6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Sleutelbeheerder
    Night

iMac G4 schoonmaken: nicotine binnenin

Na jarenlang te hebben gedraaid in een (ahum) niet geheel rookvrije ruimte, begint ie al na korte tijd knap lawaaierig te worden. Logisch, want de geinhaleerde kleverige nicotine zorgt – samen met huisstof – natuurlijk voor een leuke isolatielaag op de te koelen onderdelen.

Wat wil ik nu doen?

Omdat m’n zoontje onderhand ook een mac nodig heeft wil ik ‘m helemaal uit elkaar halen en ‘m van binnen schoonmaken.

Op AccelerateYourMac heb ik wel duidelijke handleidingen gevonden omtrend het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, máár….

WIE WEET ER WAAR IK STRAKS OP MOET LETTEN MBT SCHOONMAKEN

1) Welke onderdelen moeten schoongemaakt worden t.b.v. effectieve koeling
    2) Waarméé kan ik het beste deze onderdelen schoonmaken?

Bijdrager
    benj1989

met een compressor

Sleutelbeheerder
    Night

Nicotine plakt (is net lijm) dus met n beetje lucht zal ik niet ver komen;) (overigens al eerder geprobeerd)

Bijdrager
    Maximus

ik zou zelf de chips afnemen met iets van Muscle oid. Dit is namelijk schoonmaakmiddel dat niet bijtend is voor de aparatuur. Ik heb mijn oude G5 ook zo schoongemaakt van stof enzo.

Ik vermoed dat dat ook wel zal werken met nicotine. Niet dat k het zelf kan proberen maar moedersch gebruikt dat Muscle voor veel dingen en niets gaat kapot moet wel een wondermiddel zijn:P

Bijdrager
    coootju

Ik zou heel voorzichtig de onderdelen schoonmaken met een wattenstaafje en alcohol. In ieder geval met met iets heel zachts, i.c.m. iets wat geen residu achterlaat.

Zorg dat je niet statisch geladen raakt, hou dus altiijd de behuizing vast, terwijl je poetst.

succes, Marco

Bijdrager
    Obi

Muscle zou moeten werken. Maak een zachte doek nat en probeer het eerst even uit op een niet zichtbaar oppervlak.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.