6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nick Nack

iMac G3 raar probleem!

Ik heb een HEEL raar probleem met mijn imacje.

Als ik hem van de stroom afhaal en er weer op doe. Doet hij NIKS meer!

Dan moet ik het moederbord eruithalen en op zo’n klein knopje op het moederbord drukken, weer in elkaar zetten en dan doet hij het weer! Ook als ik hem uit en aan zet.

Maar zo gauw ik de stekker uit het stopcontact doe, en er weer in, is het weer hetzelfde liedje!

Hoe kan dit? :cry:

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je telkens je iMac uit het stopcontact haalt.
    Da’s toch nergens voor nodig?

Het probleem komt me ook niet bekend voor, maar het lijkt erop dat hij
    z’n laatste adem een beetje begint uit te blazen… het is tenslotte een
    machine van *ehmmm* dik 8 jaar oud? Ik kan er naast zitten hoor, maar
    een goed teken vind ik ’t eerlijk gezegd niet;-)

Bijdrager
    solutions

Kan het te maken hebben met dat batterijtje (ff de naam kwijt), die er voor zorgt dat bepaalde instellingen bewaard blijven (datum, tijd etc.)?

Ik heb weleens gehoord dat deze batterij ook iets te maken heeft met het opstarten van je Mac.

Als dit het probleem is, kan je dat makkelijk zelf verhelpen.

Bijdrager
    vic

@ solutions: dat batterijtje waar jij het over hebt is volgens mij niet het probleem: bij mij was dat batterijtje ook eens plat, maar dan werkt je mac nog normaal hoor, enkel als je opstart krijg je dan de melding dat we het jaar 1973 of zoiets zijn… (hij kan dan de exacte datum en tijd niet onthouden)
    maar je mac werkt voor de rest nog normaal, nooit moederbord er uit moeten halen hoor…

tenzij het hier over nog een ander batterijtje gaat?

Bijdrager
    Pofzak
    ”Nick

Ik heb een HEEL raar probleem met mijn imacje.

Als ik hem van de stroom afhaal en er weer op doe. Doet hij NIKS meer!

Dan moet ik het moederbord eruithalen en op zo’n klein knopje op het moederbord drukken, weer in elkaar zetten en dan doet hij het weer! Ook als ik hem uit en aan zet.

Maar zo gauw ik de stekker uit het stopcontact doe, en er weer in, is het weer hetzelfde liedje!

Hoe kan dit? :cry:

Batterijtje op moederbord er even uithalen en contactjes met fijn schuurpapiertje reinigen. Batterijtje vervangen (als je iedere keer de melding bij opstart krijgt dat je klok verkeerd staat is ie leeg).

Heeft bij mij al 3 “dode” imacs weer tot leven gebracht.

Bijdrager
    Nick Nack

Ja, maar de tijd onthield hij wel.

Of had jij dit ook met de stroom eraf? Dan haal ik even een nieuwe.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.