleslixx

    Mijn iMac G5 is afgelopen vrijdag door een service-povider van Apple opgehaald voor verder onderzoek. Ik moet mijn computer nu twee weken missen (niet zo leuk voor mijn vrouw en drie schoolgaande kinderen).

    Apple DENKT (ze durven er geen garantie op te geven) dat mijn iMac eindelijk eens probleemloos gaat werken na een intern onderzoek van twee weken. Ik hoop dat ze gelijk hebben!

    Mijn vrouw raad iedereen die het maar wil horen af om een Mac te kopen. Das toch zonde…

    Ik zal over twee weken wederom bericht geven….

    Bijdrager
    juleslixx

    Vandaag contact gehad met de service provider (CARD Services te Utrecht). De power supply was defect. Volgende wordt deze ingebouwd en dan die week erop (PAS!) naar mij geretourneerd.

    Nog ff afwachten dus!

    Story continues.

    Bijdrager
    juleslixx

    Vandaag wederom contact gehad met Card Services. De onderdelen waren nog niet leverbaar via Apple. Na enig heen- en weer bellen tussen Apple en Card bleek dat waarschijnlijk morgen alle onderdelen (Moederbord, geheugen, voeding, ventilatoren) bij de serviceprovider binnen zouden komen.

    Waarschijnlijk krijg ik volgende week mijn iMac terug. Jammer dat het zo lang duurt allemaal maar ik hoop maar dat het het wachten waard zal zijn.

    Behalve de kast en de LCD is alles nieuw. Moet toch goed komen nu denk ik…

    Bijdrager
    juleslixx

    En weer hebben we contact gehad met Card. Mijn iMac is gerepareerd en klaar. Nu willen ze de computer pas aan het einde van de week gaan afleveren…

    Doe maar rustig aan jongens! Hij is nog maar drie weken onderweg….

    Als dit het wachten niet meer waard is…

    Wordt vervolgd.

    Bijdrager
    juleslixx

    Ook nog maar even met Apple gebeld; of zij misschien ervoor konden zorgen dat mijn computer eerder terug zou komen.

    Na wederom 56 minuten wachten (56 x 0,10 Euro = EUR 5,60 + een uur werk….). Konde derde-lijns support mij vertellen dat dit normaal was en dat Apple geen invloed kon uitoefenen op de performance van de door haar ingehuurde service-providers.

    Ik baal echt als een enorme stekker van dit bureaucratische gedrag van een firma die zegt zo verschrikkelijk goed in alles te zijn…

    Met andere woorden; als je dan toch zo graag een Apple computer wilt aanschaffen, koop er dan in ieder geval geen AppleCare pakket bij en laat bij eventuele calamiteiten je computer gewoon repareren. Scheelt een hoop uren en belkosten en het bespaart je de aanschaf van het dure Carepack.

    Ik heb in totaal al ruim 11 uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk (= bijna EUR 70) en dan reken ik mijn uren nog maar niet mee (dus ook alle uren dat ik heb moeten doorbrengen met her-installatie en dergelijke)

    Ik heb ruim EUR 200 betaald voor het betreffende carepack. En heb de computer inmiddels 6 keer mee naar mijn werk moeten slepen om hem gerepareerd te krijgen.

    Dus; misschien is het beter om in geval van calamiteit direct een nieuwe te kopen. Is net zo duur…

    Ik ben echt zeer zwaar gefrustreerd door deze arrogante houding van Apple, hoe mooi en prettig ik de computer verder ook vind, er komt geen nieuwe Apple meer. Vista is ook een bijzonder mooi product!

    Volgende week kan ik jullie vertellen of de reparatie in ieder geval wel het gewenste resultaat heeft gehad.

    Bijdrager
    masyna70

    Heb er niet te veel hoop op! Ik had ook een 17 inch iMac G5 van het eerste uur met irritante fan-noise. Bij deze iMac is ook zo’n beetje alles vervangen en gereset, maar niks hielp. Het is gewoon een makke van de vroege iMacs G5. Een tijd terug heb ik deze iMac verkocht, de koper vond de fan noise geen probleem. Sindsdien heb ik een PC, deze is volkomen noiseless….. maarja, een PC is maar een PC, volgende keer ga ik serieus weer voor een iMac (en ik vertrouw er op dat de irritante bijgeluiden in de nieuwere generaties zijn opgelost)

    Bijdrager
    juleslixx

    Goed. Ik zou dus gisteren eindelijk mijn iMac retour krijgen. ‘Ergens rond een uur of twee meneer, precies kunnen we het niet zeggen’. Na mijn reclamatie over de lange reparatietijd bij Apple bevestigde ook Apple dat mijn computer ‘op vrijdagmiddag’ retour zou komen.

