5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    18bart

imac G5 insight videoramgeheugen

Hallo,
    Dankzij dit panel ben ik redelijk op weg deze imac weer aan de praat te krijgen.
    Vooraf had ik van alles geprobeert:
    verbinden met m’n macbook/firewire
    hd controleren/wissen etc
    Na het lezen van enkele tips heb ik vanochtend een hardwaretest uitgevoerd, hieruit bleek het video-ram geheugen een fout te bevatten.
    Op het scherm zijn de mij inmiddels bekende vertikale strepen hier en daar waar te nemen.
    Is het videoram geheugen een apart onderdeel? Is het te vervangen? Hoe doe ik dat?
    Ik kan overigens ook alleen in de veilige modus opstarten anders vindt hij het opstartvolume niet. Heeft dat met hetzelfde euvel te maken?
    Ik heb ook nog iets gelezen over de oven of verhittingsmethode van … Is dit een optie?
    Kortom het gaat beter maar nog niet …
    Bart

Bijdrager
    KarelWillem

Het streep-probleem heeft denk ik niets met de videokaart te maken, want in de meeste gevallen zijn ze op een extern aangesloten monitor niet te zien.

Het is – voorzover ik heb kunnen lezen uit de vele issues op Internet – een scherm-gerelateerd probleem.
    Vervangen van de hele LCD-unit schijnt de enige oplossing te zijn.

Bijdrager
    Hansi2124
    18bart op 22 november 2010

Ik kan overigens ook alleen in de veilige modus opstarten anders vindt hij het opstartvolume niet.
    Het volgende al geprobeerd:
    Opstartschijf kiezen in Systeemvoorkeuren?

Een andere mogelijkheid is dat de hd het gaat opgeven. Dus belangrijk: een backup maken.

Bijdrager
    18bart

Hoi KarelWillem,
    Ik heb je reactie gelezen. Ben jij van mening dat ik op een andere monitor deze strepen niet zie? Ik heb ook een andere monitor moet dan alleen investeren in een passende kabel.
    mvg
    bart

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

In dit topic had iemand hetzelfde probleem, en toen zijn we erachter gekomen dat het probleem ook bij het VRAM (video geheugen) lag. Hier heb ik toen een instructie pagina voor gemaakt om dit te verhelpen. Wil je dat ik deze ook even naar jouw stuur?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.