12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

iMac G4 start niet op

Mijn iMac G4 wil in eens niet meer opstarten! Net alsof hij weet dat ik hem verkocht heb. Met opstarten krijg ik een knipperend mapje met vraagteken en OS icon.

Ik dacht al dat het de batterij op het moederbord kan zijn. Hij is vorige week geopend om er een nieuwe drive in te zetten.

Wat kan ik doen?

Bijdrager
    Nikita

Druk de ALT knop eens ingedrukt tijdens het opstarten en kijk welke opstartschijven worden weergegeven. Probeer anders OSX er eens opnieuw op te installeren (vanaf de installatie CD / DVD), als je ‘m verkoopt mag ‘ie toch leeg zijn :)

Bijdrager
    bjorngra

Met alt heb ik al gedaan en dan krijg ik links een gebogen pijltje en rechts geloof ik een pijlbutton naar echts te zien. Verder zie ik de cursor als OS9 klokje en kan verder niets doen.

Ik wilde hem ook gaan installeren maar kijk graag nog heel even alles na of ik alles gebackuped heb.

Gisteren had ik dit ook maar na 4x aan uit ging hij opeens weer.

Bijdrager
    Nikita

Ok, ik neem aan dat je nog een andere Mac hebt, aangezien je ‘m verkoopt? Misschien dat je ‘m nog kan reanimeren via de Target modus (opstarten met T ingedrukt en verbinden met de andere Mac via Firewire).

Als je het gister ook al een paar keer had, ligt het misschien aan de hardeschijf. Hopelijk niet, maar je weet het maar nooit (de hardeschijf in een iMac is nogal lastig te vervangen).

Bijdrager
    bjorngra

Goeie tip! Niet aan gedacht. bedankt!

Zou het niet de batterij kunnen zijn? Dat die leeg/oud is.

Bijdrager
    Nikita

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten… Ik heb een iMac G3 met een lege PRAM batterij, maar die start gewoon op. Het enige wat die heeft is dat ‘ie de tijd niet vasthoudt als de stekker er uit wordt getrokken.

Bijdrager
    bjorngra

Ik koppel de iPod 30GB los en hij start op! Hoe kan dat nu?

Bijdrager
    Nikita

Een Firewire iPod? Je gaat me toch niet vertellen dat de iMac van de iPod wilde opstarten :P
    Hou het voorlopig maar even er op dat de Opstartschijf niet goed stond / staat ingesteld. Controleer het anders even bij Systeemvoorkeuren –> Opstartschijf. Daar even de interne hardeschijf selecteren.

Bijdrager
    Bor

HAHAHAHAHA:P

dit is idd wel erg maf:P . Voortaan eerst even alles loskoppelenā€¦

Bijdrager
    Turbanus

Je gaat toch niet afzetten en opstarten met de iPod aangekoppeld….. nooit zoiets doen dus!

Bijdrager
    bjorngra

Hoezo, ik heb wel vaker de iPod aangekoppeld en hij start normaal gewoon op.

Bijdrager
    Turbanus

Dat soort geinjes haal ik dus echt nooit uit.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.