11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Dick de Roos

[iMac G4]Interne batterij vervangen.

Hallo,

Ik heb nog geen probleem, maar ik vroeg me wel een paar dingen af m.b.t. de interne batterij in een (bolletje) iMac 1,25 GHz met 17″ scherm. (ook wel iMac G4 USB 2.0 geloof ik).

Als de Mac niet aan het net staat, zal de batterij de klok moeten voeden en dus langzaam leeg lopen.
    Mijn vraag is: wat is de levensduur van de interne batterij als alles gewoon op het net is aangesloten?
    En als de batterij leeg blijkt, hoe kan je die vervangen?
    Ik heb wel een beschrijving voor het vervangen van de HD en dergelijke , maar over de batterij heb ik niets kunnen vinden.
    Weet iemand hier iets van?

Bijdrager
    SCCB

Ik heb ooit van een hoop macs via een torrent de service manuals gedownlaod.
    die van jou staat er ook bij.
    het bestand is echter 7,6MB groot. Ik denk dat je mailbox zal protesteren

als je een manier weet om het te uploaden houd ik me aanbevolen

Bijdrager
    sypie

Deze afbeelding, helemaal rechts dat groene dingetje, dat is de batterij. Als je dus deze tutorial volgt dan komt ‘ie te voorschijn. Hoe lang die meegaat is nooit met zekerheid te zeggen. 1 ding weet ik wel: in de 7 jaar dat mijn AMD PC staat te ronken heb ik nog nooit de batterij hoeven vervangen.

Je kunt zien aan je klok of de batterij leeg is. Als de tijd iedere keer als de Mac van de spanning is geweest teruggedraaid is naar heel vroeger, dan is de batterij leeg.

Bijdrager
    sedikit

@SCCB en @Dick de Roos,
    Ik weet niet of het de bedoeling is om dat bestand naar Dick de Roos op te sturen, want in dat geval kun je YouSendit gebruiken:
    http://www.yousendit.com/

Bijdrager
    SCCB

klopt, maar dan heb ik een e-mailadres nodig

Bijdrager
    sedikit
    ”SCCB”

klopt, maar dan heb ik een e-mailadres nodig

Dus Dick de Roos, actie!

Bijdrager
    Dick de Roos

Sorry, ik was even weg.
    Actie dus.

PB naar SCCB gestuurd.
    :)

Bijdrager
    trabant

Dan heb ik hier nog een linkje naar het openen van de 20″ iMac G4. Ook daar wordt getipt meteen de batterij mee te nemen als je binnenin wat vervangt of opwaardeert. Kan natuurlijk ook andersom.
    Overigens heb ik ook wat manuals,
    De pdf voor de iMac (USB 2.0) updated 11 september 2003 is 180 bladzijden cq.5,1 MB groot.
    zelfde machine, maar update van 6 juli 2005 heeft 200 blz en 7,8 MB.

Bijdrager
    SCCB

7,48MB verstuurd via http://www.yousendit.com

downloadlink: http://download.yousendit.com/D066D4704E0A82E8

graag gedaan… :lol:

Bijdrager
    Dick de Roos

Binnen!
    Wat geweldig een forum is dit toch!:D

Dank hiervoor.

”SCCB”

graag gedaan…:D

Bijdrager
    trabant

Er zijn twee generaties moederborden voor iMac G4. M.b.v. de MacTracker kun je mooi de grens zien. Met de introductie van de 1 GHz iMac is er een nieuwe AHT-versie (2.x.x) en kan er ook dubbel zoveel geheugen in.

En op dat punt zou ik Dick de overweging mee willen geven om de factory installed geheugenmodule van 256 MB te vervangen door eentje van 1 GB. Het apparaat ligt immers toch open en dan kun je er heel makkelijk bij. Optische drive en harde schijf zitten aan elkaar gemummied en dat zijn dingen die je nog via firewire kunt inprikken.
    Maar van driekwart naar anderhalve Gyg aan geheugen is een investering van 50 tot 70 euro (mac-winkelprijzen) wel waard.

[size=9:b429f34090](zelf heb ik in mijn 20″ G4 bij een garantiereparatie van de superdrive het geheugen en de harde schijf laten upgraden. Ivizi deed dat zonder meerkosten. Vooral van die 500 GB schijf heb ik veel plezier. Het extra (van 1,25 naar 2 GB) geheugen merk ik met mijn huidige gebruik nog niet optimaal, maar in de toekomst denk ik wel wat langer met de machine te kunnen doen.)[/size:b429f34090]

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.