30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

iMac G5

Wat is dat toch met die G5. Alleen maar problemen mee lijkt mij. Kan iemand mij vertellen waarom er zo veel problemen zijn met dit toch zo prachtige apparaatje?

Bijdrager
    Freek.

Heb jij er één? Wat zijn de problemen?

Bijdrager
    moodjoo

Pffff, ik werk op 2 iMacs G5 (1x revA en 1x revB) en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Dus ‘alleen maar problemen’ is onzin. :|

Bijdrager
    Paradiddle

nah hij heeft wel beetje gelijk zo heb ik ook een prob:?
    en hier bij Hardware zie ik wel vaker topic’s over problemen met imac
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52731

Bijdrager
    apple freak

Op een forum zoals deze worden problemen opgelost.
    En daarom zie en lees je alleen maar problemen. Maar een groot deel van de imac g5’en doen het gewoon goed.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Nee heb geen iMac G5. Maar vroeg het me af. Kunnen mensen nooit iets positiefs zeggen over die imacs?

Bijdrager
    Orson
    ”iPod

Kunnen mensen nooit iets positiefs zeggen over die imacs?

ja en ik zal beginnen.

Het is echt een pracht apparaat en ik zelf zou ze niet meer kunnen missen. :) Duidelijk genoeg :P

Geblokkeerd
    Anoniem

Er is een serie iMac G5’s die met een probleem moederbord lopen ja.
    Daardoor ligt het percentage foutieve modellen iets groter.

De moederborden die een grote kans op fouten hebben is degene
    met de X-caps. Als je de klep van de iMac haalt, zie je allemaal busjes.
    Als de inkeping op die busjes een “X” is, dan heb je er 1 die gevoelig is.
    Als de Inkeping iets anders is (meestal een K), dan heb je een goeie.

Op zich zegt dit niet zoveel, omdat lang niet alle X’s iMacs kapot gaan.
    Maar áls je een kapotte iMac hebt, dan komt het waarschijnlijk hierdoor.
    Het is een gewaagd ontwerp, met een beetje een hitte-afvoer probleem.
    Door die hitte kunnen die gevoelige busjes (de X’s dus) sneller kapot
    gaan dan de K-busjes.

De plek waar die busjes zitten noemen ze het “midplane”. Vaak krijg je
    als je je iMac wegbrengt een nieuwe midplane… soms sturen ze er 1
    op die je heel makkelijk zelf kan vervangen. Maar met de imac G4
    had je in het begin ook redelijk wat problemen hoor;)

Met álle gewaagde ontwerpen komen nieuwe problemen. En aangezien
    Apple nogal innovatief is, zie je het hier IETS vaker dan bij anderen denk ik.

Mvg,
    Joram

p.s.: Als mensen een goeie iMac hebben gaan ze ook niet op een forum zitten.
    Als je ’n kapotte iMac heb ga je natuurlijk vragen stellen op ’n forum. Dus
    ’t is nogal logisch dat je meer van kapotte iMacs hoort dan goeie…:)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb sinds december 2004 een iMac 20″ en kan niet anders zeggen dan: WAUW!

Een prachtapparaat. Stil, snel, mooi en betrouwbaar. Wat wil ik nog meer?! Nog een iMac!!!

Bijdrager
    Erikaatje

ik heb er ook 1..en ik ben er ook zeer tevreden mee!

Bijdrager
    Freek.
    ”iPod

Maar vroeg het me af. Kunnen mensen nooit iets positiefs zeggen over die imacs?

Jawel hoor: keimooi machientje. Zou ‘m er zo voor d’r bij willen hebben!

[size=9:2b047d6859]Oké Jim, mooi geweest zo. Ga lekker richting gebak, familie, vrienden en bezoek. Je bent jarig!

[/size:2b047d6859]

Bijdrager
    dgroten

Ik heb nu 2 maanden mijn nieuwe :apple: iMac G5 17″ en ben er super tevreden over! Wat moet ik meer zeggen, hij is snel, stil, mooi en heeft alles wat ik me kan wensen. :D

Bijdrager
    KNARFVries

Me to werkt perfect
    heb het systeem al aardig software matig gesloopt en hij bkijft het goed doen

Greetz Knarf

Bijdrager
    Buzz

Ik heb een 20″ iMac van die foute serie, waarvan intussen het midplane en het scherm zijn vervangen. Maar als je mij naar mijn mening over de iMac G5 vraagt komen er ook voornamelijk positieve dingen naar voren. Ik zou hem zo weer kopen, het is nog steeds de mooiste computer die er is. Het scherm is fantastisch, het ontwerp is erg handig, omdat er erg veel ruimte vrij blijft op mijn bureau, en hij loopt echt als een trein!

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Ik heb twee iMacs (G5 17inch 1.8) waar ik op werk, gelijk gekocht nadat ze uitkwamen. Van beide is de voeding vervangen. En bij een is de HD kapot gegaan. Verder vind ik ze helemaal top en ben ondanks de problemen nog steeds heel blij dat ik ze heb gekocht. Verder is mijn dealer (Machouse) een top zaak als het gaat om dit soort dingen.

