14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    macluc

Imac G5 blaast als een kat.

Hallo,

Een drietal maanden geleden heb ik al eens het probleem gepost dat mij Imac (terwijl hij nergens mee bezig is) begint “te blazen als een kat” (dank aan Deskman).

Dit gebeurde nu weer en het treed op voordat de mac in de sleep gaat (scherm zwart). Enige manier om de mac weer tot leven te wekken is via de aan/uit knop.

Weet iemand wat dit is of hoe ik hier achter zou kunnen komen?

Bedankt!

Bijdrager
    nookie

Wat is exact het ype van je imac, er zijn firmware updates voor bepaalde types die dit probleem tegen moet gaan.

Nookie.

Bijdrager
    macluc

nookie,
    Ik heb een imac g5 1.8 ghz met een 20″ scherm, een van de eersten dus.
    Enig idee waar ik info over deze firmware updates kan vinden?

Bijdrager
    nookie

Kijk hier eens naar:

http://www.apple.com/support/imac/g5/

zowieso kan je een hoopvinden op apple.com.
    Bij software kan je zoeken naar bijvoorbeeld firmware, maar ik kan je daar verder niks over vertellen, er zijn er nog een aantal namelijk.

Ga maar flink zoeken, misschien ook op dit forum, zoeken op firmware imac g5 ofzoiets.

ik weet wel dat er meerdere problemen zijn met ventilatoren. gelezen op dit forum.

suc6 en misschien weten andere mensen die jouw type G5 hebben waar je exact moet zoeken naar bijvoorbeeld firmware updates.

Nookie.

Bijdrager
    nookie

als je daar bent op de site, dan kan je naar FANS unusually NOISY gaan, oftwel:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301733

Nookie.

Bijdrager
    nookie

of hier:

Mac OS X 10.4.3 or later: iMac G5 fans run at full speed after using single-user mode
    If you start your first generation iMac G5 computer in single-user mode, the computer fans will run at full speed for as long as you are in single-user mode. This is normal. However, on a first generation iMac G5 with Mac OS X 10.4.3 or later, the fans may continue to run at full speed even after you restart the computer normally.

Solution

If your iMac gets into into a state where the fans have remained at full speed after using single-user mode, follow these steps:

Type “exit” at the single-user mode command line prompt.
    Press Return.
    The fans should behave as expected after Mac OS X starts up.

This document will be updated as more information becomes available.

Bijdrager
    CalmCruiser

Mijn G5 had er ook last van, maar ook een aantal andere irritante problemen. De Rev A staan bekend om het vertoon van kuren. Ik heb besloten de computer te laten voor wat het was en heb een Powerbook gekocht

Bijdrager
    nookie

en dat het forum van apple, speciaal voor de imac g5:

http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=132

Nookie

Bijdrager
    macluc

Hartstikke bedankt, ik zal me na het werk (zit nu op Windows :-() eens gaan verdiepen in deze artikelen.

Bijdrager
    jan klomp

Het ook gehad met een aantal vroege versies van de desktop G5.
    Uiteindelijk zijn de logic boards door apple vervangen en toen was het probleem verholpen.

Bijdrager
    tijn22

bij mijn g5 rev A is het logic board is ook vervangen, sindsdien heb ik er ook geen last meer van.

Bijdrager
    macluc

logic board replacement kan vlgs de artikelen op het net niet bij fan problemen. Iemand daar andere ervaringen mee?

Het toeval wil dat er net een probleem gepost wordt over een soortgelijk probleem door Quazaar: “imac G5 loopt vaak spontaan vast”.

Mijn Imac doet het niet zo vaak maar ik begon wel te denken dat de vents misschien beginnen te blazen nadat de computer gaat hangen en niet zoals ik eerder schreef dat eerst de vents beginnen te blazen en computer dan gaat hangen …….. nog te volgen?

Bijdrager
    magic-with-mac

Heb je toevallig externe HD’s of USB sticks aangesloten?

Bijdrager
    tijn22

Ik weet niet hoe het precies zit met vervanging, maar ik had behalve de fans ook last van het probleem dat mijn Mac niet meer uit de sluimer te krijgen is.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.