    Rond een uur of vier in de middag heb ik gebeld met Card Services om te vragen hoe laat ze dachten te komen aangezien mijn bedrijf om 16.45 stopt met werken. De meneer aldaar was hevig verbaast… ‘Nee, die iMac komt vandaag niet retour meneer, dat gaat zeker niet meer lukken’….

    Mijn vrouw en drie zoons draaien mij mijn nek als ze nog een weekend zonder computer zitten! Ik kom dus niet zonder computer thuis, dat is zeker. Internetten en huiswerk maken bij de buurmeisjes is niet erg leuk.

    Ik maar weer eens gebeld met 0900 7777 703 a 10 cent per minuut (dit maal was het maar kort; 33 minuten!). De Apple helpdesk medewerker was, zoals altijd, uiterst beleefd en correct. Vanzelfsprekend begreep ik ook wel dat de betreffende medewerker op dit tijdstip ook niets meer kon uitrichten maar ik wou toch graag dat hij deze melding in het systeem zou plaatsen.

    De Apple Care Helpdesk levert al met al een zeer zwaar teleurstellende prestatie in het laten werken van mijn computer. De medewerker verbond mij door met de ‘Customer Support’. Wederom; veel empathie voor mijn boosheid. Mijn melding wordt verwerkt in het systeem en zal ‘zeker gevolgen hebben’. Ook wist hij mij te melden dat, de hele case overziend, ik ‘gecompenseerd’ zou moeten worden voor het gezeur met mijn computer tot nu toe. Ik reageerde met de opmerking dat ik liever eindelijk een goed werkende iMac terug had dan een paar Apple pennen en stickers. De man begreep mijn cynische grap niet…

    Enfin; zoals ik al zei ik kon niet meer zonder computer thuiskomen. Dus ik maar even snel langs het Office Center gereden een mooie Slimline Desktop Computer HP Pavilion opgehaald met Microsoft Vista (Premium) erop met 19″ breedbeelscherm. Weer EUR 900 lichter….

    Inmiddels is de HP gebruiksklaar voor alle gebruikers en ik moet zeggen; het werk fijn en vooral STIL. Heel stil. Heerlijk… Deze post plaats ik via IE 7.0. Wie had dat gedacht een paar maanden geleden? (mijn buurman vroeg al; ik dacht dat je zo gek bent van Apple? Je probeert mij altijd over te halen er een te kopen!)

    Het schijnt nu dat ik mijn iMac, na bijna vier weken reparatietijd, aanstaande maandag terug krijg van Card Services. Kan hij mooi direct op marktplaats.nl! Waardeloze nep-computer…

    Ik zal jullie wederom op de hoogte houden van mijn ervaringen. Met zowel Vista als met die trieste Apple Care service dienst!

    Bijdrager
    J.Baauw

    Wat een ellende heb je met dat ding zeg.

    Ze moeten je een nieuwe geven..

    sterkte.

    Bijdrager
    Dena

    nou,jongens mn imac 24″ maakt na 2 weken ook het geluid van een opstijgende straaljager……ik begrijp dus dat er geen oplossing is…..geeft niet hoor, hij koste maar 2400 euro….zucht….

    Bijdrager
    Kees24

    De ellende met de iMac G5 17 inch herken ik wel, die dingen werden gewoon veel te heet en koelen noodgedwongen om het ding niet te laten smelten. CPU temperaturen van +70 graden waren vrij normaal volgens een ‘temp. sensorenprogramma’

    Ik ben er er met de intel iMac die ik nu heb, wel achter hoe het kan en moet. Deze draait altijd op een zeer stil niveau en wordt zelfs met extreme belasting nauwlijks warm. Ook de fans hebben niet dat vervelende ‘schakelen’ in toerental wat de G5 bij een simpele flash ‘video’ op internet meteen deden. Daar werd je op een gegeven moment helemaal radeloos van, vooral omdat de computer recht voor je staat i.p.v onder een bureau of tafel.

