11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    MacFloo

iMac G3 lime DV te warm?????

Ik heb gisteren op tweedehandsmac.nl een gigantisch mooie imac gekocht
    model G3 versie II, alles werkt perfect, maar ik vraag me af of het redelijk tot normaal is als de aan de bovenzijde van de machine de temperatuur behoorlijk oploopt, ik heb dit nog niet meegemaakt omdat het voor het eerst is dat ik zo’n machine aan heb, ik ben dit niet gewend bij mijn G4 imac namelijk.

Wie heeft er een, en weet uit ervaring of dit kan kloppen, ik dank u
    alvaast voor de moeite:o

Bijdrager
    Herman

is heel normaal, vooral als de iMac aan het werk is geeft hij nogal wat warmte af.

Bijdrager
    Julian

Er zit geen ventilator in de iMac (de kast zou auto-ventilerend moeten zijn), daarom kan ie nogal eens warm worden. Ik zou me pas zorgen gaan maken als ie gaat smelten:)

Bijdrager
    pepe

En als bijkomend voordeel mag je je verwarming een graadje lager instellen… :lol:

Bijdrager
    MacFloo

bedankt voor de reacties, ik weet in ieder geval dat het normaal is, das toch fijn om te weten. Toch!!

Maar als ik nu toch bezig ben, af en toe start de HD wel op maar komt er niets op het scherm ??????
    gebeurt maar een enkele keer tot nu toe, ik niets raars gevonden, misschien toeval???

Bijdrager
    awesomemac

Ik heb 2 jaar lang een iMac 400 DV gehad en ook hier werd het vooral aan de bovenkant warm. Heel normaal.

Over je HD. Als je een lang verhaal typt of chat bijv. heeft je iMac je HD niet nodig en deze staat dan stil en je kan gewoon blijven typen en/of chatten. Alleen als je iets doet waarbij info op de HD moet worden opgeslagen of als er iets wordt opgevraagd (menu, icoontje) dan start ‘ie weer.

Bijdrager
    Murfel

jongens toch, niet panikeren!:)
    is toch gezellige warmte die eruit komt.

Leve de oude warme imacjes !!;)

Bijdrager
    Shadia

Het is inderdaad normaal dat er warme lucht uit komt, daarom wil ik graag een cube, als voetenverwarmer.

Bijdrager
    Murfel

en een powerbook voor een warme schoot :):)

Bijdrager
    Shadia

En je iMac voor rug verwarmer.

Bijdrager
    pepe

De centrale verwarming aanzetten is goedkoper…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.