De eerste serie van nieuwe modellen hebben altijd meer last van kinderziektes. En dat moet je op de koop toe nemen als je het gelijk wilt hebben. :wink:

Bijdrager
    eMacPaddy

Ik heb er ook een, heb er speciaal mijn powerboekje voor verkocht, maar 20″ is iets lekkerder dan 12″.
    problemen, ja slaaptekort.

Bijdrager
    Audio Bully

Heb sinds 2 maanden een iMac 2GHz PowerPC, 20 inch met 1GB RAM en het is echt een fantastische machine om mee te werken, nog geen problemen gehad. Met nog geen enkel Apple product dat ik heb gekocht overigens. Ben erg tevreden altijd.

Bijdrager
    Audio Bully

Hey, sinds wanneer heb ik een duits vlaggetje onder m’n naam? Ik kan in Profiel niet zien hoe ik dat moet wijzigen, iemand suggesties?

Bijdrager
    eightmedia

hehe ja slaaptekort .. pretty addictive

problemen:
    midplane is hier ook vervangen door het welgekende beeldscherm probleem, verder geen problemen alleen dat hij sinds kort mijn cd’s en dvd’s echt wel hard uitspuwt zodat die soms naast men imac belanden in plaats van dat ze erin blijven steken zodat ik ze eruit kan halen.

maar het werkt echt wel zalig, ik doe alles tegelijk zonder tijdsverlies of wachten .. photoshop flash dreamweaver itunes mail, .. alles staat open en werkt tesamen zonder probleem.

Inactief
    Anoniem
    ”eightmedia”

problemen:
    midplane is hier ook vervangen door het welgekende beeldscherm probleem, verder geen problemen alleen dat hij sinds kort mijn cd’s en dvd’s echt wel hard uitspuwt zodat die soms naast men imac belanden in plaats van dat ze erin blijven steken zodat ik ze eruit kan halen.

Da’s raar, die van mij gooit mijn CD’s en DVD’s er na vervanging van moederbord er ook wel erg hard uit. Spuugt ze als het ware eruit, ze vliegen gewoon door de kamer. Vind ik persoonlijk wel grappig!:D

Bijdrager
    KNARFVries
    ”Audio

Hey, sinds wanneer heb ik een duits vlaggetje onder m’n naam? Ik kan in Profiel niet zien hoe ik dat moet wijzigen, iemand suggesties?

Je provider heeft duitse ip adresssen gekocht en die aan jou uitgegeven
    ligt dus aan je provider
    als ik jouw was zou ik dus maar klagen want als duitser dor het leven gaan lijkt mij niet echt aangenaam

Greetz Knarf :)

Inactief
    Anoniem

Ik heb sinds gisteren een nieuwe iMac G5, 1.8 GHz, 17″. Wat een prachtmachien, ongelooflijk. Natuurlijk, vergeleken met mijn oude iMac G3, 400 MHz, is alles veel sneller, maar dit overtreft mijn verwachtingen. En tot zover nog geen problemen gehad;-)

– Koen.

Bijdrager
    Selected
    ”Paradiddle”

nah hij heeft wel beetje gelijk zo heb ik ook een prob:?
    en hier bij Hardware zie ik wel vaker topic’s over problemen met imac
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52731

Dat klopt

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    ”KNARFVries”

Je provider heeft duitse ip adresssen gekocht en die aan jou uitgegeven
    ligt dus aan je provider
    als ik jouw was zou ik dus maar klagen want als duitser dor het leven gaan lijkt mij niet echt aangenaam

Greetz Knarf :)

En een schade vergoeding vragen! Moet niet gekker worden! Een duits IP adres…

Bijdrager
    Audio Bully

@Knarf

Danke schön! Ik zal ’s ff kijken hoe of dat zit!:)

Bijdrager
    iDuck

Prachtige machine! Kan er niets dan lof over uiten.
    Tot nu toe :) geen enkel probleem mee… stil, snel, stabiel, prachtig scherm etc…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52803&postdays=0&postorder=asc&start=15
    Hier staat een stukje op pagina 2 (onderaan) over een trend die ik wou ontdekken in de problemen van iMac G5

mvg
    Johan

Bijdrager
    J-roen

Ook ik heb geen problemen met mijn iMac.

Bijdrager
    GuusII

ook ik (Rev A 17″ 2 Gb uit dec 04) ben ondanks redelijk wat problemen echt méér dan tevreden met mijn iMac. Het is echt de meest briljante computer (voor thuisgebruik) ooit, en je oogst er ook zeker heel veel complimenten en verbazingen mee (vooral als je alles WiFi en BT hebt!)

Bijdrager
    Sunneh

Enig probleem dat ik op het moment is: “Tragere verbinding” (draadloos netwerk) + Kan niet printen blijkbaar, en ik heb een dode pixel bijna in het midden.

Dit laatste kan ikzelf niks aan doen helaas :(.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik heb ook nog geen problemen gehad met mn iMac, ben er erg tevreden over. Maar je leest hier idd toch een hoop (dezelfde) problemen.
    Ik zie wel, hopelijk blijf ik er van gespaard. Maar ik denk dat je met een rev B meestal toch redelijk safe zit.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.