6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Klein

iMac G5 intel + printer/scanner Lexmark X85

Naast mijn iBook (met MacOsX 10.4.4) heb ik nu ook een iMac G5 intel ( MacOsX 10.4.5). Mijn trouwe printer/scanner Lexmark X85 wordt helaas niet herkend door de (systeem) installatie software. De scansoftware van Lexmark weet de printer wel te vinden. Opnieuw de printerdriver installeren had geen succes. Dit had ik ook niet verwacht daar de releasdatum van die driver in 2002 lag. Bij aansluiten om mijn iBook print het apparaat als een speer. Heeft iemand een oplossing ? :oops:

Moderator
    unSOUND

Ik ben bang dat je dan moet zoeken naar een alternatieve driver voor de Intel, dus van andere makers dan Lexmark zelf. Nadeel is dat dergelijke software al snel tussen de 20 en 30 euro kost… met een beetje mazzel zit hij in een Gimp-pakket…

Bijdrager
    JM-Y
    ”Hans

Naast mijn iBook (met MacOsX 10.4.4) heb ik nu ook een iMac G5 intel ( MacOsX 10.4.5).

[mini opmerking] het is imac intel (core duo) of een imac G5.. imac G5 intel bestaat niet;) [/mini opmerking]

Bijdrager
    Hans Klein

Sorry voor de verwarring JI-Y, maar je hebt gelijk. Dat GIMP pakket ? :sick: Kan ik als “leek” hier enig resultaat mee boeken ? Las al dat je er X tools bij zou nodig hebben… dit doet de moed tot onder mijn schoenen zakken !

Bijdrager
    a la Mac

Hij heeft X11 nodig, maar dat is meegeleverd.

GIMP is hier te downloaden.

Moderator
    unSOUND

nee, ik bedoel niet dat Photoshop-achtige pakket, maar over die alternatieve printerdrivers.

Edit: STOM STOM STOM !!!! Ik bedoelde CUPS… :oops: :oops: :oops:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.