    Deze iMac is dan ook de perfecte aankoop geweest en alles wat op de G5 stroef liep, met name flash en video, draait op deze Mac probleemloos, ook met Parallels en daarop XP verbaas ik me nog steeds over de processorcapiciteit. Enige nadeel is voor mij het trage Office 2004 door de Rosetta emulatie. Ook de weergave van Powerpoints en Word bestanden die op Microsoft office zijn gemaakt zien er soms slecht uit. Maar goed Office 2008 zal hopelijk soelaas bieden;)

    Bijdrager
    PietjePuk
    ”Kees24″

    toerental wat de G5 bij een simpele flash ‘video’ op internet meteen deden. Daar werd je op een gegeven moment helemaal radeloos van

    Deed mn vroegere iMac G5 (20″) ook maar bij mn MacBook Pro is dat nog altijd hetzelfde. Ik kan me niet inbeelden dat dat bij jou niet zo is.

    Moderator
    unSOUND

    Dat lag dan ook vooral aan een aantal slechte builds van de flash player, die de CPU’s veel te zwaar belastte… het kwam ook bijna alleen voor als je de processor snelheid op “automatisch” had staan, stond hij op “hoogst” was het probleem weg… soms pas nadat je de combo-update eroverheen gooide.

    Bijdrager
    PietjePuk

    Maar op zo’n iMac G5 wil je de processorsnelheid echt niet op ‘hoogst’ zetten want dan maakt ie de hele tijd nog een meer lawaai. Voor de rest geen klachten over die machine.

    Moderator
    unSOUND

    Hier niet anders, en ik heb zowel een eerste generatie 17 inch als een 20 inch iSight staan, beide zijn muisstil, ook bij de CPU op “hoogst”. De 20 inch ging op een gegeven moment ook stofzuigen, toen de combo van 10.4.8 er nog eens los overheen gegooid en de CPU op hoogst gezet, probleem weg.

    Bijdrager
    jspr

    Ik beleef ook bijzonder veel plezier iMac G5, maar af en toe zet ik hem gewoon uit, omdat die gewoon behoorlijk blaast!

    Moderator
    unSOUND

    Misschien ben ik wel gewoon wat makkelijker… als je eenmaal een G4 type “windtunnel” gehad hebt vallen alle G5’s enorm mee…

    Bijdrager
    juleslixx

    EINDELIJK! Na 4 weken is mijn Mac gereed na reparatie.

    10 minuten geleden ben ik door mijn secretaresse gebeld met de mededeling dat mijn iMac aan de balie staat…

    Ik snel naar beneden. De betreffende medewerker van Card Services was inmiddels al weer vertrokken. Hij wist nog wel even te melden dat de machine al die tijd al ‘gewoon’ voor vandaag gepland heeft gestaan. Dus hoe wij erbij kwamen dat de machine op vrijdag al geleverd zou worden was voor hem een raadsel… Het collectieve geheugen van Apple is alleen gebaseerd op database entries. De datum 15 maart wordt genoteerd als datum ‘machine gereed’ (zie service-ticket) echter dat ik nu pas de machine terug krijg is niet vermeld. Negens geen datum; niets.

    Aangezien Apple en haar providers nooit iets op papier willen of kunnen zetten wordt het nu dus waarschijnlijk het woord van Apple en de provider tegen mijn woord. Niet dat mij dat nu nog iets interesseert; voor mij NOOIT meer AppleCare en (prive) zelfs niet makkelijk meer een Apple.

    Anyway; de computer is terug, ik kan hem echter niet aansluiten want het netsnoer zit er niet meer bij. Deze had ik er wel bijgedaan dus ik hoop maar dat dit snoertje samen met mijn iSight en toetsenbord bij de achtergelaten spullen ligt.

    Vanavond thuis zal ik de machine testen (als ik dus dat snoertje heb; het is een niet standaard snoertje dus ik hoop het maar). Als hij goed werkt komt hij op marktplaats en jullie krijgen allemaal de kans om als eerste op deze super moderne, zeer stille en geheel ge-retrofitte, iMac te bieden.

    Bijdrager
    jspr
    ”juleslixx”

    […]

    Verkoop je ook je Macbook Pro?

    Bijdrager
    Dena

    Dus geen oplossing voor dit probleem…dus naar winkel….garantiebonnetje laten zien…en nieuwe krijgen….toch?

    Bijdrager
    juleslixx

    Garantie? Bonnetjes? Bij Apple? Hahahaha… Lolbroek…

    OK. Mijn iMac doet het (het snoertje bleek gelukkig bij de overige, niet door Card meegenomen onderdelen, te liggen.

    Wel wederom een uur met de helpdesk aan de lijn geweest omdat mijn Airport Card geen verbinding meer wilde maken met mijn netwerk (met Vista ging dat echt ‘Plug-and-Play’). Maar goed. Ik moest een paar ‘oude?’ sleutelhangers weggooien en opnieuw een netwerk aanmaken. Na enige invuloefeningen bleek dat ik het $ – teken voor de WEP-Key moest plaatsen. Hierna maakte mijn iMac gelukkig verbinding en kon het updaten beginnen van 10.4.8 naar 10.4.9 en nog een aantal andere updates.

