19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    kaiser pro

imac G3 kopen of niet

Hallo allemaal,
    Ik heb een imac G3 op het oog voor 125 eouro.
    Het is een imac G3 350 mhz, 80 GB, 10.3.9 en 1 GB Ram.
    Verder staat er noch dit bij: >interne cd-rom
    >usb floppy drive
    Hier bergrijp ik vrij weinig van. Wat denken jullie, Bedoelen ze een cd brander of alleen lezer.

PS kan ik hier op Safari, Mail, iPhoto, ITunes, iWeb, (iMovie) en Microsoft word draaien.

Bijdrager
    Thoomas
    ”kaiser

PS kan ik hier op Safari, Mail, iPhoto, ITunes, iWeb, (iMovie) en Microsoft word draaien.

Safari Ja
    Mail Ja
    iPhoto Versie 5 wel, maar versie 6 lukt niet
    iTunes Ja
    iWeb Nee
    iMovie Versie 5 wel, maar versie 6 lukt niet
    Microsoft word Ja

iPhoto en iMovie zullen wel erg traag gaan

Bijdrager
    Steff
    ”kaiser

Hier bergrijp ik vrij weinig van. Wat denken jullie, Bedoelen ze een cd brander of alleen lezer.

Als er enkel een CD-Rom staat zou het ook enkel een CD Rom speler wezen. Mail anders de aanbieder. Maar of je iLife 06 (waarin iWeb zit) ga je niet daaien. iLife 06 laat zich enkel installeren op een G4 processor. Het is wel mogenlijk om met een trucje is dit wel te proberen.

Bijdrager
    Byron

volgens mij gaat osx ook wel traagjes draaien, alhoewel de 1gb ram een stuk zal helpen.. voor 125 euro een mooie bak zou ik zeggen.. als iweb vervanger kan je btw Rapidweaver gebruiken..

Bijdrager
    KarelWillem

350 Mhz is wel erg krapjes aan het worden.
    Gelukkig zit er veen geheugen in en een relatief grote harddisk.

Een cd-brander op zijn minst zou toch wel handig zijn.
    CD-rom is naar alle waarschijnlijkheid alleen lezen.

Zit er trouwens firewire op? Zo niet, dan lekker laten staan.
    Dan krijg je nml. ook met systeemupdates gedonder, omdat die niet willen installeren.

Bijdrager
    Mr Macintosh

OSX gaat niet traagjes draaien, dat komt omdat 10.3 niet zoveel ”power” nodig heeft om vlot te kunnen draaien. Ik heb hier ook nog een iMac 350 staan en die loopt lekker met 384MB. 1GB zal helemaal goed zijn.

Bijdrager
    joffrie

Ik denk dat je voor iLife 05 een dvd-lezer nodig hebt.
    Welke versie van OSX staat er reeds op geïnstalleerd? Want om Panther ofzo erop te zetten heb je ook dvd-lezer nodig.

Bijdrager
    Mr Macintosh
    ”KarelWillem”

Zit er trouwens firewire op? Zo niet, dan lekker laten staan.
    Dan krijg je nml. ook met systeemupdates gedonder, omdat die niet willen installeren.

Nee, de 350 heeft geen Firewire, maar dat houd je er alleen van om Tiger te draaien en dat is misschien goed ook, want Panther loopt stukker beter op die oude machines. Je kunt alleen geen externe harde schijven eraan hangen, omdat USB1 véél te traag is.

Bijdrager
    505
    ”kaiser

Hallo allemaal,
    Ik heb een imac G3 op het oog voor 125 eouro.
    Het is een imac G3 350 mhz, 80 GB, 10.3.9 en 1 GB Ram.
    Verder staat er noch dit bij: >interne cd-rom
    >usb floppy drive

Gewoon doen.

Die 1GB ram maakt veel goed. En vindt je hem te traag dan flikker je hem weer de deur uit. Let wel op het kleine CRT scherm, dat kan een nadeel zijn.

Bijdrager
    kaiser pro

heel erg bedankt voor jullie hulp
    ik bie gewoon 100 euro. :innocent:

Bijdrager
    505
    ”kaiser

heel erg bedankt voor jullie hulp
    ik bie gewoon 100 euro. :innocent:

Sucses met bieden.

Wordt het je eerste Mac?

Bijdrager
    kaiser pro

Ja, het word mijn eerste mac maar mijn ouders hebben een iMac g5.

@Core
    Duo: leuke vraag.

Bijdrager
    Petje
    ”kaiser

Ja, het word mijn eerste mac maar mijn ouders hebben een iMac g5.

@Core
    Duo: leuke vraag.

wel een enorm verschil met je G3.
    Ik zou hem niet kopen omdat osx ontzettend traag draaid op een g3. Ik heb dat zelf ook getest en met dezelfde configuratie als jij noemt, maar progjes draaien als een slak omdat het os teveel rekenkracht opsnoept.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Osx draait prima op een G3, zonder ook maar enig probleem. Alleen processorintensieve taken, zoals videobewerking, zwaar photoshoppen, zijn erg traag. iTunes, Mail, Safari, Office draaien allemaal als een tierelier op een G3.

Bijdrager
    kaiser pro

Het video bewerken doe ik op mijn ouders G5. :innocent:

Bijdrager
    505

Zelf ook een G3 gehad. Het enige wat je nodig hebt is ram.

Ik had toen 384MB, en OSX ging goed. Nu heb ik een G4 en dat gaat stukken beter, maar toch, het was heel erg aardig te doen.

Ik las hier ook op het forum dat het voor geen meter te draaien viel. Eigenwijs als ik ben heb ik het toch geprobeerd en beviel me prima.

Dus met 1GB moet het helemaal te doen zijn lijkt me zo. Tuurlijk, als je dagelijks een PowerMac G5 Quadcore gewend bent dan is het traag.

Maar wel te doen. iPhoto ed ging best goed. Ik had er ook delen van iLife ’06 opgezet. iWeb draait zelfs zonder hacks.

Bijdrager
    Geedee

Draai hier op een iMac G3 (512 MB) OS 10.3.9. Gaat werkelijk perfect. Ik deel dus de ervaring van anderen in deze draad niet.

Bijdrager
    kaiser pro

Bedankt voor de reactie?

Bijdrager
    mac lover

de reacties zoals G3+osX = slak vind ik waardeloos…. ik draai al heel lang met een blue and white op os 10.3.9 en hij is absoluut niet traag met zijn 350mhz en 320mb ram. hij draait als een trein behalve als ik meer als 3 standaard programma’s draai want dan komt er af en toe even een strandbal tevoorschijn

p.s. start jullie mac ook op in 9 seconden?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.