17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    iMac G3

iMac G3 graphite speakers

Ik heb een probleempje met mijn interne iMac G3 speakers,
    Mijn speakers geven bij lage tonen (ook bij laag volume) een raar trillend en tikkend geluid.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen???

Bijdrager
    Nikita

Wellicht opgeblazen (te hard ooit ’s gehad?). Makkelijkste is externe speakertjes.
    En welkom op het forum :)

Bijdrager
    All-Father

Externe speakers gebruiken of anders op marktplaats of zoiets dergelijks een sloop imac kopen en hopen daat daar nog werkende sperakers in zitten.

Bijdrager
    macpro

Een iSub kopen en die aan de Mac koppelen.
    Dan wordt het laag voortaan door de iSub weergegeven en niet meer door de interne speakers.

Bijdrager
    iMac G3

ik denk zelf eigenlijk dat er iets los zit of zo…

kan dat?

Geblokkeerd
    Anoniem
    Bijdrager
    iMac G3

Ik heb een nieuwer model, oudere speakers passen niet… :(

Bijdrager
    macpro

Dan moet je hier even kijken…
    http://www.welovemacs.com/apim40spedsl8.html

Bijdrager
    iMac G3

Da’s best prijzig… :|

Bijdrager
    Len

Je kan de speakers makkelijk verwijderen en oplappen. De dingen die in die iMacs zitten blaas je niet zomaar op, die kunnen aardig wat hebben. Met een beetje geluk zit er gewoon iets los. Als je echt pech hebt en de driver aanloopt, tsja… maar dat moet je kunnen horen.

Hier kun je de service manual voor de iMac vinden:
    http://fileshare.eshop.bg/

Je moet waarschijnlijk een beetje pielen met die plastic klemmen om ze er uit te krijgen. Verwijder nooit de CRT behuizing (bovenkap), die dingen zijn gevaarlijk.

Als je toch bezig bent, stop de speakertjes dan vol met watten (je kan ze er door dat schroefgat induwen). Met demping klinken ze meteen een stuk beter.

Bijdrager
    iMac G3

Bedankt Len,

Ik heb de :apple: iMac net geopend en kwam tot de conclusie dat de speaker aan de rechter kant los zat :wink: . Ik heb hem dus vast geduwd en daarna de mac opgestart. ik hoorde meteen verschil met het opstart geluid. Ik begrijp alleen niet wat je bedoelde met een schroefgat, waar zit dat ergens?

Bijdrager
    Len

Los? Wat grappig, ik heb de grootste moeite om ze los te krijgen als ik zo’n ding uit elkaar haal ;).

Die dingen zijn dichtgelijmd, maar er zit ook een schroef in die bolletjes. Draai deze er uit na de speakers uit de Mac gehaald te hebben en je kan met een dun staafje watten via dat schroefgat in de bolletjes pielen. Een klotewerkje, maar als je echt geen externe speakers wilt hebben en wel iets beter geluid…

Maar nu je alles weer in elkaar hebt zitten is het een hoop moeite.

In ieder geval mooi dat het getril zo makkelijk verholpen is!

Bijdrager
    iMac G3

De speakers trillen nu ineens weer, ze hebben het 3 weken gedaan en nu is het weer het zelfde :cry:

Bijdrager
    macpro

Heb je al gekeken of er weer een los zit?

Bijdrager
    Len

Een stuk elastiek tussen de klem stoppen, al dan niet met bandenplak lijm, of een dergelijke maffe oplossing doet wonderen als de klemmen gebroken zijn of niet goed sluiten… Improviseer ;).

Heb je het speakertje wel goed vast geklikt de vorige keer?

Bijdrager
    iMac G3

De speakers heb ik nu beter vast gemaakt, en het werkt weer perfect. Bedankt voor al jullie reacties!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.