7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

imac G3 start op met vergeeld scherm

Maar springt daarna weer naar gewoon. Is dit een teken aan de wand dat het scherm ver heen is of kan ik dat op een of andere manier oplossen?

Moderator
    unSOUND

Dat kan helaas heel goed betekenen dat het scherm zijn einde nadert. Mijn iMac G3 ging vlak voor zijn dood ook af en toe ineens over op onscherp of verkleurd beeld, en dan weer terug naar goed beeld…

Dingen die je nog na zou kunnen lopen zijn de firmware ( up to date ? ) en de vram instellingen ( resetten ? )

Bijdrager
    fatboysmart

Heb hier ook nog ergens een iMac G3 (DV) staan die al tijden een geel beeld geeft. Af en toe heeft hij er weer zin in en is het beeld weer even goed, maar meestal niet.

Ik denk toch dat het iets hardwarematigs is (blauwsignaal valt weg of zo).

Bijdrager
    Xserve

Ik heb ook nog een CRT-scherm gehad dat dezelfde verschijnselen vertoonde. Het beeld werd soms opeens geel, na een tijdje werd het terug gewoon en zo ging dat maar door. Ik heb het scherm maar weggesmeten, uit voorzorg. Het was toch maar een energievretend bol jaren-90 scherm, met een gigantische beeldbuis en een kleine beeldoppervlakte.

Bijdrager
    Freek.

Ook al op het idee gekomen op even bij Beeldschermvoorkeuren -> Kleur te kijken? Mss verspringt ie daar van profiel. Dat kan ook al heb je je monitor niet gecalibeerd.

Bijdrager
    mbaert

Klinkt dan toch minder leuk. In november aangeschaft voor een prikkie, maar nu al op. Maar snel een backup maken voordat ik niets meer zie…
    Overigens, kun je dan wel met een extern scherm verder? Ik heb nog een blue-white 17″ Apple monitor, kun je die aansluiten op de iMac IV indigo G3 500Mhz?

Bijdrager
    505

Als je iMac een VGA uitgang heeft wel.

Volgens mij heeft je beeldscherm ook VGA.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.