4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Howl

iMac G5 maakt redelijk veel lawaai

Hallo,

Ik heb een iMac G5 sinds nu ongeveer 1jaar en half, en nu sinds een paar maanden maakt die meer geluid dan in het begin.
    Hij staat wel bijna dag en nacht aan dat moet ik wel zeggen, maar kan het zijn dat de fans een beetje versleten worden, daarmee dat deze meer geluid maken?

Bestaat er misschien ook het programme SMC Fan Controller voor een G5, heb enkel voor Intel gevonden :(

Bijdrager
    KarelWillem

Even open schroeven en de stofzuiger er over heen halen wil ook wel eens helpen.

Ik schrok i.i.g. van de ongelooflijke hoeveelheid stof die ik tegenkwam.

Bijdrager
    Howl

Dit is wel moeilijk mits mijn iMac de iSight camera heeft, en de hardware is omhulzd met een soort zwart plastiek vanbinnen :s .. ik heb ook al eens aan dit gedacht.

Maar wat ik wel raar vond, over het laatst deed de iMac iets eigenaardigs, toen ik hem aanzette begon hij enorm veel te blazen en “spuugde” hij stof uit, de OS starte niet op en na 1 minuut stopte hij met blazen en starte hij de OS op …

Normaal?

Moderator
    Night

Nee niet normaal.

Echt tijd (als je nog op tijd bent tenminste) voor een grote schoonmaakbeurt. Zonder koeling gaan je precessoren ècht naar de klote:o

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.