9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Niels

iMac G4 & HD video afspelen

Hallo iedereen,
    ik overweeg om een iMac G4 te kopen, nu weet ik zelf ook wel dat je van die toestellen niet heel veel meer moet verwachten aangezien hun leeftijd(licht webbrowsen, lichte tekst bewerking…).Ik zou hem ook eerder als een collectersitem beschrijven dan als een echte computer voor nu(heb nog een moderne computer), maar een van de dingen die ik echter toch graag zou kunnen doen is HD films kijken. Is een 20” iMac G4 met een 1,25GHz PowerPC G4 en een NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra with 64MB of DDR SDRAM (http://support.apple.com/kb/sp94) in staat om zonder enige problemen 1080p Full HD af te spelen(ik weet dat het scherm net geen Full HD is (1680 * 1050)). En weten jullie misschien of hij via HTML 5 ook youtube video’s kan afspelen (flash draait zoals jullie waarschijnlijk wel weten niet op PowerPC).
    Alvast bedankt.

PS: Zijn er misschien nog dingen waar ik zeker op zou moeten letten als het effectief tot kopen komt?

Bijdrager
    TRML

Dat gaat je niet lukken denk ik, die iMac’s hebben al moeite met YouTube fimpjes afspelen.

Bijdrager
    TRML

Koop dan liever een Intel iMac met minimaal een Core2Duo erin en een geheugen of minimaal 4 GB

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb hem ook gehad, maar helaas kun je er niet zoveel meer mee doen. Youtube gaat nauwelijks, full hd video bestanden lukken ook niet echt dacht ik. Maar als je een beetje zoals ik ben koop je hem gewoon ondanks dit advies om er dan zelf achter te komen; het blijft een leuk ding waarvan je zou wensen dat hij meer kon:lol:

Let vooral op het scherm (dode pixels), Superdrive (zijn vaak stuk), en test de harde schijf met het schijfhulpprogramma op fouten.

Bijdrager
    JoelCoster

– Flash draait wel op PowerPC, tot versie 9 op Tiger, 10 op Leopard, snel is het echter niet.
    – Youtube videos zal tot 480P prima gaan, misschien lukt 720 ook nog.
    – Full HD video word m niet, daar heeft zelfs een baseline dual processor G5 nog moeite mee, 720p gaat prima

Verder is het een nog prima bruikbare computer voor niet al te zware taken.

Bijdrager
    Mac Pro Bart

gebruik mactubes gaat veel sneller je kunt dan namelijk wel hd afspelen
    zonder dat het een hakkel-festijn word

Bijdrager
    Brombeer

MacTubes beperkt zich tot Youtube.

Voor modern 720/1080p videomateriaal is dat dik tien jaar oude beestje niet toegerust, ook al stop je er de volle 2GB aan RAM in. Het is de reden dat ik een jaar of wat geleden de stap naar Intel heb gemaakt.

Bijdrager
    macpro

Optie: als je van sleutelen houdt, dan haal je het binnenwerk er uit en stop je er een Mac mini in.
    Heb je wel de mooie looks van de iMac G4 en de power van een mini.
    Maar dit moet je alleen doen als je zelf goed kunt knutselen.

Bijdrager
    macpro

Moet ik nou echt bij elk topic eerst uitvoerig de datum controleren voordat ik reageer?
    Kom op OMT, los dat probleem nou toch eens op.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.