6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    KarelWillem

iMac G3 gaat niet uit, maar wel aan

Onze ‘nieuwe’ iMac G3 gaat volgens ingesteld schema niet om 22.30 uur ‘s-avonds uit, maar na uitzetten wel keurig om 7.30 uur ‘s-ochtends aan.

Wat zou de reden kunnen zijn dat het automatisch uitzetten niet lukt?

Systeem: iMac G3 600 mhz, OSX 10.4.8

Bijdrager
    thijsvanzwam

is er misschien een programma die de computer van uitschakelen weerhoudt?

neem bijvoorbeeld limewire, als dat nog draait terwijl je de computer uitzet dan wordt het uitschakelen geannuleerd door limewire.
    normaal krijg je hiervan een melding.

probeer anders een osx opnieuw te updaten met de comboupdate of herstel de bevoegdheden eens een keer.

wie weet helpt dat.

succes

Bijdrager
    KarelWillem

Aan die openstaande programma’s heb ik ook al gedacht.

Normaal draait alleen Safari en iTunes. Maar als ik gewoon Zet Uit doe, dan sluit hij zonder problemen deze twee programma’s èn de computer. Dus dan zou dat automatisch ook moeten lukken.

Het systeem staat er net helemaal vers op, inclusief de combo-update van 10.4 naar 10.4.8.

Ik ga de bevoegdheden eens herstellen, wie weet doet dat wat.

Bijdrager
    lsmisch

iTunes helper onder systeemvoorkeuren/accounts/inloggen kan ook de oorzaak zijn.

Bijdrager
    thijsvanzwam

ik zie dat je tiger op een G3 draait.

over het algemeen werkt dit probleemloos, echter heb ik hier ook een vergelijkbaar systeem staan waarop ik eerst tiger draaide, uiteindelijk ben ik toch terug gegaan naar panther, dit draait veel beter op een G3.

ik had vooral problemen met snelheid na het geven van een opdracht, waaronder ook uitzetten.
    dit duurde dan even maar het gebeurde wel, al heb ik wel een paar keer gehad dat hij het dock en de balk boven in beeld weghaalde en vervolgens bleef hangen met de achtergrond in beeld.

de andere macs die ik heb waar ook tiger op draait hebben dit probleem niet, maar deze zijn geleverd met tiger vandaar dat ik dacht dat het gewoon te waar was voor een G3.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb Tiger al op meerdere G3’s gehad, waaronder een PowerBook 400 Mhz.

Deze iMac G3 (weliswaar 600 Mhz) draait gewoon nu al lekker. En er zit nu nog maar 128 Mb in!
    Eigenlijk reageert het beestje oevral vlot genoeg op.
    Uitzetten gaat ook vlot en zonder problemen. Alleen niet automatisch.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.