7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    bartgoossens

iMac G5 en Powerbook 12″ ruilen voor een MacBook (Pro)

Mensen,

ik zit er over te denken om mijn 17″ iMac 1.8 G5 en mijn 12″ powerbook te verkopen en voor een MacBook (Pro) om te ruilen. Mijn vraag is of dit verstandig is.

Ik gebruik de Mac eigenlijk alleen maar voor internet, muziek afspelen en een klein beetje opnemen, school en het bijhouden van m’n foto’s. Voor school zou het soms handig zijn als ik windows zou hebben, daarnaast zou ik ook af en toe wel een spelletje willen spelen (fifa bijvoorbeeld).

Zou ik nu mijn iMac en Powerbook moeten verkopen (welke beiden nog als nieuw zijn) of moet ik gewoon niet zeiken en het voorlopig maar met deze twee doen.

Als ik ze verkoop zou ik graag van jullie horen wat eea nog op kan brengen.

De gegevens van de iMac:

iMac rev. a 17″ 1,8 G5
    1 GB ram
    superdrive
    160gb hdd
    bluetooth
    airport extreme
    draadloos toetsenbord en muis
    de vesa adapter heb ik er ook bij, maar ik heb hem zelf nog nooit opgehangen.

De gegevens van de PowerBook:

Powerbook 12″ G4 1.5GHz
    60gb hdd
    512mb ram
    combo drive (CDRW/DVD)
    apple BT muis
    second skin
    laptoptas van tucano

beide computers zijn nog in nieuwstaat en draaien allebei op OSX 10.4

Bij voorbaat dank voor jullie hulp…

Bijdrager
    Erik Joling
    ”bartgoossens”

gewoon niet zeiken en het voorlopig maar met deze twee doen.

Tenzij je drang om onder Windows te werken echt heel erg groot is.

Bijdrager
    Furious

Meer is beter. Punt.

:wink:

Bijdrager
    chatsmit

Als je kijkt op http://www.tweedehandsmac.nl wat mensen ongeveer vragen voor deze machines dan levert je het ogeveer 1500 euro op als je beide verkoopt. Dat is te weinig voor een macbook pro, maar wel genoeg voor een opgefokte macbook. Aan jezelf de keuze.

Moderator
    unSOUND
    ”bartgoossens”

of moet ik gewoon niet zeiken en het voorlopig maar met deze twee doen.

Je moet je verschrikkelijk gezegend voelen dat je überhaupt 2 machines hebt !

Er zijn leden die noodgedwongen nog op een iMac G3 werken, en
    jij zit sip te wezen omdat je maar een G4 en een G5 hebt ?

Focus je eens wat minder op wat je mist, en wat meer op wat je hebt !

Bijdrager
    bartgoossens
    ”unSOUND”
    ”bartgoossens”

of moet ik gewoon niet zeiken en het voorlopig maar met deze twee doen.

Je moet je verschrikkelijk gezegend voelen dat je überhaupt 2 machines hebt !

Er zijn leden die noodgedwongen nog op een iMac G3 werken, en
    jij zit sip te wezen omdat je maar een G4 en een G5 hebt ?

Focus je eens wat minder op wat je mist, en wat meer op wat je hebt !

Begrijp me niet verkeerd, ik zit zeker niet sip te wezen over het feit dat ik 2 goeie computers heb. Integendeel zelfs!!! Ik zie de systemen ook echt niet als een ” maar” …

Ik dacht echter dat nu het ideale moment is om eventueel over te stappen op een macbook pro. Ik denk helaas ook dat ik er al te weinig voor krijg om zonder al te veel bij te betalen een macbook pro te kopen.

Het probleem is af en toe dat ik windows mis voor bepaalde programma’s (denk bijvoorbeeld aan SPSS wat voor geen meter draait op een mac). Daarnaast baal ik af en toe wel eens dat ik niet zo maar een spelletje als fifa kan downloaden om een paar dagen te spelen.

Een andere optie is om wat meer geheugen in de powerbook te stoppen en de iMac in te ruilen voor een 20″ scherm. Zou dat wat zijn? En dan voor de spelletjes een playstation… Ik wil eigenlijk gewoon naar 1 computer toe, omdat 2 stuks gewoon overkill is…

Bijdrager
    jspr

Ik heb een: iBook G4 14″, een Powerbook G4 15″ en een iMac G5 20″.

Beetje overkill maarja, die iBook gaat gewoon niet weg omdat hij meer waard is dat dat hij op zal brengen. Tevens moet ik er niet aan denken om te gaan ruilen/bijbetalen voor 1 machine (laat staan een Intel).
    Ik heb nu ALTIJD een backup machine voor al mijn taken die ik met mijn Macs doe.

Koop dan voor €500-€800 een windows bak en ga daar je “windows” dingen op doen.

Ik zeg: houden die twee.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.