10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    junjur

imac g4

ik ben van plan om een oude imac g4 te kopen voor op m’n kamer. Mijn vraag: als ik er een koop, kan ik dan nog een airport kaart derin stoppen op de een of andere manier? of moet ik bijvoorbeeld zo’n bluetooth ding kopen, en hoe werkt dat onder os X? ik kan gewoon op ons netwerk in huis neem ik aan. We hebben een Buffalo station dat het internet draadloos doorgeeft. Dus dat is wel redelijk belangrijk voor me.

aanvulling: en wat vinden jullie dat ik ongeveer voor een goeie imac G4 moet betalen en hoe duur is zo’n draadloze uitbreiding?

Bijdrager
    michi_rishi

Bedenk dat de alleen de laatste generatie USB2.0 heeft (17″,20″-1.25Ghz, 15″-1Ghz).
    Voor een nette 17″ van de laatste generatie betaal je nu 650-800. In deze modellen kun je Airport Extreme zetten. Je zou er nog jaren mee vooruit kunnen.

Als je voor een ouder model gaat betaal je natuurlijk minder, maar bedenk dat je dan geen nieuwere iPod’s kan aansluiten (nano, video), het inladen van foto’s etc. via USB tergend langzaam gaat.

Maar voor een beetje internetten, en eenvoudige DVD’s, video’s maken is zelfs een 800Mhz nog prima!

Opvallend is overigens dat de latere modellen tweedehands even veel kosten als vroegere iMac G5’s.

Edit: ik zag op marktplaats een AE kaartje voor 25,-

Bijdrager
    macdaddy

Ik vind dat Mvdlande een klein beetje overdrijft hoor…….
    Ik heb zelf nog steeds een “oude`” iMac op 700mhz. (Past ook airport in.) Met een gig. geheugen en daar kun je heus nog wel wat meer dingen mee doen als wat Mvdlande zegt.
    Ik draai zelf dagelijks met Photoshop (CS) en dat gaat prima. Verder gebruik ik iWeb, Painter, Limewire, en Toast ook regelmatig.
    Een iMac mag ongeveer standaard rond de 450+ euro kosten…..(15 inch…)Wat een kaart kost voor draadloos netwerk weet ik niet…..

Bijdrager
    junjur

bedankt voor jullie reactie. die 400 nog wat euro klinkt me wel goed in de oren en die 25 euro voor zo’n kaartje ook wel. Maar wat vinden jullie, is het een goede aanschaf? ik wil niet zo veel ermee doen, muziek luisteren en internetten enzo. voor mij is het wel veel geld, dus is het wel een goed idee? ik heb verder al een ipod nano, maar die kan ik gewoon via onze huidige computer bijwerken.

Bijdrager
    Overstappertje

Mij lijkt het geen verkeerde koop. Wat je ook nog zou kunnen overwegen: Als je al een monitor hebt, zou je een tweedehands mini kunnen kopen binnen hetzelfde budget, dan heb je een modernere machine. Maar goed, met de iMac G4 kun je op zich alles doen wat jij wilt, en hij is wel gaaf natuurlijk.

Bijdrager
    Geedee

Ook ik werk nog meestal op een iMac G4 – 800 MHz en draai vlot CS, Office, alle Apple-appz en noem maar op. Absoluut geen verouderd toestel dus.

Bijdrager
    macdaddy

Ik heb het dan wel over een 15 inch he.. Dat moet je maar net willen.
    Gezien jou budget is een eMac mischien iets voor jou.
    Voor heel weinig geld toch een 17 inch Mac waar je alle dingen op kunt doen die jij wilt..
    Als je er wat extra geheugen bij steekt…Blabla bla Deze onderwerpen zijn hier al heel vaak besproken.
    Maar een g4 iMac is toch wel iets mooier. De 17 inch zal dus wat duurder zijn dan wat jij hebt te besteden.

Bijdrager
    iDuck

Mwah, de post van mvdlande vind ik een hele goede. USB2.0 is toch de standaard voor de iPod’s nu en vele andere apparatuur (scanner/printer/hd etc…) En in de oudere iMacG4’s moet een airport .b kaartje. Die koop je niet 2e hands voor €25 maar minimaal €80…

En smaken verschillen en ik val buiten het gros, want ik vind een iMacG4 een draak om te zien :D

Bijdrager
    macdaddy

Linkje voor de TS:
    http://www.marktplaats.nl/?rotid=5026-25976-4958-0
    Laat maar ….link werkt niet..
    Ik krijg het op deze PC(!) niet voor elkaar de koppeling in een nieuw venster te laten openen…
    Ging over een 1ghz. eMac met 1gig. ram voor 425 euro…..

Bijdrager
    Overstappertje

oe, ja, die eMac’s vind ik echt cool. Ik vind ze mooier dan de iMac G4 zelfs. Een beetje de looks van een iMac G3 maar toch de power van een G4.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.