    De iMac was bijzonder stoffig toen ik hem terug kreeg en de behuizing boven bij mij iSight is beschadigd. Ik heb de medewerker van de helpdesk gezegt dat ik zelf geen moeite meer wil doen om schade hersteld te krijgen. Wel vindt ik het bijzonder spijtig aangezien ik het apparaat altijd ‘vertroeteld’ heb en hij nog helemaal gaaf was…

    Ik heb wel de indruk dat het geluid nu minder erg aanwezig is. Maar ik heb ook nog niets serieus met de machine gedaan.

    Ik zal me binnenkort wel weer melden.

    En; mijn Macbook Pro is niet te koop. Die doet het, vooralsnog, voortreffelijk.

    Bijdrager
    Esquare
    ”juleslixx”

    Na enige invuloefeningen bleek dat ik het $ – teken voor de WEP-Key moest plaatsen.

    Huh? :?

    Bijdrager
    juleslixx

    Helaas; te vroeg gejuicht! Het modelvliegtuigje vliegt weer rond door mijn achterkamer…. De fan schakelt zonder direct aanwijsbare redenen aan (alleen Apple Mail geopend en mail aan het ophalen…). Ik krijg zelfs de indruk dat hij nu meer herrie maakt dan voorheen (of ik ben nu TE kritisch aan het worden?? ).

    In ieder geval moet mijn TV-volume omhoog om maar niet het irritante geruis van mijn iMac te horen (de TV staat 12 meter verderop in de kamer).

    En wat ook irritant is dat ik bij iedere gebruiker (vijf in totaal…) alle Airport Sleutelhangers weg moest gooien en nieuwe netwerken aanmaken (en ja; allen werkten alleen met het $ – teken voor de WEP-Key). Ik vergat ergens het $ -teken en kwam direct weer met de melding dat ‘Er een fout is opgetreden in de Airport – verbinding’.

    De support-medewerker gaf aan dat ik ook nog kon proberen om de WEP-key te voorzien van een ” -teken direct voor- en na de WEP-key. Dit heb ik niet gedaan maar misschien is er een ander met vergelijkbare problemen…

    Bij nieuws zal ik me zeker weer melden!:cry: :cry:

    Bijdrager
    Esquare

    Normaal gesproken zitten de sleutels voor netwerktoegang toch in de Systeem-sleutelhanger? Die is helemaal niet gebruikersafhankelijk (zou wat zijn!). En dat dollar-teken was eerst niet nodig en nu opeens wel, of begrijp ik dat verkeerd? Ik mag toch aannemen dat de MacBook dezelfde instellingen gebruikt (inclusief dollar-teken).

    Bijdrager
    Dena

    als ik dat ventilatortje eruit sloop, smelt mn imac dan weg….

    Bijdrager
    juleslixx

    De Macbook werkt zonder dollar teken en dat deed mijn iMac vroeger ook gewoon.

    Maar goed. Mijn iMac is niet meer te koop….

    Hij is namelijk, opnieuw, afgestorven….. VLOEK, ZUCHT, STEUN….

    Plotseling tijdens het instellen van 1 van de gebruikers bleef de muis aanwijzer ‘hangen’. Toen bleek dat de hele computer hing. Geen enkele toetsencombinatie werkte meer. Dan maar drie seconden de aan/uit knop indrukken op de iMac. Hij ging niet uit… Ook niet na tien seconden vasthouden…

    Dan maar de stekker eruit. Toen ging hij dus wel uit. Stekker er weer in.

    Alle ventilatoren gaan direct op maximaal draaien ‘Ready-for-take-off?’ en mijn scherm blijft zwart.

    Een brandlucht komt uit de bovenste koelgleuf.

    snel weer de stekker eruit.

    Na een half uurtje de stekker er weer in.

    Het sluimerlampje blijft continue (zacht) branden, de harde schijf draait maar het scherm blijft zwart.

    Stekker er weer uit.

    Vanmorgen opnieuw geprobeert met hetzelfde resultaat.

    Mein iMac lebt nicht mehr….

    :x

    Bijdrager
    Esquare

    Jeez, dat ding lijkt wel bezeten. Daar moet geen reparateur bij, maar een exorcist! :evil:

30 berichten aan het bekijken - 31 tot 60 (van in totaal 71)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.