10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Ansems

iMac G3 van OS 9.2 naar OS X 10.3

Beste OMT’ers,

Ik heb mijn oude iMacje weer eens onder het stof vandaan gehaald en nu wil ik er eigenlijk 10.3 op gaan zetten maar nu draait hij nog op 9.2 maar de overstap lukt me maar niet, heeft een van jullie hier ervaring mee of tips?

iMac:

model: iMac G3
    processor: PowerPC G3 233MHz
    RAM: 288MB
    video: 4MB

Bijdrager
    GoeieDag

Volgens Mactracker zou het moeten lukken met 10.3 Panther (maar niet meer met 10.4 Tiger vanwege geen 256 MB RAM):
    System Requirements: PowerPC G3 or later, built-in USB, 128 MB of RAM, and 3.0 GB of hard disk space

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je hebt de 10.3 DVD al? Zo niet, die kun je bij Apple bestellen. Ook zul je voordat je gaat installeren zeer waarschijnlijk een firmware update moeten uitvoeren vanaf OS-9. (Dus vóórdat je 10.3 gaat installeren!)

Het installeren zelf is voornamelijk de instructies volgen op je scherm. En aangezien dit een clean instal zal worden dien je eerst een goede back-up te hebben.

Bijdrager
    macpro

Let vooral op de firmware update zoals hierboven al is aangegeven.
    Doe je dat niet, dan loop je het risico op een zwart scherm.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    hendrik op 17 februari 2014

Je hebt de 10.3 DVD al?

CD, mag ik hopen — in zo’n iMac zit volgens mij geen DVD-speler:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

OK, CD dan. (Of schijf, dan is het altijd goed)
    Ik weet echt niet uit mijn hoofd wanneer de CD door de DVD werd vervangen en had ook geen zin om dat op te zoeken :angel:

Bijdrager
    Ansems

is die CD nog gewoon te bestellen bij Apple?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Uiteraard wordt dit systeem al lang niet meer verkocht, maar als het goed is kunnen al dit soort oude systemen nog verkregen worden op bestelling.
    Waarschijnlijk moet je de helpdesk bellen of een algemeen telefoonnummer. (Voor NL: 0800 0201581)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    hendrik op 18 februari 2014

Ik weet echt niet uit mijn hoofd wanneer de CD door de DVD werd vervangen en had ook geen zin om dat op te zoeken :angel:

Ik weet het voornamelijk omdat ik ongeveer zo’n zelfde G3 heb, en daar zit een CD-speler in — anders had ik het ook op moeten zoeken, hoor:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb nooit een ‘G3’ gehad, vandaar. Ik ging van een Mac met floppy naar een G4 met DVD. Daar stopte ik dan ook wel eens een OS in dat op CD stond vermoed ik maar daar denk je dan verder niet over na.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.