20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunneh

[iMac G5] Freeze en raar geluid ?

Hoi Allemaal,

Ik heb nu bijna een jaar me iMac waarmee ik een lange tijd erg tevrede was. Tot sinds kort zit ik een beetje te balen. Als ik langer dan 2 uur achter de mac zit, komen er rare geluiden uit de kast (waar ik zelfs door mijn slaap wakker van wordt).

Ik heb al alles geformateerd en opnieuw geinstalleerd (dus ook os x 10.4). Dit blijkt ook niet te helpen.

Ik heb net een mailtje gestuurd naar mijn leverancier waar ik hoop dat ik nog binnen de garantie val (ik had toch die applecare moeten nemen van 3 jaar :().

Heeft iemand al eens eerder van dit probleem gehoord / opgelost? google geeft weinig hulp.

Iemand ?

Bijdrager
    Daan.

Als je hem nog net geen jaar hebt, kun je alsnog applecare aankopen.

Bijdrager
    Almerrrrr

Je geeft aan dat je je mac bijna een jaar hebt dan heb je nog gewoon garantie.
    dus wegbrengen zou ik zeggen.

Bijdrager
    vincentvega

is het een rev a of b?

Bijdrager
    Sunneh
    ”vincentvega”

is het een rev a of b?

Ik heb geen flauw idee persoonlijk. Ben nu ook op stage waardoor ik het niet kan nachecken.

Bijdrager
    Nikita

Als je de gegevens weet, kunnen wij het ook voor je opzoeken :wink:

Bijdrager
    vincentvega

met de rev A zijn nl bekende problemen. zie link
    http://www.apple.com/nl/support/imac/repairextensionprogram/
    mocht jouw Imac dezelfde symptomen hebben en in de range van serienrs vallen is er sprake van een uitgebreide garantieperiode

Bijdrager
    Sunneh

Na 2 spannende en frustrerende weken (met dank aan 2 windhoos comps waarvan ik teveel “blue screen of death” heb gezien) heb ik gister eindelijk nieuws gekregen.

Doordat ik op stage was, kreeg ik s’avonds het nieuws dat er niets vreemds was aangetroffen en of ik even naar HTR wilde bellen.

Vandaag heb ik HTR weer gebeld, en kreeg opeens goed nieuws:

Vandaag hadden ze een erg vreemd “ritmisch” geluid gehoord uit me computer, later bleek dat mijn HD het binnenkort gaat begeven. Puur uit geluk heb ik tot vandaag nog apple care, waardoor de nieuwe hardeschijf gratis wordt geinstalleerd en vergoed.

Misschien handig voor mensen die dit probleem herkennen, hier mijn serialnummer:
    #CK51100FPNZ

Het is een iMac G5 20inch.

Bijdrager
    macnibbit
    ”Sunneh”

Vandaag heb ik HTR weer gebeld, en kreeg opeens goed nieuws:

Vandaag hadden ze een erg vreemd “ritmisch” geluid gehoord uit me computer, later bleek dat mijn HD het binnenkort gaat begeven. Puur uit geluk heb ik tot vandaag nog apple care, waardoor de nieuwe hardeschijf gratis wordt geinstalleerd en vergoed.

Misschien handig voor mensen die dit probleem herkennen, hier mijn serialnummer:
    #CK51100FPNZ

Het is een iMac G5 20inch.

ik ben benieuwd of je toevallig weet welk merk harddisk er in je mac zat ?
    Ik heb nml. ook problemen met de Harddisk (ST – Seagate) , ik heb 8 bad blocks, en dat had als gevolg dat de Imac pas na 5 minuten geheel opgestart was.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Harde schijven kunnen ook beschadigd worden door stroomstoten. Een vriend van mij had er zo drie die sneuvelden in twee jaar de tijd, de rest bleef ongeschonden. Zij bureau was naast een werkplaats waar zware machines stonden, die een hoge hoeveelheid electriciteit verbruikten…

In elk geval ben ik blij voor jou dat ze het gratis vervangen. Enfin, je betaalde toch voor Apple Care..

Bijdrager
    Slecht

En de temperatuur, als ze warmer dan 50 graden worden dan gaan ze niet lang mee. Vraag me af hoe warm die dingen in een imac worden?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Wellicht wel veel warmer dan in een towermodel. En het zijn 7200 PRMs dus…

Bijdrager
    DK master

De Harde schijf van mijn imac is op dit moment 47 graden…..

Bijdrager
    Slecht

Toch wel erg warm.

Ik denk dat die wel boven de 50 graden komt met de zomer?

Bijdrager
    JeePee

Gewoon even met een glas water koelen. :wink:

Bijdrager
    Xcode
    ”Slecht”

Toch wel erg warm.

Ik denk dat die wel boven de 50 graden komt met de zomer?

Ik weet niet of dat bij een iBook anders is, maar de processor van mijn iBook haalt wel eens de 60 graden…

Bijdrager
    JeePee

Zouden die Intels echt een stuk koeler zijn?:? Iemand?

Bijdrager
    Sunneh

Hmz weer een paar nieuwe posts, wel leuk om even door te gaan.

Ik zal even kijken welk merk HD ik heb (zal op de offerte staan?!). Over het de post “stroomstoten” Ik heb achter mijn iMac altijd een aardige bureau lamp staan, die mijn muur belicht, deze staat alleen nog geen 20CM van me iMac af.

Bestaat er trouwens een app, die laat zien hoe warm het in je apple is? Ben er al langer naar opzoek, net als welke performense nu bezig zijn (aantal geheugen in gebruik enz).

Bijdrager
    Sunneh

Update 25 april:

Na 3 weken reperatie: nog steeds geen iMac terug.

De levering van mijn hardeschijf is erg slecht, vandaar dat het langer duurd. Ondertussen heb ik HTR Arnhem 3 keer gebeld (verschillende dagen), waarvan ik 3 keer terug zou worden gebeld (geen 1 keer ben ik terug gebeld). HTR Rheden daarentegen houd zich wel netjes aan de afspraak, alleen niet aan de datums wanneer men een levering verwacht (heb nu 2 verschillende data’s gekregen dat ik me iMac kon ophalen).

Ligt het nu aan mij, of is de service van HTR Arnhem zo slecht?!

Iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    JeePee

Over HTR Rhenen ben ik zeer tevreden, goede support.:D

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.