5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Floriaan

Imac G4 herïnstalleren

Hey,

Onze Imac G4 1Ghz is nu echt super traag en ik dacht nu dat tiger er aan komt er alles af te gooien en terug opnieuw installeren maar dan tiger
    Nu blijven al de programma’s er dan nog op? Er staan 6 gebruikers op hoe en welke map moet ik dan backuppen? Zet ik dat op cd of op onze Lacie 80Gb externe hardeschijf?
    Zijn er ook nog andere manieren om onze computer terug sneller te maken?
    Alle ideeën zijn welkom!

Floriaan

Bijdrager
    Xserve

je kan Tiger je mac laten ‘Updaten’, en dan verlies je niets, maar win je wel geen snelheid.

Je kan in de installatie echter ook voor Erase and Install kiezen:

1. Bestanden back-up’en
    2. Tiger installeren met Erase and Install optie
    3. iLife installeren
    4. de bijhorende software installeren met de installatie cd ,kies voor ‘Bijhorende Software installeren’, niet voor Bijhorende Software én Mac OS X installeren

Je kan ook de vereiste OS 9 stuurprogramma’s installeren (meegeleverde cd II), en je eigen software natuurlijk (Microsoft Office)…

Bijdrager
    Floriaan

Dat betekend dat ik alle programma’s opnieuw moet installeren??!!

Bijdrager
    gtalien

Als je de erase optie kiest moet je inderdaad alles opnieuw installeren.
    Het is minder werk dan het lijkt, ik doe dat als m’n machine gewoon
    niet meer lekker loopt (dit jaar al 2 keer) en ik heb aardig wat programma’s
    in mijn Dock staan

Bijdrager
    jeff

Je kunt een nieuwe auto kopen als het asbakje vol is. Maar dan is de pret wederom van korte duur. Dus is de vraag waarom je iMac zo langzaam is geworden. Hij moet in principe jarenlang even snel blijven, zo lang je harde schijf minimaal nog zo’n 20% ruimte heeft. Kijk eens of een bepaalde applicatie extreem veel processorkracht vraagt. Verder regelmatig bevoegdheden herstellen, onderhoudsprogramma’s draaien als je hem niet steeds aan hebt. En verder natuurlijk voorzichtig zijn met het installeren van allerlei ogenschijnlijk leuke progjes en utilities van internet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.