11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    LuukLG

Imac g3 Video's afspelen

Hallo Mensen,

Ik heb een Imac g3 maar ik kan er bijna geen filmpjes op afspelen, graag zou ik willen weten wat de precieze oorzaak nou is.

komt het echt door de processor en grafische chip of omdat hij het ondertussen zwaar genoeg heeft met OS X tiger. Misschien wel vanwege weinig ram?

Ik hoop dat iemand mij het exact kan vertellen.

dit zijn de specs:

iMac g3 Indigo slot loading cd
    400Mhz
    120 gb schijf
    256mb sdram
    ATY rage128pro
    Mac os 10.4.11

Mvg.

Luuk

Bijdrager
    FloorvN

Flash afspelen op elke PPC gaat erg traag !!

Mijn advies is upgrade je RAM eens ga terug naar OSX Panther 10.3 en probeer eens de HTLM5 versie van youtube !!
    Je Grafische kaart is vooral de bottleneck bij het afspelen lijkt me..

Bovendien is je machine al behoorlijk oud, en is misschien upgraden niet eens de moeite waard ??

Bijdrager
    LuukLG

Ja het eigenlijk meer over filmpjes die ik vanaf mijn usb stick afspeel

Bijdrager
    FloorvN

Wat voor soort video formaten zijn het ??
    bijv. DivX, AVI ?? DVD5 of DVD9 ?

Deze formaten zouden naar mijn gevoel nog prima moeten kunnen afspelen op een G3 met goede framerate..

HD Materiaal moet je echt vergeten, dit draait pas enkel vanaf een Intel mac !

Verstandig lijkt me om je materiaal eerst te kopieeren naar je interne HDD, aangezien je maar USB 1.0 hebt, kan het voorkomen dat je hiermee buffer problemen kunt krijgen..

Probeer eens voor het afspelen VLC Player, is bovendien ook geheel gratis !
    te vinden hier : http://www.videolan.org/vlc/

Beschikbaar voor Mac Windows en Linux

Bijdrager
    Rickje

G3.. ik zou lekker een nieuwe machine kopen.

Bijdrager
    LuukLG

Het formaat was WMV ik heb het afgespeeld in windows media player 7 geloof ik.
    Ik heb vlc geprobeerd, maar die crasht na een paar seconden. ik weet niet waarom, misschien trok die het niet.

Ik zal morgen eens het filmpje naar de hdd verplaatsen.

maar wat zou de beste bestands extensie zijn voor de imac en welk programma?

@rickje ik heb een vrij nieuwe laptop die ik voor de meeste dingen gebruik, de imac g3 heb ik voor hobby en decoratie er naast staan :)

Bijdrager
    johnkeates

WMV afspelen op een non-AltiVec PowerPC Mac kan je vergeten. Misschien als je ergens een hele oude Windows Media Player for Mac OS 9 kan vinden, en dan ook Mac OS 9 installeert. Dan heb je een kans dat het lukt, met oud formaat WMV.

Probleem is dat die iMac te traag is voor software-decoding en de hardware niet heeft voor hardware-decoding. Zelfs SD materiaal gaat heel moeilijk worden.

Bijdrager
    sedikit
    Rickje op 01 januari 2013

G3.. ik zou lekker een nieuwe machine kopen.

Een beetje onnodig advies, vind je niet?! Denk je nou heus dat LuukLG daar nog nooit zèlf aan gedacht heeft? Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom hij een G3 heeft, en daarover advies wil hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Om te beginnen is het geheugen natuurlijk èrg minimaal.

256 Mb moet een compleet systeem draaien, en dan ook nog eens bezig zijn met het zware werk van filmpjes draaien.

Helaas zal het behoorlijk lastig worden daar nog een goedkope upgrade voor te vinden.
    Een compleet ‘nieuwe’ G3 kopen met meer geheugen is waarschijnlijk eenvoudiger (en/of goedkoper).

Maar ook met meer geheugen zullen die WMV’s niet echt lekker gaan draaien.

En inderdaad: niet vanaf de USB-stick, want die is sowieso al wat traag voor films e.d.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dat moet je gewoon niet willen. Op een G4 is het zelfs behelpen. Vergeet niet dat Youtube pas vijf jaar bestaat en dat we voor die tijd VGA filmpjes van max 2 minuten met elkaar deelde.

Bijdrager
    johnkeates

Dus, om een lang verhaal kort te maken:

DVD5 filmpjes met MPEG2 encoding gaan het beste werken. Vanaf HDD of ODD.
    Dat komt om dat de Ati Rage 128 met MPEG2 decoding best wel wat decodeerwerk kan doen. HDD of ODD om dat je anders niet snel genoeg met data heen en weer kan. Gezien het een G3 is zit er dacht ik geen FireWire op, alleen de DV modellen hadden dat dacht ik. Dus daar zit ook geen optie in.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.